460 Vaihdekepin suojakumi

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Rupes tympimään kun ee merkkikohtanen suojakumi kestä kun pari kesää ja on pykiny paskaks.
Pistin siihen tilalle Skodan vetoakselin ulommannivelen suojakumin.
Alapiän halakasia passas justiin ja yläpiähän pit panna välliin puutarhaletkunpätkä ja eekun lemmareilla kiinni, katotaan kuin kaavan kestää.
Maksokii alta kympin ja jäe vielä nivelrasvat ommaankäättöön.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

sompio kirjoitti:Rupes tympimään kun ee merkkikohtanen suojakumi kestä kun pari kesää ja on pykiny paskaks.
Pistin siihen tilalle Skodan vetoakselin ulommannivelen suojakumin.
Alapiän halakasia passas justiin ja yläpiähän pit panna välliin puutarhaletkunpätkä ja eekun lemmareilla kiinni, katotaan kuin kaavan kestää.
Maksokii alta kympin ja jäe vielä nivelrasvat ommaankäättöön.
Onko vielä tallessa? Sama homma täällä, ja englannissa ei muka ongelmaa noiden osalta. Korjakumille pitäs pyytää jotta tekisivät kunnon tavarasta. Parinvuoden välein saa uusia tuon tosiaan :(
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Vielä lööty tuo vanaha, ee ollu vielä roskiin kerenny.
Se voepi olla Englannissa vähän eri asia kun siellä ee tuo aarinko paesta kun joskus, kun se on se kuuluisa "Sumujensaari"
Skodan varaosalaatikon päässä on GKN:n numero 300588 ja tussilla tehty numero 802-04000.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

802-04000.... vaikuttas koivusen varaosanumerolle
Mukana kuin peräpukama!
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

Ihan siihen käy yleismallin suojakumikin ei tartte välttämättä olla sokotasta :)
Nuffi= King of the road
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Tuota korjakumi asiaa on jo selvitetty jäsenemme taholta. Pari tonnia maksaa muotti, joten esmerkiksi 25 € jälleenmyyntihintaan pitäisi löytyä kolmisen sataa ostajaa heti kumeille, mutta saataisiin jo sitten sellaiset, että kestävät vuosia varmasti.

Taitaa vain monilla vitosen haitarikumi olla se kova kilpailija, vaikka irvistääkin harrastajan silmään todella rumasti :(
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Viime syksynä ostettu ns. orkkiskumi vaikutti paljon vahvemmata mitä edellinen joka kesti vajaat kaksi vuotta :wink:
Maurilla oli hyllyssä molempia, noita lähes läpinäkyviä ja sitten näitä vahvempia :wink: Saas nähdä kestää kuinka kauan :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Joo, niin on tuntunut englannissa vaihtuneen kumitoimittaja tukkurilta, mutta kesto me tiedetään vuodesta - viiteen.

Saatiinhan siitä tästäkin mauri™ mainos :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Verhon Jussilta ostin tuon ensimmäisen, joten mainostetaan toistakin jolta olen kyseisen kumin ostanut :!:

Sitten asiaan, mauri käväis tänään ohikulkiessa ja mainitsi seuraavaa:
Mikäli Joonasta häiritsee, vaivaa, ja jos joonas joka yhteydessä rupeaa naputtamaan asiasta, jos minä jossain yhteydessä mainitsen maurin nimen / yhteystiedot, niin maurin tiedot saa poistaa seuraavalta sivulta http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;.
Rupeaa mitta täytymään itse kultakin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

No jo sie sälli olet :D

Aijotkos sinä jatkaa maurin mainostamista foorumilla vaikka tuo tuolta poistettas? Sillä ilmoituksella siellä ei ole mitään huonoa, vaan hyvä kun se sieltä löytyy.

