Universal nelonen
Valvoja: automies560
-
kolmetonnine
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
En nyt muista tuota mittaristoa ulkoa, olikos se 6 naulaa tms teenjuojien yksikköä sama kuin 3 bar. Omassa kanssa kun pitkien ja tuskallisten starttausten jälkeen läks käyntiin niin paineet olivat uusilla liuskoilla 3-3,5 bar nuhvin mittarin mukaan. Hyvä ettei siitä moottorista tarvii tehdä uusia ankkureita, kyllä se siitä. Nyt öljyt ja jäähynesteet säntillisesti vaihtaa niin pääsee sen verta pitkälle että museoarvoa alkaa oikeasti olemaan 
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Kannattaa kolmetonninen pestä jäähdytin laittamalla vesiletku sisälle valuttamaan.. Mulla tuli tolkuttomasti mustaa kuravettä ja törkyä sisältä... Sama lohkosta mutta sen olet jo vissiin huuhdellut?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
kolmetonnine
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Lohko, öljypohja, venttiilikoppa, syyläri ja jotain pienempiä osia tuli pestyä 100-asteisella vedellä.
Ootko varma että jos sullakin oli täynnä sitä hyhmääntynyttä öljyä jäähdytinjärjestelmä ettei jostain imetä öljyä sinne nesteiden sekaan.
Ootko varma että jos sullakin oli täynnä sitä hyhmääntynyttä öljyä jäähdytinjärjestelmä ettei jostain imetä öljyä sinne nesteiden sekaan.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Nesteet oli kunnossa, vihreät mutta pesussa tuli pohjalta ajan saatossa tullutta roskaa..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
kolmetonnine
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Jaa, ajatusvirhe luettaessa..
Kyllä niitä nesteitä joskus kannattaa vaihtaa. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000463.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pestynä sisältä. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000467.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000519.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pestynä sisältä. http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000467.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nuijantaipale.kuvat.fi/kuvat/Nuf ... 000519.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Jake82
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Joo jospa se nyt pelittäisi. Oli mullakin alkuun paineet vain 3:ssa mut ku ajaan pääsi niin ne alko nouseen ja nyt on heti siel6:ssa. Joku siellä kalkattaa vielä mutta ei se voi kyllä koneesta kuulua. Kytkintä epäilen eniten. Ja jos se koneesta kuuluu niin eiköhän se paikkansa näytä ajan kanssa. Tyhjäkäynti on vähän korkeella ja jo ennen remppaa teki sitä että kierrokset jäi vähän ylös. Oisko pumpun kalvo menossa.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ihan uteliasuttani kysyn, mikä siinä loppujen lopuksi sitten oliJake82 kirjoitti:Se toimii sittenkin. Jotain säätöjä pitää vielä tehä mutta nuhvi toimii. Reilun tunnin sillä tuossa ajelin ja Öljynpaineet on 6:ssa kokoajan ja muutenkin vetelee hyvin. Venttiilit pitää vielä säätää uudestaan mutta teen sen sitten samalla kun tarkistan kansipulttien kireyden. Sellainen reilu 7kk siinä meni mutta näyttäis että talveksi on nyt lumikone olemassa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
Jake82
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Tietääppä tuota mikä siinä oli mut sen pumpun ajoituksen käänsin yhen hampaan ohi merkin niin tuli säätövaraa sihen kopliikile. Niitä venttiileitä epäilen yheksi syypääksi. Savu on aika sinistä.



