Rikki meni.
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
No enhän toki aina ole noin raaka remppamies mutta eka työkalu mikä pikku koputteluun löyty, oli kirves 
Mukana kuin peräpukama!
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
puserosta vetoketju sijoltaan iltapäevällä
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tietokonepöydästä näppäintaso jäi käteen 
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
anglia67
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Perjantaina irtosi lumilingon toisesta kiinnitystapista huomaamattani rengassokka.Hetken päästä linko kampesi poikittain ja nivelakselin putket irtosivat toisistaan.Melkoista kolinaa ja nivelakselin puolikas napsautti työntövarren pään poikki.Nopeat refleksit pelasti varmaan isommalta tuholta.Vähällä siis selvisin kuitenkin 
Hattu päähän ja hyvästi!
-
Konemäki
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Ei nyt varsinaisesti rikki mennyt, mutta nelikon kymmenen vuotta vanha akku antautui, ei ole enään samanlaisia kestävyysihmeitä, kuin Leukussa oleva parikymmentä vuotta vanha akku. Lisäksi nelikon kuormaajan lohko päästää niin paljon lävitte että kuormaajan ylös saaminen on lämpöisillä öljyillä tuskastuttavan hidasta, mutta kun talvella ei viitti korjata ja kesällä ei tartte ja on yleensä muita rojekteja.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
-
NH 110-90dtt
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Lauantaina kesken auralenkin tippui alueaurasta keskimmäinen terä kaivonkanteen. uudet pultit ja matka jatkui 
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pariviikkoa sitten alko hiuka reilu 3v vanha Skil Masters- sarjan (1250w, pehmeä käynnistys, kierossäätö 2500-12000rpm, lämpörajoittimella) pikkurällä röpöttään.
Hiukan tutkin sitä, alkuperäiset hiilet vielä (n.5mm kulutusvaraa), ankkurin yks kollektoripinnan nasta, juotos alkaa pettää...
Kone (uusi) maksaa jotain 180-200eskoo, uus ankkuri olis 95ekee, mietityttää vieläkin, ostanko ankkurin vaiko kokonaan uuden koneen....
(tosin, jos uuden ostais, samanlaisen, vois ehkä tään hajonneen laittaa uuden koneen kuitilla takuuremppaan vaiks kesällä....)
Hiukan tutkin sitä, alkuperäiset hiilet vielä (n.5mm kulutusvaraa), ankkurin yks kollektoripinnan nasta, juotos alkaa pettää...
Kone (uusi) maksaa jotain 180-200eskoo, uus ankkuri olis 95ekee, mietityttää vieläkin, ostanko ankkurin vaiko kokonaan uuden koneen....
(tosin, jos uuden ostais, samanlaisen, vois ehkä tään hajonneen laittaa uuden koneen kuitilla takuuremppaan vaiks kesällä....)
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kannattaa käävä uus kone ja sen kuitilla entinen takkuusseen, niin minä tein monta vuotta kyläkauppa vihosen gern rälläköihen kans, ostin viis konetta kerralla ja vein pois sitä mukkoo kun hajosivat ja takkuun loputtuva uusia konneita ja sillä kuitilla uutta tilallejusape kirjoitti:Pariviikkoa sitten alko hiuka reilu 3v vanha Skil Masters- sarjan (1250w, pehmeä käynnistys, kierossäätö 2500-12000rpm, lämpörajoittimella) pikkurällä röpöttään.
Hiukan tutkin sitä, alkuperäiset hiilet vielä (n.5mm kulutusvaraa), ankkurin yks kollektoripinnan nasta, juotos alkaa pettää...
Kone (uusi) maksaa jotain 180-200eskoo, uus ankkuri olis 95ekee, mietityttää vieläkin, ostanko ankkurin vaiko kokonaan uuden koneen....
(tosin, jos uuden ostais, samanlaisen, vois ehkä tään hajonneen laittaa uuden koneen kuitilla takuuremppaan vaiks kesällä....)
mittää tietämätön ja mittää ossoomaton!!!!
-
anglia67
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Huomasin tässä muutama päivä sitten että olen ajanut nelikkofiatin uuden takarenkaan jonkun terävän esineen vierestä.Nätti pitkä viilto renkaan sivussa ja sisärengaskin sieltä näkyy
.No koneitahan nämä vaan ovat joten eipä oteta mokomasta stressiä
.Täytyy viedä rengas korjattavaksi ja samalla taidan ottaa loputkin renkaat vanteilta ja viedä vanteet hiekkapuhallettavaksi.Eli on tuosta renkaan rikkoontumisesta jotain hyötyäkin 
Hattu päähän ja hyvästi!



