Hytistä ja vetokoukusta

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 455
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Kysästään nyt tämmöstäkin. Minkälainen homma on mällätä mielellään valkolakkinen Junkkarihytti tohon 4/65:een? Ja missä hinnoissa liikkuvat purkaamoilla? Pölyallergian takia olis kiva olla hytti niin ei ruoppamaa tukkisi naamaa.
Entäs onko perä semmoinen että sinne passaa Ylön hissikoukku? Ja olisiko jollakulla tehdä piirustuksia siitä? Jotenkin luotan hissikoukkuun eniten.
Ja vielä: kummat maa- ja metsätalouskäyttöä ajatellen? 13.6-38:t Radiaalit vai 16.9-30:t ristikudokset juuripyöriksi? Levikkeinä on 12.4-36 ristikkäät.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Seppo-L
Kutos -nuffisti
Viestit: 73
Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
NLCF r.y jäsen Nro: 290
Paikkakunta: Haapavesi

Käsittääkseni "valkolakkinen" käy heittämällä paikoilleen kuten samoin ylön hissikoukku. Metsään jos mieli tekee niin ristikudosrengas on oikea vaihtoehto.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 455
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Tarkoituksenani on siis tehdä itse tuo koukku. Mutta tarttisin vaan kuvia ja hiukan mittoja. Hytin kanssa funtsin että jos tekis itte senkin.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Haapajärvellä hyllyssä..

Kuva
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Mites se menee näitten traktorinkoukkujen kanssa, onko oma tekele katsastettava? Ainakin henkilöautoissa aikoinaan oli tämä velvoite. Nykyään ei taida enää autoon omatekemää edes saada asentaa, en ole ihan varma.
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 455
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

Pakko on ainakin korjata vanha. Ilmeisesti kärry on kaatunut koska perän alla tuleva taaki on kiertynyt. Lisäksi itse koukkutappi on liian ohkanen. Myöskin pitää suunnitella "käyttömukavuuteen liittyviä parannuksia ja ideoita". Toisinsanoen lukon avausvipu oikealle puolen, paremmin esille ja ulottuville. Toi Ylöläinen tulee voimanoton laakerikannen pultteihin ja siellä alempana ja likempänä vetovarsien etupäätä oleviin noin 3/4" pultteihin?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Puskajussi
Kolmos -nuffisti
Viestit: 12
Liittynyt: 31 Heinä 2014, 05:30
Konekalustoani: Leyland 270

Mihis hintaan hissikoukku liikahtaa Haapajärveltä? Kiinnostais laittaa 270:seen...
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Soitappa ja kysäise.
Löytyy numero nimellä Haapajärven purkaamo enirolta tai googlelta.
Kaveri osannee hinta-arvion antaa.
Vastaa Viestiin