https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Sylinteri ... en+001.JPG
Kuvassa ulommaisen laakerin ja päätylevyn irroitus.
Tuon vaiheen ole myöhemmin toteuttanu lyhyemmillä kierretangoilla.
Saa vapasti kopioida tuon ulosvetäjän
Valvoja: automies560
Toki jokainen voi tehdä oman, mieleisenä rakennelman.Nelitahtari kirjoitti: ↑11 Huhti 2023, 16:07 Repun kautta tunkilla vai irrallaan ulosvetäjällä...
Mulla tuli näistä ja Karin kuvasta mieleen sellainen kombinaatio, että kahdesta neliöputkesta "tolpat" molemmin puolin akselia ja samaisesta neliöputkesta poikkipuu tolppien väliin. Poikkipuu sen verran ylös että pieni pullotunkki mahtuu poikkipuun ja akselin pään väliin.
Sitten toppien alapäähän kaksusta lattaraudasta laput joihin pultinreijät,
Siinä ulosvetäjä joka saa käyttövoimansa pullotunkista.
Kattotaljalla (mulla on helaformin kisko katossa. TaikkaTukevat pyöreät puut vaikka heinäseipäät ja siihen tukevat pukit päälle ronkan alle, niinkin on tehty. Lokasuojat irti, hilaa hiljakseen ulos.Nelitahtari kirjoitti: ↑11 Huhti 2023, 17:45 Niin joo tuossa kuvassahan onkin pullotunkki. Katsoin aluksi väärin ja ajattelin että kierretangoilla ja muttereilla vedätetään.
Katsotaan miten tehdään kun sinne asti päästään. Kesälomalla aikaisintaan.
Mutta osaako kukaan heittää paljonko tuo akselikotelo akseleineen painaa noin suunnilleen?
OkNelitahtari kirjoitti: ↑11 Huhti 2023, 22:05 Tässä on semmonen juttu, että Nuhvi on senverran korvessa, että betonilattiaa tai asvalttia ei ole ihan lähellä pumppukärryn alustaksi.
Toisinsanoen pukeilla, kolmijaloilla ja taljoilla on pärjättävä. Tietysti etukuormaajalla varustettua traktoria saa naapurustosta avuksi kun tosipaikka tulee.
Tuohan eikö olekin, että Universal ( dl)3nen on ainoa missä tuo 'levy' estää sen akselin asennuksen ilman ronkkien irroitustakari t kirjoitti: ↑10 Huhti 2023, 18:02https://karit1.kuTuusaaja kirjoitti: ↑10 Huhti 2023, 14:37 Samaa minäkin epäilen tuosta löpöhuuhtelusta että vesivelliä jää silti.
Paikat vaan auki ja kunnon puhdistus niin öljyt pysyy puhtaana pitkään.
Vetoakselit voi kyllä irroittaa perärepun purkamalla eikä omasta mielestä ole hankala homma ja kotelot saa puhtaaksi sitäkin kautta.
vat.fi/kuvat/Nuhvin+varaosia/
Joo, ei välttämättä tarvitse akselikoteloa irroittaa jotta saa vetoakselin irti ja puhdistettua akselikotelon.
Itse yritin laittaa vetoakselia paikoilleen ilman akselikotelon irroittamista tuosta three mallista, mutta tässähän on vetohammaspyörän osanumero 26 ja sisemmän laakerin osanumero 30:ntä välissä soviterengas osanumero 29, ja tästä johtuen en saanut vetoakselia menemään paikoilleen vaikka kuinka yritin, aina se vain oli haittona tuo soviterengas. Joku on kuulemma saanut, mutta olikohan soviterengas jätetty pois edellisessä remontissa, tätä ei kerrottu.
Tuota soviterengastahan ei ole kymppimalleissa eikä uudemmissakaan, mutta siintä huolimatta en vain saanut 4/65:sessakaan vetoakselia paikoilleen ilman akselikotelon trroittamista. Eräs mies jota avustin 4/65:sen remontissa oli rälläköinyt akselin sisintä päätä viistoksi jotta sai vetoakselin paikoilleen ilman akselit´kotelon irroittamista.
Sen verran vielä, minun kaikissa nuhveiisani mistä olen vetoakseleita irroitellut ja vaihtanut stefoja. on sen verran tiukat savitteet, jotta laakeritkin pitää lämmittä, jotta saa ilman lekomatta paikoilleen.