lämpö ongelma 4/65

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

465 nuhveli
Kolmos -nuffisti
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Syys 2010, 19:27

kone kuumenee mutta syylärin neste vaan käin lämpöstä. termostaattiki otettu pois ei auta. onko kellään ollu saman laisia ongelmia.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Jäähdyttäjä tukossa, näkyykö korkista että vesi kiertää kunnolla
Vesipumpusta siipi irti, tarvii purkaa että näkyy
Ilmavuoto jäähdytysjärjestelmään joka sekottaa kierron, surkein vaihtoehto
Tai sitten vaan lämpömittari rikki
Mukana kuin peräpukama!
465 nuhveli
Kolmos -nuffisti
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Syys 2010, 19:27

missäs tommonen ilmavuoto vois olla jos semmonen ois? muualla ku leitkuissa.
465 nuhveli
Kolmos -nuffisti
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Syys 2010, 19:27

syyläri saattas olla tukossa. täytyy alkaa tutkii sitä jos se ois vian aiheuttaja. alavesiletku tuntuu käteen tyhjältä. saako tommosta syyläriä huuhottua auki jollain liuottimella.
nuffiman
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 27 Marras 2007, 20:04
Paikkakunta: Noormarkku

vahva liuos astianpesuaineesta ja käyttelee kuumaksi ja vedet pois. näin muutama kerta niin pitäis helpata toimi ainaki itellä.
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Ruokasooda kiehuvan veden kanssa vahvalla liuoksella on pelannut mielestäni kohtuullisesti. Pahassa syylärissä kolmesti tuolla liuottanut ja sitten läpihuuhtelu useaan kertaan: Moskaa on pihalla uskomaton määrä!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

voe olla kans vika
aja millä ajat mutta majorilla loput
465 nuhveli
Kolmos -nuffisti
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Syys 2010, 19:27

MEINAATKO ET OIS JOSTAIN HALKI. EN HUOMANNUT HALKEAMIA KANNESSA KUN LAITOIN SEN PAIKALLEEN. EN SIT TIIÄ ET JOS ON JOSTAIN KANAVASTA HALKI.
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Jäekö Caps Lock piälle, vae oelko tarkotus huuto? :?: :mrgreen:
Pistäppä syyler tääteen nestettä ja kone kääntiin. Sitten silimä kovana kahtomaan syylärintäättöaakosta tullooko kuplia, jos tulloo niin kannessa tae kanspahvissa vuoto. Jos ee kuplia ilimene sanotanko 10 minnuuttiin niin vika on jossaen muualla nesteenkierrätysjärjestelmässä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Saattaahan siellä olla sylinteriputkessa halkeama
Mukana kuin peräpukama!
kultaluoto
Vitos -nuffisti
Viestit: 45
Liittynyt: 05 Marras 2010, 18:46
NLCF r.y jäsen Nro: 746
Paikkakunta: närpiö

Nuffieldmaster kirjoitti:Ruokasooda kiehuvan veden kanssa vahvalla liuoksella on pelannut mielestäni kohtuullisesti. Pahassa syylärissä kolmesti tuolla liuottanut ja sitten läpihuuhtelu useaan kertaan: Moskaa on pihalla uskomaton määrä!
joo toi ruokasuuda on ehdotomasti paras sillä akat putsaa kahvikeittimetkin
kun on kalkkeutunu ja ravintolatkin sillä putsaa vehkeensä
syö säästäen savea sanoi sammakko pojallensa
leyland 384 -72
Vastaa Viestiin