Kansiremppa

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Se on nyt leylantti kannen tiivisteen vaihdossa, huoltomies soitti tänään että suuttimet on kunnossa. Tulee uusi termostaatti ja kannen tiiviste ja kansi koneistetaan. Kyllä siitä vielä raktori saadaan :)
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Käskeppäs huoltomiehen tarkastaa putket, onko halkeimia, mikä on putkien korkeus, suhteessa logiin.

Sen takia varoittelen, kun tuossa omassa 4/65:sessa nuhvissa oli ykköspytyn putkessa halkein ja ykköspytyn kohdalta vasemmassa nurkassa oli putken korkeus lähes login tasossa, elikkä 0,05:sen rakotulkki oli ahdas. Logi kävi koneistamolla, nyt putkien korkeus 0,15 mm, suositus 0,08 - 0,15 mm, sama lienee sinun leukussakin.

Sanokaapa viisammat, mistä johtuu tuo login vääntyminen :?: 1 -2 sylinterin välistä mitattuna 0,10: n tulkki meni kohtuudella viivottimen ja login väliin.
Voisko letkulämmittimen sisäänvienti kyseiseltä nurkalta aiheuttaa tuollaista :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Se oli tarkistanut putket ja niissä ei ole kuulemma mitään vikaa :)
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Tänään huoltomies soitti että kone on kasassa ja voi hakea pois. Lämpömittari ei kuulemma toimi, pitää tilata uusi anturi ja vaihtaa se... Ja sitten ei muuta kun kovaa ajoa :)
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Kone toimii hienosti, tänään alkoi sylkemään jäähdytin nestettä ulos... Huoltomies kävi kattomassa ja pakkastulppa on halki... Mistähän noita saa tilattua :?:
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Pakkastulppia löytyy kyllä jokaisesta konetarvikeliikkeestä, ainakin pitäisi. Mitat vain mukaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Tänään mennään keskolta kyselemään, oli aikamoinen työ saada vanha proppu pois....
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Kuudesta paikasta käytiin kysymässä löytyykö pakkasroppua, ei löytynyt ei edes ikh:n luettelosta... Nyt siihen sitten tehdään kierre ja laitetaan sopiva pultti.
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Ette kai kyselleet "leylandin pakkastulppaa", vaan olihan vanha malli mukana? IKH:llakin on pakkastulppaa vaikka kuinka, monella mitalla.

Nimittäin mittojen mukaan löytyy ilomantsista todennäköisesti huoltoasemaltakin sekä autotarvikeliikkeestä, aikamoiset valikoimat on ollut noissa. Mikään luettelo ei mahda leylandin pakkastulppaa löytää, vaan mitoilla etsitään.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Vanha oli mallina ja tuumasena kyseltiin...
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Työkaluketjun sivuilta löytyi tuollaisia.

MF0375 F0264 MF0372
0650563 - Ø 22,27 mm 13H6432- Ø 32,18 mm - Ø 38,10 mm
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jerppali
Proto suunnittelija
Viestit: 174
Liittynyt: 21 Tammi 2009, 07:33
Konekalustoani: Fiatagri 70-90 & Isme 1400, Leyland 384
Paikkakunta: Hamina

Joo, mutta sepä oli noin 15mm...
Leyland 384 Kartano
Fiatagri 70-90
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

melko ympäripyöreetä tuo NOIN 15 mm oisko kyseessä 5/8" eli 15,875mm?
kannattaa mitata reiästä.
http://www.imperialsupplies.com/item/0067050" onclick="window.open(this.href);return false; 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin