Onkos tuo sierra vielä taunuksen koneella
On se jakopää niissä varsin heikko mutta edullinen uusia, nimittäin auto joutaa paaliin kun hihna hajoaa
Ja vesipumppu kanssa vaihtuu yleensä
Auton maalaus vanhan maalin päälle? (Ford Sierra)
Valvoja: automies560
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuo on etuveto escortin koneella oleva. Taunuksen koneita ei vissiin ruiskuja olekkaan noin pieniä?
Tänään vaihtelin öljyt ja öljykellon, mutta vielä se vilkkaa se öljyvalo. On vain niin omituinen kun ei ole mitään määrätietoisuutta... No pitää se mittari asentaa ja katsella sitten...
Tänään vaihtelin öljyt ja öljykellon, mutta vielä se vilkkaa se öljyvalo. On vain niin omituinen kun ei ole mitään määrätietoisuutta... No pitää se mittari asentaa ja katsella sitten...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
oon minäkin 2 koppasessa eskossa kurmuuttanu 2L sierran ohc:ta tuplilla, jokseennin 20000 km matkaan on osunu jäärataa ja katuajoa
eikä ihmeempiä murheita oo ollu...
eikä ihmeempiä murheita oo ollu...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vissiin huolet on väliaikaisesti ohi.
Panin painemittarin paikoilleen ja öljynpaineet ovat seuraavat:
Kylmänä:
Tyhjäkäynti 3 Bar, Kierroksilla yli 5 Bar
Lämpimänä:
Tyhjäkäynti 2.2 Bar, Kierroksilla 3 - 5 bar
Ovatkai aika normaalit?
Panin painemittarin paikoilleen ja öljynpaineet ovat seuraavat:
Kylmänä:
Tyhjäkäynti 3 Bar, Kierroksilla yli 5 Bar
Lämpimänä:
Tyhjäkäynti 2.2 Bar, Kierroksilla 3 - 5 bar
Ovatkai aika normaalit?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Mittaristovikahan tuo saattaa olla. Öljypumpun ylipaineventtiili noissa on joskus takerrellut auki-asentoon, mutta tuskin vanhassa koneessa enää sitä vikaa on. Nokka ja nostajat noista hajoaa heti jos öljynkierrossa on vähänkään ongelmia.
1.6 kone on jäälle varmaan ihan sopiva kone, sillä pystyy ajamaan sutimattakin.
Jos tarviit sierraan osia, niin minulta löytyy muutama osienluovuttaja takapihalta, tosin 1.6 koneista ei ole.
1.6 kone on jäälle varmaan ihan sopiva kone, sillä pystyy ajamaan sutimattakin.
Jos tarviit sierraan osia, niin minulta löytyy muutama osienluovuttaja takapihalta, tosin 1.6 koneista ei ole.
Toisen romu on toisen aarre
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Hyvä tietää. Noita raatoja tuntuu olevan useammassa paikkaa, joten varaosia lienee saatavilla...Mekanisti kirjoitti:Mittaristovikahan tuo saattaa olla. Öljypumpun ylipaineventtiili noissa on joskus takerrellut auki-asentoon, mutta tuskin vanhassa koneessa enää sitä vikaa on. Nokka ja nostajat noista hajoaa heti jos öljynkierrossa on vähänkään ongelmia.
1.6 kone on jäälle varmaan ihan sopiva kone, sillä pystyy ajamaan sutimattakin.
Jos tarviit sierraan osia, niin minulta löytyy muutama osienluovuttaja takapihalta, tosin 1.6 koneista ei ole.
Kuvia mokomasta rottelosta: http://kuvablogi.com/blog/7305/21/
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 25 Loka 2009, 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ei ole kännystä kameraksi
Jokos olet ruvennu maalamaan kun kattoin että etuvanteet ja puolet renkaista on jo värissä
Mutta jotain uuttakin oppi kun tuon koneen näki tuolla, empä tienny noita olevan sierroissa
Onkos sakemannin vai brasilian kones??
Jokos olet ruvennu maalamaan kun kattoin että etuvanteet ja puolet renkaista on jo värissä
Mutta jotain uuttakin oppi kun tuon koneen näki tuolla, empä tienny noita olevan sierroissa
Onkos sakemannin vai brasilian kones??
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
halvatun siistikoppanen on vai näyttääkö vaan siistiltä suttusessa kuvassa? älä säre vaik en voortia kyllä autoksi ikinä huoli...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Juu, ei ole lommoja autossa kuin kaksi, nekään ei meinaa näkyä kuin etsimällä. Ruostetta on oik. takakaaressa, helmoissa ja pikkasen takavalojen alla pystysaumoissa.
Moottori on tehty kuulema englannissa, itse muu auto kasattu saksassa.
Juu, en maalannu minä noita vanteita. Noi valkeat vanteet on maalattu ihan silkan paskan päälle. Pikkasen harjalla kopistelin niin läksivät irti. Noista vanteista tuo koristelu aloitetaan, mutta kunhan muulta joutaa.
Parempia kuvia otan kunhan taas kamera sieltä eteläsuomesta kotiutuu tänne itärajalle.
Moottori on tehty kuulema englannissa, itse muu auto kasattu saksassa.
Juu, en maalannu minä noita vanteita. Noi valkeat vanteet on maalattu ihan silkan paskan päälle. Pikkasen harjalla kopistelin niin läksivät irti. Noista vanteista tuo koristelu aloitetaan, mutta kunhan muulta joutaa.
Parempia kuvia otan kunhan taas kamera sieltä eteläsuomesta kotiutuu tänne itärajalle.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vanhempikorisen sierran 1.6 koneet on taunuksen peruja, eli ohc, samoin kuin kaksilitrainenkin. Uudempikoppaiseen korvattiin jossain vaiheessa 1.6 litrainen kone escortin cvh-koneella ja 1.8 ja 2.0 litraiset och-koneet doch-moottorilla. Aika vähän noita on 1.6 cvh-koneella myyty, melkein kaikki on kaksilitraisia.
Toisen romu on toisen aarre
Vastaava systeemi toimi erittäin hyvin myöskin B-mallin 1.1 Junior Kadetissa!Mekanisti kirjoitti:Jep. Järjestelmä pudottaa tehoa luiston estämiseksi. Säätö on kiinteä ja se on asetettu tehtaallaford2000 kirjoitti:1,6 riesa vakiona sutimisen esto järjestelmä;)
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nyt on uusia digikamerakuvia ylemmässä linkissä...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.



