Tervehdys
Perjantaina "taloon tullut" Leyland 270 Kartano eli Kartanon-Leila kaipaa huomiota kuinka ollakaan ohjauksen väljyyteen. Syylärin edessä oleva valukappale, mikä lie ohjausvarsi nimeltään on paksun ja ohuen tapin varassa. Mikä kierre sen ohuemman tapin päässä mutterille on?
T: P.R.
Pikainen kysymys asiantuntijoille: Leyland 270 ohjauksesta
Valvoja: automies560
-
lisenssi
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Noin pääsääntöisesti kaikki kierteet näissä traktoreissa ovat tuumaisia UNF kierteitä. Itsellä ei nyt ole muistikuvaa tapin koosta, mutta mittaamalla halkaisijan, sen saat itse helposti selville (esim 1 1/4" UNF).
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ohjauksen korjauksista ja säädöistä on tekemäni juttu vanhoissa jäsenlehdissä, luettavissa jäsenille jäsenten kirjastosta, joten jäsenyys kerhossa kannattaa
Suosittelen liittymään!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
Puskajussi
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 12
- Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
- Konekalustoani: Leyland 270
Moro!
Juurikin liityin porukkaan ja kyselenkin, että mistäs näin uusi jäsen sen viimmesimmän jäsenlehden saa, että saapi sen numeron noihin vanhoihin julkaisuihin? Kyseessä juurikin tuon 270:sen ohjauksen säätö!
Siis tuli hankittua tuollainen lievä projekti, Leyland 270 Kartano (mitäköhän muuten tarkoittaa?) vm. 1973, eikä se meinaa millään pysyä tiellä
Juurikin liityin porukkaan ja kyselenkin, että mistäs näin uusi jäsen sen viimmesimmän jäsenlehden saa, että saapi sen numeron noihin vanhoihin julkaisuihin? Kyseessä juurikin tuon 270:sen ohjauksen säätö!
Siis tuli hankittua tuollainen lievä projekti, Leyland 270 Kartano (mitäköhän muuten tarkoittaa?) vm. 1973, eikä se meinaa millään pysyä tiellä
-
lisenssi
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Onnittelut ja tervetulotoivotukset joukkoon!
Kartano merkitsee sitä, että on paremmin varusteltu traktori (ohjaustehostin yms).
Esim Nuffieldmasterille voi lähettää yksityisviestin ja saada tarvittavat salasanat. Se on erittäin hyvin tehty ja hyödyllinen ohje ohjauksen kunnostukseen.
Kannattaa kyllä samalla käydä läpi kaikki osat siinä etupäässä ja vaihtaa olkatappien laakereita myöten uutta kulutusvaraosaa sinne, niin lakkaa kiemurtelemasta. Muuten joutuu työn tekemään moneen kertaan.
Kartano merkitsee sitä, että on paremmin varusteltu traktori (ohjaustehostin yms).
Esim Nuffieldmasterille voi lähettää yksityisviestin ja saada tarvittavat salasanat. Se on erittäin hyvin tehty ja hyödyllinen ohje ohjauksen kunnostukseen.
Kannattaa kyllä samalla käydä läpi kaikki osat siinä etupäässä ja vaihtaa olkatappien laakereita myöten uutta kulutusvaraosaa sinne, niin lakkaa kiemurtelemasta. Muuten joutuu työn tekemään moneen kertaan.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jouko Kainomaa on oikea kohde jäsenasioissa!
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/nlcf-ry/hallitus" onclick="window.open(this.href);return false;
.
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/nlcf-ry/hallitus" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tuolla jotain ohjausjuttua, http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... kku+ohjaus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=ohjaus" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=ohjaus" onclick="window.open(this.href);return false;
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä tuo kaverin 245 oli ihan hyvä ajaa sen rempan jälkeen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
Ruudinkeksijä
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 575
- Liittynyt: 17 Kesä 2012, 10:26
- Konekalustoani: Nuffield DM4 -59 (konevikanen), Varaosanuffi -54, Purettu nelonen -60, Nuffield DM4 -61 (projekti), Leyland 270 -75, Leyland 272 -78, + muuta ryjää, rautaa ja romurautaa...
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Jos puslat on kunnossa ja säätöruuvista säädetty oikein pitäis olla ihan ok ajaa, tosin vanha nuffe väljälläkin simpukalla kulkee paremmin.
"Black smoke don't mean it's broke"
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kaverin oli orpilla, ja sillä kyllä saattoi ajella vähän sivullekkin katsellen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne



Koko rempan kuvakooste näkyy tuosta linkistä, vaikka nähtyhän nämä jo on :
http://www.konekansa.net/kuvakansa/show ... hp?cat=566" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
http://www.nuhvi.net/galleria/index.php ... 5-runnilla" onclick="window.open(this.href);return false;
Tähänkin leluun on uusattu kaikki puslat+liikkuvat osat ja omistaja sano ajamisen olevan yhtä hel**iä.
Tähänkin leluun on uusattu kaikki puslat+liikkuvat osat ja omistaja sano ajamisen olevan yhtä hel**iä.



