Universal nelonen

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

En nyt muista tuota mittaristoa ulkoa, olikos se 6 naulaa tms teenjuojien yksikköä sama kuin 3 bar. Omassa kanssa kun pitkien ja tuskallisten starttausten jälkeen läks käyntiin niin paineet olivat uusilla liuskoilla 3-3,5 bar nuhvin mittarin mukaan. Hyvä ettei siitä moottorista tarvii tehdä uusia ankkureita, kyllä se siitä. Nyt öljyt ja jäähynesteet säntillisesti vaihtaa niin pääsee sen verta pitkälle että museoarvoa alkaa oikeasti olemaan :D
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Kannattaa kolmetonninen pestä jäähdytin laittamalla vesiletku sisälle valuttamaan.. Mulla tuli tolkuttomasti mustaa kuravettä ja törkyä sisältä... Sama lohkosta mutta sen olet jo vissiin huuhdellut?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

Lohko, öljypohja, venttiilikoppa, syyläri ja jotain pienempiä osia tuli pestyä 100-asteisella vedellä.

Ootko varma että jos sullakin oli täynnä sitä hyhmääntynyttä öljyä jäähdytinjärjestelmä ettei jostain imetä öljyä sinne nesteiden sekaan. :?
Avatar
ramba
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1332
Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
NLCF r.y jäsen Nro: 473
Paikkakunta: Kotka

Nesteet oli kunnossa, vihreät mutta pesussa tuli pohjalta ajan saatossa tullutta roskaa..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
kolmetonnine
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1512
Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20

Jaa, ajatusvirhe luettaessa.. :oops: Kyllä niitä nesteitä joskus kannattaa vaihtaa. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000463.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Pestynä sisältä. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000467.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000519.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Joo jospa se nyt pelittäisi. Oli mullakin alkuun paineet vain 3:ssa mut ku ajaan pääsi niin ne alko nouseen ja nyt on heti siel6:ssa. Joku siellä kalkattaa vielä mutta ei se voi kyllä koneesta kuulua. Kytkintä epäilen eniten. Ja jos se koneesta kuuluu niin eiköhän se paikkansa näytä ajan kanssa. Tyhjäkäynti on vähän korkeella ja jo ennen remppaa teki sitä että kierrokset jäi vähän ylös. Oisko pumpun kalvo menossa.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Jake82 kirjoitti:Se toimii sittenkin. Jotain säätöjä pitää vielä tehä mutta nuhvi toimii. Reilun tunnin sillä tuossa ajelin ja Öljynpaineet on 6:ssa kokoajan ja muutenkin vetelee hyvin. Venttiilit pitää vielä säätää uudestaan mutta teen sen sitten samalla kun tarkistan kansipulttien kireyden. Sellainen reilu 7kk siinä meni mutta näyttäis että talveksi on nyt lumikone olemassa.
Ihan uteliasuttani kysyn, mikä siinä loppujen lopuksi sitten oli :?: Oliko ajoitusmerkki vauhtipyörässä väärässä kohdassa :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Tietääppä tuota mikä siinä oli mut sen pumpun ajoituksen käänsin yhen hampaan ohi merkin niin tuli säätövaraa sihen kopliikile. Niitä venttiileitä epäilen yheksi syypääksi. Savu on aika sinistä.
Jake82
Kylmäkoskelainen
Viestit: 93
Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960

Nuhvi päässy jo homman syrjään kiinni. Halon ajoa oli vähän siinä ja pöllejä siirsin rantteelle ens kesää varten. Toi rukin masto on kyllä ehoton työkalu.
Liitteet
img20131121_031320.jpg
Vastaa Viestiin