460 hydr.pumppu
Valvoja: automies560
Onkohan kellään tiedossa nostolaitepumpun kuluneisuuden "raja-arvoja",eli hammasvälys,päittäisvälys ym.
Otin ja purin omastani,kun etukurmaajan nostoteho on hiipunut vuosien saatossa.Ei näyttäny pumppu pahalta,mut mikähän muu hiipumisen vois aiheuttaa?Kiristysarvot ja noi pumpun tiedot olis kivat saada.Kiitos etukäteen!Suursäkkien nosto hetkiä odotellen...!
Otin ja purin omastani,kun etukurmaajan nostoteho on hiipunut vuosien saatossa.Ei näyttäny pumppu pahalta,mut mikähän muu hiipumisen vois aiheuttaa?Kiristysarvot ja noi pumpun tiedot olis kivat saada.Kiitos etukäteen!Suursäkkien nosto hetkiä odotellen...!
Olisikkohan tästä linkistä apua
http://kuvablogi.com/nayta/997619/
http://kuvablogi.com/nayta/997619/
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
Nostolaitteen paineet voi mitata aina ensin ja säätää ns. takarepun alta. Pumpun kuluneisuudesta kertoo jo se jos nostoteho hiipuu öljyjen lämmetessä.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
Jospa pari kuvaa selventäisi asiaa, selaimessa joka suurentaa kuvan klikkauksella saat tekstin paremmin näkymään.
http://kuvablogi.com/nayta/998676/
http://kuvablogi.com/nayta/998677/
http://kuvablogi.com/nayta/998676/
http://kuvablogi.com/nayta/998677/
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
Kiitos kuvista,Tammi.Tässä mun nuhvissa ei oo kaksoispumppua,mut samat kuluneisuus toleranssit varmaan pätee myös siihen.
Pumppuun ei taida saada uusia osia mistään,ja koko pumppu maksaa maltaita,jos sellaisen jostain löytää.
Onko tietoo mikä vastaava pumppu vois käydä tilalle?
Pumppuun ei taida saada uusia osia mistään,ja koko pumppu maksaa maltaita,jos sellaisen jostain löytää.
Onko tietoo mikä vastaava pumppu vois käydä tilalle?
Rakentamalla on erilaisia pumppuja muutettu, mutta joskus kun koneistaa naarmuuntuneet päätylaipat suoriksi saa vielä toimivan pelin. Vaatii tietysti pienen työkalujyrsimen ja vähän näppäryyttä. kannattaa kokeilla.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
No,joo nyt tarkastin noi korkeapaine ja matalapaine venttiilit.Niiden istukat ja kuulat ja jouset oli ok,mutta mitään o-renkaita ei löytyny,eikä edes paikkaa renkaalle!
Oliskohan pikku eroja kuitenkin 10/60 ja 4/60 nostolaiteventtiileillä.
Oliskohan jollakin faktoja 4/60 vm-62 hydraulipumppuun ja noihin venttiileihin.Kuvat kertoo kans paljon,mutta lähinnä tarvis tietää noi venttiilijousien vapaamitta.
Mistähän vois löytää tohon pumppuun sitä lyijypronssista välilevyä,siitä löytyy n. 0,35 mm kulumajäljet(HAMMASPYÖRIEN PÄÄDYISTÄ JÄÄNEET).
Oliskohan pikku eroja kuitenkin 10/60 ja 4/60 nostolaiteventtiileillä.
Oliskohan jollakin faktoja 4/60 vm-62 hydraulipumppuun ja noihin venttiileihin.Kuvat kertoo kans paljon,mutta lähinnä tarvis tietää noi venttiilijousien vapaamitta.
Mistähän vois löytää tohon pumppuun sitä lyijypronssista välilevyä,siitä löytyy n. 0,35 mm kulumajäljet(HAMMASPYÖRIEN PÄÄDYISTÄ JÄÄNEET).
Nelosen korjauskirjastakin löytyy kuva jossa on sen korkeapaineistukan alla O-rengas, eli kyllä se varmasti pitäisi löytyä 4/60.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
No joo.Päivä verstaalla ja löytyhän se o-rengas korkeapaineventtiilin istukan alta.Oli se istukka niin tiukassa,että luulin istukan olevan samaa valua venttiilipesän kans,mut harmi vaan rengas oli ehjä.Eli ei vika siinä,mutta silti ihmettelen jousien vapaamittaa.10/60 kirja ilmoittaa korkeapaineventtiilin jousen mitaksi 66,3 mm,omassani on vain 58,2 mm!
Oliskohan noin kuoleentunut? Ja kannattaako hoitaa mittaero prikoilla vai hommata uusi jousi?
Niin ja sit kuulin yhdeltä vanhemmalta asentajalta,että joku koneistaja on valmistanu tarvike hydraulipumppuja nuffeihin,mutta on jo lopettanu niiden valmistuksen.Sääli,koska hinta oli kuulemma puolet uuden hinnasta.IKH.sta saa,mutta maksaa!!!
Oliskohan noin kuoleentunut? Ja kannattaako hoitaa mittaero prikoilla vai hommata uusi jousi?
Niin ja sit kuulin yhdeltä vanhemmalta asentajalta,että joku koneistaja on valmistanu tarvike hydraulipumppuja nuffeihin,mutta on jo lopettanu niiden valmistuksen.Sääli,koska hinta oli kuulemma puolet uuden hinnasta.IKH.sta saa,mutta maksaa!!!
ite teetätin nelosnuhvin pumppuun ton välilevyn ammattikoululla en ny muista mistä aineesta ne sen teki mutta oli edullinen ja toimiiPesonen kirjoitti:No,joo nyt tarkastin noi korkeapaine ja matalapaine venttiilit.Niiden istukat ja kuulat ja jouset oli ok,mutta mitään o-renkaita ei löytyny,eikä edes paikkaa renkaalle!
Oliskohan pikku eroja kuitenkin 10/60 ja 4/60 nostolaiteventtiileillä.
Oliskohan jollakin faktoja 4/60 vm-62 hydraulipumppuun ja noihin venttiileihin.Kuvat kertoo kans paljon,mutta lähinnä tarvis tietää noi venttiilijousien vapaamitta.
Mistähän vois löytää tohon pumppuun sitä lyijypronssista välilevyä,siitä löytyy n. 0,35 mm kulumajäljet(HAMMASPYÖRIEN PÄÄDYISTÄ JÄÄNEET).
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
taittaa muuten ne ikh:n pumput olla iha tavallisia nokkapumppuja joihin on tehty kiinnityskaaveli jotta sopiii paikoilleen, kattelin vaan joku kerta että ei varmaan ois mikään vaikee operaatio jollekin koneistajallePesonen kirjoitti:No joo.Päivä verstaalla ja löytyhän se o-rengas korkeapaineventtiilin istukan alta.Oli se istukka niin tiukassa,että luulin istukan olevan samaa valua venttiilipesän kans,mut harmi vaan rengas oli ehjä.Eli ei vika siinä,mutta silti ihmettelen jousien vapaamittaa.10/60 kirja ilmoittaa korkeapaineventtiilin jousen mitaksi 66,3 mm,omassani on vain 58,2 mm!
Oliskohan noin kuoleentunut? Ja kannattaako hoitaa mittaero prikoilla vai hommata uusi jousi?
Niin ja sit kuulin yhdeltä vanhemmalta asentajalta,että joku koneistaja on valmistanu tarvike hydraulipumppuja nuffeihin,mutta on jo lopettanu niiden valmistuksen.Sääli,koska hinta oli kuulemma puolet uuden hinnasta.IKH.sta saa,mutta maksaa!!!
NUFFIELD UNIVERSAL FOUR
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
NUFFIELD 10/60 tenspeed
VALMET 1100 TURBO
AUDI 60 vm-70
SOLIFER SPEED VM-64
FARMET PROJEKTI
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 110
- Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
- NLCF r.y jäsen Nro: 30
- Paikkakunta: Oulu/Siikalatva
No minun nelosnuhvissa oli o-rengas tohjona ylipaineventtiilin alla, mutta ei paljoa nostolaitteen tehot sen vaihdolla parantuneet. Kovasta hinnasta huolimatta tuli sitten päädyttyä lopulta tuon IKH tarvikepumpun ostamiseen kun tarkoitus on käyttää nuhvia ihan todelliseen työhön. Alennuksineen ei hinta ei ihan niin kova ollut kuin alunperin täällä on peloteltu, mutta enemmän kuin nuhvin ostohinta.
[/quote]
taittaa muuten ne ikh:n pumput olla iha tavallisia nokkapumppuja joihin on tehty kiinnityskaaveli jotta sopiii paikoilleen, kattelin vaan joku kerta että ei varmaan ois mikään vaikee operaatio jollekin koneistajalle [/quote]
Joo joku standardipumppu se on. Siihen on nuhville tehty sovitelevy pumpun päätyyn, pari eripaksuista kartioholkkia ja muotoiltu kiila pyöritysakselille, vesijohtomutkakappale, johon mukana tulevan hydraliikkasuodattimen voi ruuvata. Ventiilikoneistoon lähtevään putkeen on uusi helmi sillä pumppu on hieman alkuperäispumppua lähempänä.
Ventiilikoneistoon menevän putken helmeä irrottaessa huomattiin, että sen alla oli ollut putkessa pitkittäisnaarmu, josta jonkun verran on voinut paineet karata. Tilalle varmuuden vuoksi piti etsiä uusi putki.
Homman asentamisessa heti ensimmäiseksi kiilaa piti hieman viritellä, että hammasrattaan sai kunnolla paikalleen (ura erilevyinen uudessa pumpussa ja hammasrattaassa, eikä kiilaa oltu muotoiltu tarpeeksi). Lisäksi hydraulisuodattimen soviteviritelmät olivat täysi susi, ainakin nelosnuhviin. Peräreppua ei millään ilvellä saanut paikalleen suodattimen kanssa ilman että sovite ja suodatin ottivat perätilan pohjaan kiinni.
Onneksi tuttu putkimies teki näppärästi uudet mutkasovitteet ja tarvittavat kierteet hydrauliikkasuodattimelle ja pumpulle.
Lopputuloksena nostolaite toimii nyt tehokkaasti ja jopa palauttaa vivut perusasentoon kuten pitääkin. Jos pumppu joskus vielä väsyy niin riittänee pelkän pumppuosan vaihtaminen.
Tuolla muuten olis ainakin Leylandille tandempumppu, hintaa tulee kyllä melkolailla sillekin:
http://www.hydraulicpumps.co.uk/gearpum ... p?id=10262
[/quote]
taittaa muuten ne ikh:n pumput olla iha tavallisia nokkapumppuja joihin on tehty kiinnityskaaveli jotta sopiii paikoilleen, kattelin vaan joku kerta että ei varmaan ois mikään vaikee operaatio jollekin koneistajalle [/quote]
Joo joku standardipumppu se on. Siihen on nuhville tehty sovitelevy pumpun päätyyn, pari eripaksuista kartioholkkia ja muotoiltu kiila pyöritysakselille, vesijohtomutkakappale, johon mukana tulevan hydraliikkasuodattimen voi ruuvata. Ventiilikoneistoon lähtevään putkeen on uusi helmi sillä pumppu on hieman alkuperäispumppua lähempänä.
Ventiilikoneistoon menevän putken helmeä irrottaessa huomattiin, että sen alla oli ollut putkessa pitkittäisnaarmu, josta jonkun verran on voinut paineet karata. Tilalle varmuuden vuoksi piti etsiä uusi putki.
Homman asentamisessa heti ensimmäiseksi kiilaa piti hieman viritellä, että hammasrattaan sai kunnolla paikalleen (ura erilevyinen uudessa pumpussa ja hammasrattaassa, eikä kiilaa oltu muotoiltu tarpeeksi). Lisäksi hydraulisuodattimen soviteviritelmät olivat täysi susi, ainakin nelosnuhviin. Peräreppua ei millään ilvellä saanut paikalleen suodattimen kanssa ilman että sovite ja suodatin ottivat perätilan pohjaan kiinni.
Onneksi tuttu putkimies teki näppärästi uudet mutkasovitteet ja tarvittavat kierteet hydrauliikkasuodattimelle ja pumpulle.
Lopputuloksena nostolaite toimii nyt tehokkaasti ja jopa palauttaa vivut perusasentoon kuten pitääkin. Jos pumppu joskus vielä väsyy niin riittänee pelkän pumppuosan vaihtaminen.
Tuolla muuten olis ainakin Leylandille tandempumppu, hintaa tulee kyllä melkolailla sillekin:
http://www.hydraulicpumps.co.uk/gearpum ... p?id=10262