Oma hintansa tälläkin klubilla, joten....jusape kirjoitti:Niin, mutta kun aina joka ketjua lukee taatusti hyvin monikin ei-jäsen, joten siksi olisi hyvä julkimainostaakkin aina välillä....
Universal nelonen
Valvoja: automies560
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kuvitellaas tilannetta että vaekka seuraavaan kokookseen ilimotaatus 450 henkilöö voes ruveta vastuu paenamaan huolestuttavasti 
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
enemmän kokousaikaa vaan,kyllä se siitä....

Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
jokke
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 641
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Postia on jo tulossa, malta hetkijjj kirjoitti:ei varmaan kuulu tältä foorumilta kysyä,mutta mitein toi liittyminen oikeen menee.täytin sen kaavakkeen ja sähköpostiin piti tulla jotain vahvistus ilmoituksia,mutta ei ole mitään kuulunu
onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussa
tosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Keväällä äkeen eteen ja kone kunnolla töihin.
Sillä se savutus selviää useimmiten.
Jos ei se auta, niin sitten syyniin mekaniikkapuoli. Säästää turhaa työtä ja purkamista.
Tahtoo vain moni kone olla käyttämättömyyttään hieman jumissa männänrenkailtaan ja muilta paikoiltaan. Kun käyttää koneen lämpöiseksi KUNNOLLA raskaassa työssä, niin se auttaa.
Oma 460 oli tullessaan 10 vuoden seisonnan jälkeen todella savuttava, mutta yhden kesän ajaa rutuutin sillä kaikenlaista, äestin, kynnin, hain kalustoa kyliltä niin nyt kärysavutus on loppunut tykkänään.
Sillä se savutus selviää useimmiten.
Jos ei se auta, niin sitten syyniin mekaniikkapuoli. Säästää turhaa työtä ja purkamista.
Tahtoo vain moni kone olla käyttämättömyyttään hieman jumissa männänrenkailtaan ja muilta paikoiltaan. Kun käyttää koneen lämpöiseksi KUNNOLLA raskaassa työssä, niin se auttaa.
Oma 460 oli tullessaan 10 vuoden seisonnan jälkeen todella savuttava, mutta yhden kesän ajaa rutuutin sillä kaikenlaista, äestin, kynnin, hain kalustoa kyliltä niin nyt kärysavutus on loppunut tykkänään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vaihda venttiilien ohjarit/ kumit, lopettaa, tai ainakin vähentää savuutusta.jjj kirjoitti:onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussatosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
mites ton raidetangon tapin mutterin saa auki kun koko tappi pyörii,pitääkö rälläkällä vetää koko tappi poikki ja uusi tappi ja holkki,sitten mikäs öljynsuodatin menee nelos nuhviin kolmee eri mallia?
Onko mahdollisesti polttoainetta moottoriöljyn joukossa, tuli mieleen tapaus jossa vuotava siirtopumpun kalvo laski koneen käydessä polttoainetta öljyn joukkoon. Juorureikä pumpun jalassa oli tukittu puutikulla, ilmeisesti ulos tihkunut polttoaine vuoto häiritsi enemmän.jjj kirjoitti:onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussatosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
tuota mietin itsekkin et pääsekö polttoainetta öljyn joukkoon ku oli niin litkua kyllä.täytyy tsekata siirtopumppuTammi kirjoitti:Onko mahdollisesti polttoainetta moottoriöljyn joukossa, tuli mieleen tapaus jossa vuotava siirtopumpun kalvo laski koneen käydessä polttoainetta öljyn joukkoon. Juorureikä pumpun jalassa oli tukittu puutikulla, ilmeisesti ulos tihkunut polttoaine vuoto häiritsi enemmän.jjj kirjoitti:onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussatosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea



