Hiekkapuhallin imurilla
Valvoja: automies560
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
http://www.torafors.com/pintaksittely.htm Liekkö kukaan kokeillut, onko toimiva? Säästänee hiekkaakin kun kiertää useamman kierroksen? Hinta 385 € vrt. peruspuhallin 185 €. On sen verta tuota puhallettavaa aina, että tarve olisi vaikka heti.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Onpas halpoja puhalluspönttöjä muutenkin, liekkö miten iso tilavuus tuossa? Epäilen vähän tuota imuritoimintoa, siinähän hiekan mukana imeytyy kaikki muukin roska/maali/ruoste. Hyvät pitää olla suodatukset, pienikin epämuodustuma hiekan seassa pysäyttää pistoolin kyllä!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuossa parivuotta sitten erästä 4000voorttia puhaltelin.
Kun maassa oli muutaman sentin kerros hiekkaa kaavin päällimmäisiä takas pönttöön.
Vaan kovinpa paljon oli heikompitehoista, tuo kerttaalleen käytetty hiekka
Kun maassa oli muutaman sentin kerros hiekkaa kaavin päällimmäisiä takas pönttöön.
Vaan kovinpa paljon oli heikompitehoista, tuo kerttaalleen käytetty hiekka
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
anglia67
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Edellisessä työpaikassa käytin omiin puhallushommiin aina kertaalleen käytettyä hiekkaa.Hienompijakoisena teki paljon tasaisempaa jälkeä.Täytynee kenties jossain vaiheessa ostaa tuo perusmallinen puhalluslaite.Käyttöä olisi aina silloin tällöin 
Hattu päähän ja hyvästi!
-
vormula77
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 88
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Massey-Ferguson 35X, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
Kyllähän tuo luonnon hiekka on aika kertakäytöistä. Toisella kerralla pölyää niin pirusti. Tuli aikanaan jonkunverran puhalleltua, kun isäukolla oli hiekkapuhaltamo nurmijärven karhunkorvessa (hiekkaa kului 3000kg päivässä). Toki pienillä paineilla hiekka kestää paremmin kasassa. Jos on mahdollista kannattaa kotioloissa tehdä tarkoitukseen sopiva teltta missä puhaltelee. Noissa halpislaitteissa tuskin on kovin paljon eroa. Mulla on nyt käytössä veljekset sarvelan 40 litran pytty ja se ei oo kyllä hintansa väärti. Tärkeintä on kuiva paineilma ja kuiva hiekka, kyllä ikh tai motonetin pytyllä pärjää pikku hommissa.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mahtaako motonet ja IKH:n purkki olla ihan 1:1 mielestäni
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
minulla itellä on ihan tavan puhalluspytty ja sillä on tullu puhallettuva jokunen säkillinen, ite tein puhalluskypärän ja ei haettaa hiekkapöly kypärässä
käätän hiekkoo monta kerttoo mutta sekkii tylssyy käätössä niinku eellä jo maenittiin
mutta hienommassa puhalluksessa soon ihan omijaan 
mittää tietämätön ja mittää ossoomaton!!!!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Joskus nähny semmosta mustaa "hiekka" puhallushommissa, kuulemma paljon riittosampaa ja voi käyttää uudelleen
En kyllä tiedä mitä se on
En kyllä tiedä mitä se on
Mukana kuin peräpukama!
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Telakalla käyttivät sellaista, en saa päähäni, mitä "ainetta" se olikaan.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
Nuhvelentin veli
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Kyseessä on puhalluskuona. Aine on paljon terävämpää, kuin hiekka ja jonkinverran kovempaa. Myös raekoko on tasaisempaa.
Kuonalla tuli putsattua Scanian ja Lantikan runkoja ja kyllä tuo siinä asiansa ajoi ihan kiitettävästi... Peltiosia en kuitenkaan puhaltelisi tällä.
Myös suuttimien kuluminen on nopeampaa kuonaa käytettäessä.
Kuonalla tuli putsattua Scanian ja Lantikan runkoja ja kyllä tuo siinä asiansa ajoi ihan kiitettävästi... Peltiosia en kuitenkaan puhaltelisi tällä.
Myös suuttimien kuluminen on nopeampaa kuonaa käytettäessä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
vormula77
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 88
- Liittynyt: 07 Helmi 2010, 17:18
- Konekalustoani: nelos-Nuhvi, Massey-Ferguson 35X, Pontiac, H-D, Jeep...
- Paikkakunta: Valkjärvi
Juu ne ikh ja motonetin pytyt taitaa olla samoja. Puhallus aineena voi käyttää periaatteessa mitä vaan. Puhalluskaapissa kannattaa käyttä aluminioksidia tai metalli raetta, se kestää uusiokäyttöä. Hiekka on taasen halpaa ja kannataa käyttää silloin kun ei ole kierrätys mahdollisuutta. Soodapuhallus on hyvä auton korin puhaltamiseen. Kiillotus hommissa käytetään lasikuulia ja aikoinaan alumiinisia moottorin kannen kanavia kiillotettiin puhaltamalla ne pähkinänkuori rouheella.
Kun nyrkki puhuu niin naama kuuntelee!
-
sompio
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 928
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Mulla on semmonen "Näpertely"puhallin joka kierrättää hiekan takaisin pussiin josta se myös imee. Ihan kätsä peli autonpeltien ruostepisteitten korjailussa. Hiekkana valkoinen kvartsihiekka. Puhdistaa hyvin ja kestää kauan puhalluskunnossa.



