Pikainen kysymys asiantuntijoille: Leyland 270 ohjauksesta

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

prautio
Mini -nuhvisti
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Heinä 2014, 09:45
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano -73

Tervehdys

Perjantaina "taloon tullut" Leyland 270 Kartano eli Kartanon-Leila kaipaa huomiota kuinka ollakaan ohjauksen väljyyteen. Syylärin edessä oleva valukappale, mikä lie ohjausvarsi nimeltään on paksun ja ohuen tapin varassa. Mikä kierre sen ohuemman tapin päässä mutterille on?

T: P.R.
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Noin pääsääntöisesti kaikki kierteet näissä traktoreissa ovat tuumaisia UNF kierteitä. Itsellä ei nyt ole muistikuvaa tapin koosta, mutta mittaamalla halkaisijan, sen saat itse helposti selville (esim 1 1/4" UNF).
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Ohjauksen korjauksista ja säädöistä on tekemäni juttu vanhoissa jäsenlehdissä, luettavissa jäsenille jäsenten kirjastosta, joten jäsenyys kerhossa kannattaa :wink: Suosittelen liittymään!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Puskajussi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
Konekalustoani: Leyland 270

Moro!
Juurikin liityin porukkaan ja kyselenkin, että mistäs näin uusi jäsen sen viimmesimmän jäsenlehden saa, että saapi sen numeron noihin vanhoihin julkaisuihin? Kyseessä juurikin tuon 270:sen ohjauksen säätö!
Siis tuli hankittua tuollainen lievä projekti, Leyland 270 Kartano (mitäköhän muuten tarkoittaa?) vm. 1973, eikä se meinaa millään pysyä tiellä :D
lisenssi
Vuoden Nuhvisti 2013
Viestit: 1280
Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
Konekalustoani: Nuffield 4/65
NLCF r.y jäsen Nro: 408

Onnittelut ja tervetulotoivotukset joukkoon!

Kartano merkitsee sitä, että on paremmin varusteltu traktori (ohjaustehostin yms).

Esim Nuffieldmasterille voi lähettää yksityisviestin ja saada tarvittavat salasanat. Se on erittäin hyvin tehty ja hyödyllinen ohje ohjauksen kunnostukseen.

Kannattaa kyllä samalla käydä läpi kaikki osat siinä etupäässä ja vaihtaa olkatappien laakereita myöten uutta kulutusvaraosaa sinne, niin lakkaa kiemurtelemasta. Muuten joutuu työn tekemään moneen kertaan.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Jouko Kainomaa on oikea kohde jäsenasioissa!

http://www.nuhvi.net/index.php/fi/nlcf-ry/hallitus" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Tuolla jotain ohjausjuttua, http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... kku+ohjaus" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=ohjaus" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Jotkut sanoo että 245 leukku on karmea ajaa ohjauksen takia ja se on Totta!!
Kerran vilkaiset sivulle,niin jo perk*le on menossa ojaan. :lol:
Kaikkeen kuitenkin oppii.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Kyllä tuo kaverin 245 oli ihan hyvä ajaa sen rempan jälkeen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Ruudinkeksijä
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 575
Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Jos puslat on kunnossa ja säätöruuvista säädetty oikein pitäis olla ihan ok ajaa, tosin vanha nuffe väljälläkin simpukalla kulkee paremmin.
"Black smoke don't mean it's broke"
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

245:ssa on kahdenlaista ohjausta,tehostin tai orbitrol.
Orbitrol ei ole maailman paras. :wink:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Kaverin oli orpilla, ja sillä kyllä saattoi ajella vähän sivullekkin katsellen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

kaivakaas nuffiko ja jusape tähän yhteyteen kuvat molempien 245 etupyöristä missä näkyy vanne 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Kuva

Kuva

Kuva

Koko rempan kuvakooste näkyy tuosta linkistä, vaikka nähtyhän nämä jo on :

http://www.konekansa.net/kuvakansa/show ... hp?cat=566" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... 5-runnilla" onclick="window.open(this.href);return false;

Tähänkin leluun on uusattu kaikki puslat+liikkuvat osat ja omistaja sano ajamisen olevan yhtä hel**iä.
Vastaa Viestiin