Rupes tympimään kun ee merkkikohtanen suojakumi kestä kun pari kesää ja on pykiny paskaks.
Pistin siihen tilalle Skodan vetoakselin ulommannivelen suojakumin.
Alapiän halakasia passas justiin ja yläpiähän pit panna välliin puutarhaletkunpätkä ja eekun lemmareilla kiinni, katotaan kuin kaavan kestää.
Maksokii alta kympin ja jäe vielä nivelrasvat ommaankäättöön.
460 Vaihdekepin suojakumi
Valvoja: automies560
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onko vielä tallessa? Sama homma täällä, ja englannissa ei muka ongelmaa noiden osalta. Korjakumille pitäs pyytää jotta tekisivät kunnon tavarasta. Parinvuoden välein saa uusia tuon tosiaansompio kirjoitti:Rupes tympimään kun ee merkkikohtanen suojakumi kestä kun pari kesää ja on pykiny paskaks.
Pistin siihen tilalle Skodan vetoakselin ulommannivelen suojakumin.
Alapiän halakasia passas justiin ja yläpiähän pit panna välliin puutarhaletkunpätkä ja eekun lemmareilla kiinni, katotaan kuin kaavan kestää.
Maksokii alta kympin ja jäe vielä nivelrasvat ommaankäättöön.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
sompio
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 928
- Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
- NLCF r.y jäsen Nro: 110
- Paikkakunta: Kangasniemi
Vielä lööty tuo vanaha, ee ollu vielä roskiin kerenny.
Se voepi olla Englannissa vähän eri asia kun siellä ee tuo aarinko paesta kun joskus, kun se on se kuuluisa "Sumujensaari"
Skodan varaosalaatikon päässä on GKN:n numero 300588 ja tussilla tehty numero 802-04000.
Se voepi olla Englannissa vähän eri asia kun siellä ee tuo aarinko paesta kun joskus, kun se on se kuuluisa "Sumujensaari"
Skodan varaosalaatikon päässä on GKN:n numero 300588 ja tussilla tehty numero 802-04000.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuota korjakumi asiaa on jo selvitetty jäsenemme taholta. Pari tonnia maksaa muotti, joten esmerkiksi 25 € jälleenmyyntihintaan pitäisi löytyä kolmisen sataa ostajaa heti kumeille, mutta saataisiin jo sitten sellaiset, että kestävät vuosia varmasti.
Taitaa vain monilla vitosen haitarikumi olla se kova kilpailija, vaikka irvistääkin harrastajan silmään todella rumasti
Taitaa vain monilla vitosen haitarikumi olla se kova kilpailija, vaikka irvistääkin harrastajan silmään todella rumasti
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Viime syksynä ostettu ns. orkkiskumi vaikutti paljon vahvemmata mitä edellinen joka kesti vajaat kaksi vuotta
Maurilla oli hyllyssä molempia, noita lähes läpinäkyviä ja sitten näitä vahvempia
Saas nähdä kestää kuinka kauan 
Maurilla oli hyllyssä molempia, noita lähes läpinäkyviä ja sitten näitä vahvempia
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joo, niin on tuntunut englannissa vaihtuneen kumitoimittaja tukkurilta, mutta kesto me tiedetään vuodesta - viiteen.
Saatiinhan siitä tästäkin mauri™ mainos
Saatiinhan siitä tästäkin mauri™ mainos
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Verhon Jussilta ostin tuon ensimmäisen, joten mainostetaan toistakin jolta olen kyseisen kumin ostanut
Sitten asiaan, mauri käväis tänään ohikulkiessa ja mainitsi seuraavaa:
Mikäli Joonasta häiritsee, vaivaa, ja jos joonas joka yhteydessä rupeaa naputtamaan asiasta, jos minä jossain yhteydessä mainitsen maurin nimen / yhteystiedot, niin maurin tiedot saa poistaa seuraavalta sivulta http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;.
Rupeaa mitta täytymään itse kultakin.
Sitten asiaan, mauri käväis tänään ohikulkiessa ja mainitsi seuraavaa:
Mikäli Joonasta häiritsee, vaivaa, ja jos joonas joka yhteydessä rupeaa naputtamaan asiasta, jos minä jossain yhteydessä mainitsen maurin nimen / yhteystiedot, niin maurin tiedot saa poistaa seuraavalta sivulta http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;.
Rupeaa mitta täytymään itse kultakin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
No jo sie sälli olet
Aijotkos sinä jatkaa maurin mainostamista foorumilla vaikka tuo tuolta poistettas? Sillä ilmoituksella siellä ei ole mitään huonoa, vaan hyvä kun se sieltä löytyy.
Eihän maurissa mitään vikaa ole, eikä tämäkään edellinen kommentti ollut mauria kohtaan millään tavalla, vaan sinun ilmaismainontaa vastaan, ja näyt antavan ilmaista moitettakin toisesta aivan syyttä, reklamointi tulee yleensä tehdä suoraan myyjälle, ei pitkin foorumeita, ja homma on pelannut. Viimekin viikolla tuli dunlop hiflexiltä tieto, että puimurin polttoaineletkut saan ilmaiseksi ja parempaa laatua. Olisiko pitänyt huudella pitkin foorumia, että dh:n letkut ei kestä vuottakaan puimurissa, ostan jostain muualta
Ei tässä mauri ja jussi ole osallisina vaan sinä ja jatkuva mainontasi mauri mauri mauri

Mutta ei tästä minun osalta tämän enempää, toivottavasti tuli selväksi, rautalangasta kun en kehtaa enää kohdallasi vääntää, ei näytä onnistuvan. Toivottavasti asia meni perille.
Aijotkos sinä jatkaa maurin mainostamista foorumilla vaikka tuo tuolta poistettas? Sillä ilmoituksella siellä ei ole mitään huonoa, vaan hyvä kun se sieltä löytyy.
Eihän maurissa mitään vikaa ole, eikä tämäkään edellinen kommentti ollut mauria kohtaan millään tavalla, vaan sinun ilmaismainontaa vastaan, ja näyt antavan ilmaista moitettakin toisesta aivan syyttä, reklamointi tulee yleensä tehdä suoraan myyjälle, ei pitkin foorumeita, ja homma on pelannut. Viimekin viikolla tuli dunlop hiflexiltä tieto, että puimurin polttoaineletkut saan ilmaiseksi ja parempaa laatua. Olisiko pitänyt huudella pitkin foorumia, että dh:n letkut ei kestä vuottakaan puimurissa, ostan jostain muualta
Ei tässä mauri ja jussi ole osallisina vaan sinä ja jatkuva mainontasi mauri mauri mauri
Mutta ei tästä minun osalta tämän enempää, toivottavasti tuli selväksi, rautalangasta kun en kehtaa enää kohdallasi vääntää, ei näytä onnistuvan. Toivottavasti asia meni perille.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kuulehan Joonas,Maurin mainostamisessa ei ole mitään pahaa,mene itteesi välillä 
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Joonaksen kannattaa myös huomioida eräs hyvin oleellinen asia, tämä oli maurin mielipide / pyyntö, minä vain toin asian julki, koska hyvin tiedetään etti mauri kirjoittele foorumilla, seuraa kyllä aktiivisesti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Asiaa sen kummemmin en ole kommentoinut, aiemminkaan tämän asian tiimoilta, enkä nyttenkään paljoa sano.....
Ei montaa ketjua tarvitse lukea, ettei kari Mauria mainitsisi.
Asiassa ei todellakaan sinänsä mitään pahaa ole, ja hiukankin palstaa jos lukee, löytyy ihan taatusti jo tarpeeksi vinkkejä erittäin hyvinkin nuffit, ja melkoisen hyvin asiat tietävästi ja tuntevaan Mauriin ....
