Auton maalaus vanhan maalin päälle? (Ford Sierra)

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Onkos tuo sierra vielä taunuksen koneella
On se jakopää niissä varsin heikko mutta edullinen uusia, nimittäin auto joutaa paaliin kun hihna hajoaa
Ja vesipumppu kanssa vaihtuu yleensä
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Tuo on etuveto escortin koneella oleva. Taunuksen koneita ei vissiin ruiskuja olekkaan noin pieniä?

Tänään vaihtelin öljyt ja öljykellon, mutta vielä se vilkkaa se öljyvalo. On vain niin omituinen kun ei ole mitään määrätietoisuutta... No pitää se mittari asentaa ja katsella sitten...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
mape
Proto suunnittelija
Viestit: 162
Liittynyt: 24 Helmi 2008, 20:33
Paikkakunta: Siilinjärvi

ohc koneet lujia koneita, itseläni on mk1 escort, jossa 2 litranen taunuksen kone tupla kaasareilla. voimaa löytyy ja bensaa vie. jäärata käytössä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

oon minäkin 2 koppasessa eskossa kurmuuttanu 2L sierran ohc:ta tuplilla, jokseennin 20000 km matkaan on osunu jäärataa ja katuajoa
eikä ihmeempiä murheita oo ollu... 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Vissiin huolet on väliaikaisesti ohi.

Panin painemittarin paikoilleen ja öljynpaineet ovat seuraavat:

Kylmänä:

Tyhjäkäynti 3 Bar, Kierroksilla yli 5 Bar

Lämpimänä:

Tyhjäkäynti 2.2 Bar, Kierroksilla 3 - 5 bar

Ovatkai aika normaalit?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Mekanisti
Proto suunnittelija
Viestit: 167
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 20:23
Paikkakunta: Kuortane

Mittaristovikahan tuo saattaa olla. Öljypumpun ylipaineventtiili noissa on joskus takerrellut auki-asentoon, mutta tuskin vanhassa koneessa enää sitä vikaa on. Nokka ja nostajat noista hajoaa heti jos öljynkierrossa on vähänkään ongelmia.

1.6 kone on jäälle varmaan ihan sopiva kone, sillä pystyy ajamaan sutimattakin.

Jos tarviit sierraan osia, niin minulta löytyy muutama osienluovuttaja takapihalta, tosin 1.6 koneista ei ole.
Toisen romu on toisen aarre
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Mekanisti kirjoitti:Mittaristovikahan tuo saattaa olla. Öljypumpun ylipaineventtiili noissa on joskus takerrellut auki-asentoon, mutta tuskin vanhassa koneessa enää sitä vikaa on. Nokka ja nostajat noista hajoaa heti jos öljynkierrossa on vähänkään ongelmia.

1.6 kone on jäälle varmaan ihan sopiva kone, sillä pystyy ajamaan sutimattakin.

Jos tarviit sierraan osia, niin minulta löytyy muutama osienluovuttaja takapihalta, tosin 1.6 koneista ei ole.
Hyvä tietää. Noita raatoja tuntuu olevan useammassa paikkaa, joten varaosia lienee saatavilla...

Kuvia mokomasta rottelosta: http://kuvablogi.com/blog/7305/21/
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 25 Loka 2009, 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Ei ole kännystä kameraksi :?
Jokos olet ruvennu maalamaan kun kattoin että etuvanteet ja puolet renkaista on jo värissä :D
Mutta jotain uuttakin oppi kun tuon koneen näki tuolla, empä tienny noita olevan sierroissa
Onkos sakemannin vai brasilian kones??
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

halvatun siistikoppanen on vai näyttääkö vaan siistiltä suttusessa kuvassa? älä säre vaik en voortia kyllä autoksi ikinä huoli...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Juu, ei ole lommoja autossa kuin kaksi, nekään ei meinaa näkyä kuin etsimällä. Ruostetta on oik. takakaaressa, helmoissa ja pikkasen takavalojen alla pystysaumoissa.

Moottori on tehty kuulema englannissa, itse muu auto kasattu saksassa.

Juu, en maalannu minä noita vanteita. Noi valkeat vanteet on maalattu ihan silkan paskan päälle. Pikkasen harjalla kopistelin niin läksivät irti. Noista vanteista tuo koristelu aloitetaan, mutta kunhan muulta joutaa.

:lol:

Parempia kuvia otan kunhan taas kamera sieltä eteläsuomesta kotiutuu tänne itärajalle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Mekanisti
Proto suunnittelija
Viestit: 167
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 20:23
Paikkakunta: Kuortane

Vanhempikorisen sierran 1.6 koneet on taunuksen peruja, eli ohc, samoin kuin kaksilitrainenkin. Uudempikoppaiseen korvattiin jossain vaiheessa 1.6 litrainen kone escortin cvh-koneella ja 1.8 ja 2.0 litraiset och-koneet doch-moottorilla. Aika vähän noita on 1.6 cvh-koneella myyty, melkein kaikki on kaksilitraisia.
Toisen romu on toisen aarre
ford2000
Nelos -nuffisti
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Tammi 2008, 19:10
Paikkakunta: valtimo

1,6 riesa vakiona sutimisen esto järjestelmä;)
minne noita nuhveja oikein menee?? no kuusankoskelle tietenki;)
Mekanisti
Proto suunnittelija
Viestit: 167
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 20:23
Paikkakunta: Kuortane

ford2000 kirjoitti:1,6 riesa vakiona sutimisen esto järjestelmä;)
Jep. Järjestelmä pudottaa tehoa luiston estämiseksi. Säätö on kiinteä ja se on asetettu tehtaalla :lol:
Toisen romu on toisen aarre
Örfliitti
Nuhvitietäjä
Viestit: 330
Liittynyt: 08 Huhti 2007, 08:58

Mekanisti kirjoitti:
ford2000 kirjoitti:1,6 riesa vakiona sutimisen esto järjestelmä;)
Jep. Järjestelmä pudottaa tehoa luiston estämiseksi. Säätö on kiinteä ja se on asetettu tehtaalla :lol:
Vastaava systeemi toimi erittäin hyvin myöskin B-mallin 1.1 Junior Kadetissa! :lol: :lol:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Nyt on uusia digikamerakuvia ylemmässä linkissä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin