Pikainen kysymys asiantuntijoille: Leyland 270 ohjauksesta

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Puskajussi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
Konekalustoani: Leyland 270

Juurikin siellä keulan alla se oli. Saan vaan nyt sopivasti painoa nokalle kun tuon sen ulos. Täytyy vaan tehdä tukeva kansi ja muut kiinnityshilkkeet, niin sitten on hyvä! Ja onhan se tuossa kohtaa helpompi huoltaa, mitä sitä sitten huoltaa tarvii...
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Tuleeko akku "tulilinjalle"?
Puskajussi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
Konekalustoani: Leyland 270

Tuleehan se, mutta täytyy koteloida se kunnolla! Kyllä sen hyvin siihen suojaan saa... Täytyy ottaa kuva kunhan on valmis. Mutta ohjaus parani pirusti, vielä täytyy olkatappihuolto tehdä ja raidetankojen päät vaihtaa... Koeajolla vaan nappas toinen jarru kokoajan kiinni ja kuumeni teitysti niin, että kapiini oli täynnä savua :evil: :evil:
Siis jarruremppaakin on tiedossa :D :D
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 391
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

kuulat puhdistaa ja vaihtaa ne jouset nii heittää jumimasta. mulla jonku kuntoset kuulat olemassa joutilaana.
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Puskajussi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
Konekalustoani: Leyland 270

OK! yvä tietää... IKH:lta löytyikin uudet pinnat ja ne jouset, mutta kuulia ei ollut tarjolla.
Avatar
pa_turpeinen
Nuhvitietäjä
Viestit: 391
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 07:23
Konekalustoani: case ih 4230 mx pro -98 valmet 361d -62 comanche bull2 300cc 4x4 -08 ja paljon työlaitteita 50 luvulta 90 luvulle ja lisää haetaan koko ajan
Paikkakunta: pudasjärvi

tarkkana sitte niiden ikh jousien kans. pituus saattaa olla jotain muuta ku pitäs. pintojaki ois tosiaa ollu nyt ku tuli puheeksi. ikinähän ei mittää sais hävittää mutta nyt voin. nämä osat laittaa kiertoon hyvän asian puolesta jos joku tarvii. nämä on niitä alkuperäis osia. ihan pikku korvauksella luovun
ei riemulla rajaa ku saa leukulla ajaa
Puskajussi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
Konekalustoani: Leyland 270

Nonii, toisen puolen kuulat ihan valmiit, samaten levyjen kitkapinnat huonot! Nuo johtuu siitä, että jarru on jo pidemmän aikaa ollut jumissa ja käyttämättömyyttään ajan hammas on sitten purrut. Kuulat löytyi kaverilta hyllystä, normaalit laakerikuulat, halkaisija 22,225mm, eli 7/8"... Nyt vain niittailemaan pinnat kiinni, herkistelemään kaikki nivelet, osat paikoilleen, säätö ja teoriassa kaikki pitäis toimia :D :D
Siihen rummun linkun isomman nivelen tapit tehtiin uusiksi, pari kymppiä alle alkuperäisen koon ja siihen runkoon aattelin vielä porata rasvanipalle paikat, niin ei ainakaan siitä pääse jumitteleen...
Puskajussi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
Konekalustoani: Leyland 270

No nyt pelittää jarrut ja ohjaus niinkuin pitääkin... Kiitoksia vinkeistä ja ohjeista!
Vastaa Viestiin