Tai alunperin kyllä kannentiivisteestä ja mopoista tjtn...
Eikä vanhusta saa kiusata yli kuudenkympin nopeuksilla enää
Valvoja: automies560
Aina nämä jutut tahtoo karata alkuperäisestä.nuhvi63 kirjoitti:Niin,tässähän puhuttiin Loikkari-Nuhvista,ei ristisiitoksista![]()
![]()
Eikä vanhusta saa kiusata yli kuudenkympin nopeuksilla enää![]()
Meitin loikkarinuhvi on varustettu 3,8litran BMC_suorasuihkutteisella dieselmoottorilla,piste tälle asialle,kiitos.kari t kirjoitti:Aina nämä jutut tahtoo karata alkuperäisestä.nuhvi63 kirjoitti:Niin,tässähän puhuttiin Loikkari-Nuhvista,ei ristisiitoksista![]()
![]()
Eikä vanhusta saa kiusata yli kuudenkympin nopeuksilla enää![]()
Minun loikkarinuhvi varustettu betterin koneella, katsattu kyseiselle moottorille ja [b]nuffield[/b] lukee rekisteriotteessa![]()
Puolustukseksi täytyy sanoa että olipa hiukan väljä pytty sillon ja kansikin tehtaan mitoissa ;DNuffieldmaster kirjoitti:Tuntureista tuli taas mieleeni kertoa parikesää sitten tapahtunut loikkarinuhvi tapaus. Joskus olen tämän varmaan foorumilla kertonut, mutta paikalle on saapunut uutta porukkaa.
Oltiin höytiäistä kiertämässä Polovelan Papattajien kanssa, "nuutu" ja minä. Meidän vastuulla oli kuvaus tuolla reissulla, toki olihan meillä matkassa vauhdikkaimmat menopelit alla, nuutulla automaatti tunturi ja minulla loikkarilla varustettu nuhvi-varsa.
Viimeisenä retkipäivänä suuntasimme ennakkoon puskiin kuvaamaan "suurlähetystöä" joka tulla jolkotteli setkojen tahtiin varsin verkkaisesti perässämme. Olimme sopineet nuutun kanssa lähtiessä hieman menopeliemme menohalujen testauksesta ja kun sopiva suora sattui kohdalle, niin minä hurautin nuhvilla tunturin kupeelle ja huusin nuutulle, että "nyt sinkki suoraksi". "ON ON" kuului vastaus ja minulla neljännes pedaalin liikeradasta käyttämättäEikun nilkka suoraksi ja tunturi sai jäädä taakse.
Jokusen hetken ajettuamme hiljensin vauhtia marssivauhtiin ja nuutun tunturi alkoi kuuskottaa peräpeilissä, ja rullasimme kohti seuraavaa kuvauspaikkaa alta neljänkympin vauhtia.
Väliimme tälläsi farmaritojota perävaunun kanssa, mutta tiessä olleet sulkuviivat ja vastaantulijat estivät hänen ohituksensa minusta. Minä tuumasin, että vetäisen nuhvista kierroksia ylös jotta matka joutuu ja pääsemme mäennyppylälle vauhdilla koko kolonna. Kun tempaisin nuhviin vajaan kuuskymppiä vauhtia, joka autonmittarissa, varsinkin japanilaisissa usein näyttää mittarin mukaan likemmä seittemää kymmentä niin seuraavalla pysäkillä nuutu kertoi tojotassa alkaneen tapahtua: Hirveä huitominen ja selityksen näköinen käsienvatkaus oli alkanut automobiilin ohjaamossa, ja ei voi kuin arvata, että se koski ehkä meidän ripeää marssivauhtia. Onhan se varmasti hurjaa maallikkona huomata kun nuhvi ja pappatunturi menevät peräjälkeen jo melkoista perusvauhtia ja nuhvi senkuin mäenpäälle kiihdyttää vauhtiaan![]()
![]()
Mäenpäällä vinttasin kintaalla merkkiä, että ohi sopii ja näin tojotisti pääsi parin hurjan saattamana mäenpäälle ja siittä jatkamaan omia matkojaan matkaansa
Näitä on tehnyt moni mukamas rahapulassa ja tilanpuutteessa,jälkeenpäin sitten harmiteltukolmetonnine kirjoitti:Vai että tuntureita.. Tätä keskustelua lukiessani en voi taas tehdä muuta kuin kokea itseni tyhmäksi, vuonna 2008 möin 77 superin, 81 superin (ideal etupäällä), sekä kaksi moottoria osissa 100e:n setelillä eteenpäin että sai talliin tilaa. Tätä ennen isäukko heitti vanhan sporttinsa romulavalle käyntivikaisena 2004? kun kuusakoski keräsi "ilmaiseksi" romuja pois nurkista..