Rikki meni.

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

No enhän toki aina ole noin raaka remppamies mutta eka työkalu mikä pikku koputteluun löyty, oli kirves :?
Mukana kuin peräpukama!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

puserosta vetoketju sijoltaan iltapäevällä
aja millä ajat mutta majorilla loput
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

Pesukonehan se tuossa otti ja lojahti.. kiitos nam :(
Nuffi= King of the road
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Tietokonepöydästä näppäintaso jäi käteen :x
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

Nuutu kirjoitti:Pesukonehan se tuossa otti ja lojahti.. kiitos nam :(
Piti ottaa ja pistää mylly atomeiks.. Nyt pelaa paremmin kun uutena :D
Nuffi= King of the road
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

Perjantaina irtosi lumilingon toisesta kiinnitystapista huomaamattani rengassokka.Hetken päästä linko kampesi poikittain ja nivelakselin putket irtosivat toisistaan.Melkoista kolinaa ja nivelakselin puolikas napsautti työntövarren pään poikki.Nopeat refleksit pelasti varmaan isommalta tuholta.Vähällä siis selvisin kuitenkin :wink:
Hattu päähän ja hyvästi!
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

Ei nyt varsinaisesti rikki mennyt, mutta nelikon kymmenen vuotta vanha akku antautui, ei ole enään samanlaisia kestävyysihmeitä, kuin Leukussa oleva parikymmentä vuotta vanha akku. Lisäksi nelikon kuormaajan lohko päästää niin paljon lävitte että kuormaajan ylös saaminen on lämpöisillä öljyillä tuskastuttavan hidasta, mutta kun talvella ei viitti korjata ja kesällä ei tartte ja on yleensä muita rojekteja.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

Lauantaina kesken auralenkin tippui alueaurasta keskimmäinen terä kaivonkanteen. uudet pultit ja matka jatkui :)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Pariviikkoa sitten alko hiuka reilu 3v vanha Skil Masters- sarjan (1250w, pehmeä käynnistys, kierossäätö 2500-12000rpm, lämpörajoittimella) pikkurällä röpöttään.
Hiukan tutkin sitä, alkuperäiset hiilet vielä (n.5mm kulutusvaraa), ankkurin yks kollektoripinnan nasta, juotos alkaa pettää...
Kone (uusi) maksaa jotain 180-200eskoo, uus ankkuri olis 95ekee, mietityttää vieläkin, ostanko ankkurin vaiko kokonaan uuden koneen....
(tosin, jos uuden ostais, samanlaisen, vois ehkä tään hajonneen laittaa uuden koneen kuitilla takuuremppaan vaiks kesällä....)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
hape
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 11:29
Paikkakunta: tuusniemi

jusape kirjoitti:Pariviikkoa sitten alko hiuka reilu 3v vanha Skil Masters- sarjan (1250w, pehmeä käynnistys, kierossäätö 2500-12000rpm, lämpörajoittimella) pikkurällä röpöttään.
Hiukan tutkin sitä, alkuperäiset hiilet vielä (n.5mm kulutusvaraa), ankkurin yks kollektoripinnan nasta, juotos alkaa pettää...
Kone (uusi) maksaa jotain 180-200eskoo, uus ankkuri olis 95ekee, mietityttää vieläkin, ostanko ankkurin vaiko kokonaan uuden koneen....
(tosin, jos uuden ostais, samanlaisen, vois ehkä tään hajonneen laittaa uuden koneen kuitilla takuuremppaan vaiks kesällä....)
kannattaa käävä uus kone ja sen kuitilla entinen takkuusseen, niin minä tein monta vuotta kyläkauppa vihosen gern rälläköihen kans, ostin viis konetta kerralla ja vein pois sitä mukkoo kun hajosivat ja takkuun loputtuva uusia konneita ja sillä kuitilla uutta tilalle :)
mittää tietämätön ja mittää ossoomaton!!!!
anglia67
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1279
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)

Huomasin tässä muutama päivä sitten että olen ajanut nelikkofiatin uuden takarenkaan jonkun terävän esineen vierestä.Nätti pitkä viilto renkaan sivussa ja sisärengaskin sieltä näkyy :lol: .No koneitahan nämä vaan ovat joten eipä oteta mokomasta stressiä :wink: .Täytyy viedä rengas korjattavaksi ja samalla taidan ottaa loputkin renkaat vanteilta ja viedä vanteet hiekkapuhallettavaksi.Eli on tuosta renkaan rikkoontumisesta jotain hyötyäkin 8)
Hattu päähän ja hyvästi!
Vastaa Viestiin