Universal nelonen

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
Jooseppi 1
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1794
Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18

jusape kirjoitti:Niin, mutta kun aina joka ketjua lukee taatusti hyvin monikin ei-jäsen, joten siksi olisi hyvä julkimainostaakkin aina välillä....
Oma hintansa tälläkin klubilla, joten....
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

rupeaako joitakuita hallitusvastuu jo painamaan.. :lol:

mutta joo,hyvä että joku neuvoo vaikka sit mainonnan kera.. :)
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

:lol:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

kuvitellaas tilannetta että vaekka seuraavaan kokookseen ilimotaatus 450 henkilöö voes ruveta vastuu paenamaan huolestuttavasti :lol:
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

enemmän kokousaikaa vaan,kyllä se siitä.... :mrgreen: :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

ei varmaan kuulu tältä foorumilta kysyä,mutta mitein toi liittyminen oikeen menee.täytin sen kaavakkeen ja sähköpostiin piti tulla jotain vahvistus ilmoituksia,mutta ei ole mitään kuulunu :?
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Ymmärtääkseni sinulle on tulossa jäsenpostia, Jokke tietää vastata tarkemmin :!:
Mukana kuin peräpukama!
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 641
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

jjj kirjoitti:ei varmaan kuulu tältä foorumilta kysyä,mutta mitein toi liittyminen oikeen menee.täytin sen kaavakkeen ja sähköpostiin piti tulla jotain vahvistus ilmoituksia,mutta ei ole mitään kuulunu :?
Postia on jo tulossa, malta hetki 8)
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

hieno homma :D
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussa :lol: tosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Keväällä äkeen eteen ja kone kunnolla töihin.

Sillä se savutus selviää useimmiten.

Jos ei se auta, niin sitten syyniin mekaniikkapuoli. Säästää turhaa työtä ja purkamista.

Tahtoo vain moni kone olla käyttämättömyyttään hieman jumissa männänrenkailtaan ja muilta paikoiltaan. Kun käyttää koneen lämpöiseksi KUNNOLLA raskaassa työssä, niin se auttaa.

Oma 460 oli tullessaan 10 vuoden seisonnan jälkeen todella savuttava, mutta yhden kesän ajaa rutuutin sillä kaikenlaista, äestin, kynnin, hain kalustoa kyliltä niin nyt kärysavutus on loppunut tykkänään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

jjj kirjoitti:onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussa :lol: tosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea
Vaihda venttiilien ohjarit/ kumit, lopettaa, tai ainakin vähentää savuutusta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

mites ton raidetangon tapin mutterin saa auki kun koko tappi pyörii,pitääkö rälläkällä vetää koko tappi poikki ja uusi tappi ja holkki,sitten mikäs öljynsuodatin menee nelos nuhviin kolmee eri mallia?
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

jjj kirjoitti:onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussa :lol: tosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea
Onko mahdollisesti polttoainetta moottoriöljyn joukossa, tuli mieleen tapaus jossa vuotava siirtopumpun kalvo laski koneen käydessä polttoainetta öljyn joukkoon. Juorureikä pumpun jalassa oli tukittu puutikulla, ilmeisesti ulos tihkunut polttoaine vuoto häiritsi enemmän.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
jjj
Proto suunnittelija
Viestit: 125
Liittynyt: 19 Maalis 2013, 17:53
Konekalustoani: nuffield 4dm

Tammi kirjoitti:
jjj kirjoitti:onko tuohon nuffin savutukseen mitään ohjeita millä sitä saisi pois,kun eilen laitoin tulille koneen niin lähti hienosti käymään ja käytteli hetken sit polkasin hiukan kaasua niin koko tienoo oli savussa :lol: tosiaan suuttimet on huolettu ja venttiilit säädetty.olisko siinä homassa voinu mennä mönkään?sitten huomasin et öljyt on aika juoksevat.tikussa ei ole silti määrä lisääntynyt..ostin siihen sit teboilin monitra plus 10w-30 öljyt suodatin täytyy vielä hakea
Onko mahdollisesti polttoainetta moottoriöljyn joukossa, tuli mieleen tapaus jossa vuotava siirtopumpun kalvo laski koneen käydessä polttoainetta öljyn joukkoon. Juorureikä pumpun jalassa oli tukittu puutikulla, ilmeisesti ulos tihkunut polttoaine vuoto häiritsi enemmän.
tuota mietin itsekkin et pääsekö polttoainetta öljyn joukkoon ku oli niin litkua kyllä.täytyy tsekata siirtopumppu
Vastaa Viestiin