( tosin itse en ole pahemmin asioinut Maurin kanssa, jutellut kylläkin kasvokkain, ja tosin häneltä(kään) , kaikesta huolimatta, ei kyllä sitten apuja mulle löytynyt omaan ongelmajuttuun, starttimoottori on siis etsinnässä yhä edelleenkin... )
Samantien vois joka ketjuun, missä vinkataan jotain osien hankintapaikkoja, mistä vaan vois apuja saada, pistää kaikki osatoimittajat sitten samaan listaan, karilla jotenkin nyt vaan tuo Hahton Mauri tuntuu olevan päällimmäisenä....
Mauri Hahto on kyllä todella erittäin pätevä, ja paljon nuffeista kokenut mies, tiedän sen, sekä myös erittäin hienoa työtä on näiden asioiden puolesta kyllä oikeasti todella paljon tehnyt. Sitä ei voi kiistää mitenkään .
( ja siis ihan täysin vilpittömällä kunnioituksella ja hatunnostolla/kumarruksella itse Mauria kohtaan )
Ja osia myös löytyy todella ilmeisen paljon monenlaista, sekä uutta ja käytettyä, mut ei se nyt hänkään silti kuitenkaan " kaiken maailman napa " ole....
Ei montaa ketjua tarvitse lukea, ettei kari Mauria mainitsisi.
Asiassa ei todellakaan sinänsä mitään pahaa ole, ja hiukankin palstaa jos lukee, löytyy ihan taatusti jo tarpeeksi vinkkejä erittäin hyvinkin nuffit, ja melkoisen hyvin asiat tietävästi ja tuntevaan Mauriin ....
( tosin itse en ole pahemmin asioinut Maurin kanssa, jutellut kylläkin kasvokkain, ja tosin häneltä(kään) , kaikesta huolimatta, ei kyllä sitten apuja mulle löytynyt omaan ongelmajuttuun, starttimoottori on siis etsinnässä yhä edelleenkin... )
Samantien vois joka ketjuun, missä vinkataan jotain osien hankintapaikkoja, mistä vaan vois apuja saada, pistää kaikki osatoimittajat sitten samaan listaan, karilla jotenkin nyt vaan tuo Hahton Mauri tuntuu olevan päällimmäisenä....
Mauri Hahto on kyllä todella erittäin pätevä, ja paljon nuffeista kokenut mies, tiedän sen, sekä myös erittäin hienoa työtä on näiden asioiden puolesta kyllä oikeasti todella paljon tehnyt. Sitä ei voi kiistää mitenkään .
( ja siis ihan täysin vilpittömällä kunnioituksella ja hatunnostolla/kumarruksella itse Mauria kohtaan )
Ja osia myös löytyy todella ilmeisen paljon monenlaista, sekä uutta ja käytettyä, mut ei se nyt hänkään silti kuitenkaan " kaiken maailman napa " ole....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
Nuhvikalle
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 592
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Kylläpä sitä taas kärpäsestä tulee ISO HÄRKÄNEN
Kävin hakemassa eilen naapuri pitäjästä 3-nuffin perän ja nykyisessä projektissa Universal vm-57 molemmissa on vaihdekepin suojakumin tilalla peltinen "kippo" ylösalaisin.
Minua kiinnostaa eniten missä vuosimallissa on vaihtunut toi peltinen versio kumiseen.
Tuossa 3-nuffissa oli myös tasauspyörästön lukko, mutta ei ole Universal:ssa.
Milloinkahan tuo on muuttunut

Kävin hakemassa eilen naapuri pitäjästä 3-nuffin perän ja nykyisessä projektissa Universal vm-57 molemmissa on vaihdekepin suojakumin tilalla peltinen "kippo" ylösalaisin.
Minua kiinnostaa eniten missä vuosimallissa on vaihtunut toi peltinen versio kumiseen.
Tuossa 3-nuffissa oli myös tasauspyörästön lukko, mutta ei ole Universal:ssa.
Milloinkahan tuo on muuttunut
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....