Eihän maurissa mitään vikaa ole, eikä tämäkään edellinen kommentti ollut mauria kohtaan millään tavalla, vaan sinun ilmaismainontaa vastaan, ja näyt antavan ilmaista moitettakin toisesta aivan syyttä, reklamointi tulee yleensä tehdä suoraan myyjälle, ei pitkin foorumeita, ja homma on pelannut. Viimekin viikolla tuli dunlop hiflexiltä tieto, että puimurin polttoaineletkut saan ilmaiseksi ja parempaa laatua. Olisiko pitänyt huudella pitkin foorumia, että dh:n letkut ei kestä vuottakaan puimurissa, ostan jostain muualta :wink: :wink:

Ei tässä mauri ja jussi ole osallisina vaan sinä ja jatkuva mainontasi mauri mauri mauri :wink: :wink: :wink:

Mutta ei tästä minun osalta tämän enempää, toivottavasti tuli selväksi, rautalangasta kun en kehtaa enää kohdallasi vääntää, ei näytä onnistuvan. Toivottavasti asia meni perille.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Kuulehan Joonas,Maurin mainostamisessa ei ole mitään pahaa,mene itteesi välillä :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Joonaksen kannattaa myös huomioida eräs hyvin oleellinen asia, tämä oli maurin mielipide / pyyntö, minä vain toin asian julki, koska hyvin tiedetään etti mauri kirjoittele foorumilla, seuraa kyllä aktiivisesti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Asiaa sen kummemmin en ole kommentoinut, aiemminkaan tämän asian tiimoilta, enkä nyttenkään paljoa sano.....

Ei montaa ketjua tarvitse lukea, ettei kari Mauria mainitsisi.

Asiassa ei todellakaan sinänsä mitään pahaa ole, ja hiukankin palstaa jos lukee, löytyy ihan taatusti jo tarpeeksi vinkkejä erittäin hyvinkin nuffit, ja melkoisen hyvin asiat tietävästi ja tuntevaan Mauriin ....

( tosin itse en ole pahemmin asioinut Maurin kanssa, jutellut kylläkin kasvokkain, ja tosin häneltä(kään) , kaikesta huolimatta, ei kyllä sitten apuja mulle löytynyt omaan ongelmajuttuun, starttimoottori on siis etsinnässä yhä edelleenkin... )

Samantien vois joka ketjuun, missä vinkataan jotain osien hankintapaikkoja, mistä vaan vois apuja saada, pistää kaikki osatoimittajat sitten samaan listaan, karilla jotenkin nyt vaan tuo Hahton Mauri tuntuu olevan päällimmäisenä....

Mauri Hahto on kyllä todella erittäin pätevä, ja paljon nuffeista kokenut mies, tiedän sen, sekä myös erittäin hienoa työtä on näiden asioiden puolesta kyllä oikeasti todella paljon tehnyt. Sitä ei voi kiistää mitenkään .

( ja siis ihan täysin vilpittömällä kunnioituksella ja hatunnostolla/kumarruksella itse Mauria kohtaan )

Ja osia myös löytyy todella ilmeisen paljon monenlaista, sekä uutta ja käytettyä, mut ei se nyt hänkään silti kuitenkaan " kaiken maailman napa " ole....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 592
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

Kylläpä sitä taas kärpäsestä tulee ISO HÄRKÄNEN

Kävin hakemassa eilen naapuri pitäjästä 3-nuffin perän ja nykyisessä projektissa Universal vm-57 molemmissa on vaihdekepin suojakumin tilalla peltinen "kippo" ylösalaisin.
Minua kiinnostaa eniten missä vuosimallissa on vaihtunut toi peltinen versio kumiseen.
Tuossa 3-nuffissa oli myös tasauspyörästön lukko, mutta ei ole Universal:ssa.
Milloinkahan tuo on muuttunut :?: :?: :?:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Mulla on -60:sessä peltisuoja....se onkin paljon parempi kuin se spärdäri
Mukana kuin peräpukama!
Vastaa Viestiin