Eri moottorivalmistajien moottoreissa painoissa melkoisia eroja on, eräs trukin Perkins moottori jonka remppasin n.8v sitten painoi n. 450kg, noin 4-litranen nelonen....
Marras-Joulukuus kun sitä Natikkaa tein, niin moottori about saman litratilavuuden omaava kuin nuffi, kampiakseli natikas n. 10cm lyhyempi ja n. 10kg myös kevyempi......
Universal nelonen
Valvoja: automies560
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
Jake82
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Moottoripukkiin mää sen laitan ku sellainen sattuu oleen. Kävin jo ketjutaljan tilaamassa että saan jonku renkun tehä. 80*80*4mm palkista ajattelin sen värkätä mut jos lankusta tehtykkin kestää niin samakait se tähän hätään ois lankusta tehä. Sitä ois kuitenkin omasta takaa.
-
Jake82
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Onko raahe-oulu akselilla/läheisyydessä moottorikoneistamoita. Tahvanainen on raahessa tehny noita ja Oulussa on oulun moottorikoneistamo. Mut onko muita? Se kampiakseli pitää kuitenkin käyttää koneistuksessa.
-
Jake82
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Nonniin nyt ois alettu nuhvin purku ja tähän asti ihan simppeliä tuo on ollu ku vertaa et alettais autosta nostaan moottori. Noita puslia pitää hommata kasa ja se ohjausvaihteen korjaus pitää kanssa hoitaa nyt samaan syssyyn. Moottori ois irti ku sais sen vain nostettua poiskin. Jospa sitä huomenna sais sen pukin värkättyä. Ei ollunna onneksi painava se kytkinkoppa. Helposti lähti yksin pois.
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sakkakupille tehty joskus ohitusleikkaus, se kannattaa kyllä pitää kunnossa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Lämpömittaria ei kotikonstein saa toimimaan, sisällä on nestettä, joka mahdolisesti pääsyt vuotamaan. Palanto Tampereelta suorittaa korjauksia. http://www.palanto.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohjausvaihteessa on kaksi vaihdetavaa puslaa, lisäksi kanattaa uusia sektoriakselin O- rengas, itse olen vaihtanut O-renkaan stefaan. Ohjauspyörän akselilla on laakeri joknka kunto kanattaa tarkastaa, tarvittaessa vaihdettava.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... n+osat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta < löytyy osaluettelo.
Esim. Hahton Maurilta saat tarvittavat puslat ja laakerin. http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohjausvaihteessa on kaksi vaihdetavaa puslaa, lisäksi kanattaa uusia sektoriakselin O- rengas, itse olen vaihtanut O-renkaan stefaan. Ohjauspyörän akselilla on laakeri joknka kunto kanattaa tarkastaa, tarvittaessa vaihdettava.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... n+osat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta < löytyy osaluettelo.
Esim. Hahton Maurilta saat tarvittavat puslat ja laakerin. http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuskin joo kuuluupi asiaan moinen välys.....
Noh, saman rempan yhteydessä se meneepi....
Noh, saman rempan yhteydessä se meneepi....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oletettavasti sinulla on pusla/holkki, kumpaa nimitystä kukin haluaa käyttää.
Alkaen mootorin numerosta 34TA/B/D 49850 vauhtipyörän silmälaakerina oleva laakeriholkki on korvattu yksirivisellä kuulalaakerilla ( Osanumero BMK411).
Tämä laakeri voidaan asentaa aikasimpiin traktoreihin, jos vauhtipyörän laakeriholkin pesän halkaisijaa sorvataan 1,5618 tuumasta 1,5623 tuumaan ( 39,685 - 39,697 mm ).
Alkaen mootorin numerosta 34TA/B/D 49850 vauhtipyörän silmälaakerina oleva laakeriholkki on korvattu yksirivisellä kuulalaakerilla ( Osanumero BMK411).
Tämä laakeri voidaan asentaa aikasimpiin traktoreihin, jos vauhtipyörän laakeriholkin pesän halkaisijaa sorvataan 1,5618 tuumasta 1,5623 tuumaan ( 39,685 - 39,697 mm ).
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
Jake82
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 93
- Liittynyt: 09 Loka 2012, 10:17
- Konekalustoani: Nuffiel universal Four vm.1960
Joo elikkä en kahtonu väärin
millä ois hyvä kotikonsteilla pestä karstat poissa koneesta. Tolla solmasterilla kyllä lähtee mut pikkusen vaatis ison pöntön missä liottais. Mitenhän tuo soodapuhallus lie. Kestääkö sillä puhaltaa esim imu ja pakokanavia. Senhän ei pitäis metallin pintaa kuluttaa ollenkaan. Pitää tässä käydä se kannu ostaan niin vois testata.
-
lisenssi
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Konsteja on monia. Esim öljylämmityskattiloiden pudistukseen on olemassa nestettä, joka hämmästyttävän tehokkaasti käy karstan ja noen kimppuun. Karsta lähtee kuohumalla pois. Lämpö tehostaa vaikutusta. Sitä voi suihkupullosta ruiskuttaa pintaan tai sivellä pensselillä. Mutta aine on pestävä sitten ensin vedellä pois välittömästi ja osat suojattava ruostumiselta.
Jos pitää valita teräsharjan ja yo litkun välillä, niin kokemuksesta suosittelen ainakin kattiloihin ko nestettä. Ei tarvitse kärsiä nokipölystä, joka hengitettynä on terveydelle vaarallista.
Tällä kyllä tahrii sitten helposti kaikki paikat nokiliejuun, eli vaatii oman tekniikkansa, että homma sujuu ja riittävästi trasselia. Kannattaa miettiä, missä sen työn tekee (ulkona?).
Jos pitää valita teräsharjan ja yo litkun välillä, niin kokemuksesta suosittelen ainakin kattiloihin ko nestettä. Ei tarvitse kärsiä nokipölystä, joka hengitettynä on terveydelle vaarallista.
Tällä kyllä tahrii sitten helposti kaikki paikat nokiliejuun, eli vaatii oman tekniikkansa, että homma sujuu ja riittävästi trasselia. Kannattaa miettiä, missä sen työn tekee (ulkona?).



