Leyland 245

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Nyt iän karttuessa on päässyt pieni mukavuuden halu iskemään ja niinpä se piti ostaa hytillinen(lämmin) traktori lumitöihin.Radio tietysti plussaa,samoin pehmustettu istuin ja kolme silinterinen perkins joka on idioottivarma.Lämmitin pellin alla että hytissä.Nuffit taitaa siirtyä talviunille tästä eteenpäin... :)

Nettikoneesta tuli pikku leukku bongattua ja reilun kahdeksan tunnin ajon jälkeen se on kotiutettu.Tunteja mittarissa reilu 2200 ja näkeehän sen ettei ole hirveän rääkätty peli.Kunto oli just mulle passeli,hinnasta vähän neuvoteltiin.Ohjekirjoja tuli mukaan vino pino.Työvalot on jostain syystä irrotettu ja heijastimet pitänee taakse laittaa,muuten taitaa joutua vain ajohommiin.

http://www.nettikone.com/leyland/245-syncro/1036920" onclick="window.open(this.href);return false;

Lisää kuvia http://kuvablogi.com/blog/33502/6/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Onneksi olkoon tulokkaasta, mutta mikäs moottorimarssi sinulla oli (8tuntia) :shock: :D

Ja on muuten siisti kuin sika pienenä! Liekkö töitä tehnytkään :shock:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Onnittelut kolmosen hankinnasta :D Hieno peli tosiaan :D Ei muuten montaa tuntia tainnut myynti ilmoitus olla kun poistettiin, nopiat syövät hitaat :D
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

nelosnuhvi kirjoitti: mutta mikäs moottorimarssi sinulla oli (8tuntia) :shock: :D

Liekkö töitä tehnytkään :shock:
Toin ajamalla Kauhavalta yläsavoon!!!
Kone on vissiin seissyt perikunnalla (jonkun aikaa) ladossa,joten tunnit/työt ovat vähissä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Jaahas, mitä tuohon sanoisi, komia on leukku

Jokos niitä papereita.....rouvaa unohtamatta :D
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

jamppi kirjoitti: Jokos niitä papereita.....rouvaa unohtamatta :D
yritinhän minä sulta niitä ostaa mutta et myynyt!! :lol: :P :lol:
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

tulipa hommattua lamppuja ensi hätään enklannin maalta ja vähän muutakin varaosaa.. Pyhänä tilasin ja tänään kuljetuspalvelu toi ovelle.
http://kuvablogi.com/nayta/3499047/" onclick="window.open(this.href);return false; >>

Takalevykin nousee juuri ja juuri.. :wink:
nisu
Nuhvitietäjä
Viestit: 373
Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Hienossa kunnossa on tuo sun 245 ,meilläkin kotona oli aikoinaan samanlainen ,oli
ketterä ja pieniruokainen.

Tuohon perälevyn asentoon sen verran ,että juuri noilla nostovarsien säädöllä saadaan
takuuvarmasti peräreppu palasiksi ,on älytön vääntömomentti työntövarren korvakossa
kun nostovarren pää nousee ylemmäksi.

Jo aikoinaan 460 nuffin kanssa teroitettiin sitä ,että työkoneen maksimi korkeus säädetään
alimpaan tasoon ,mitä työskentely vaatii ,tällä saavutetaan tehokkain työskentely nopeus ja
kestävyys nostolaitteelle.
Tätä neuvoa noudattaen ei ole tarvinnut nostolaitteen valuja milloinkaan uusia 45 vuoden
aikana ja noin 30 000 tunti määrällä kyseisillä kamppeilla touhutessa.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Jaahas...leluja on jo tarpeeksi,mutta eteen tuli tälläinen loppuunajettu (about2600 tuntia)ajettu leyland,joka sitten edulliseen hintaan piti korjata talteen...josko sitten jobbaroisi etiäpäin tai keksis jotain käyttöä??!!
Ps.Mittarit näkyis pelaavan ja vaijeri näyttäis originaalilta.. :o
Liitteet
mittarit
mittarit
mittarit2.jpg (33.42 KiB) Katsottu 11410 kertaa
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Harmitti tässä eräänä päivänä tuo vajaapyttynen vekotin....emännälle hiekkalaatikolle lahjoitin sen ja ostin tuon em.loppuunajetun sinisen..kamera pätkii ja kuvablogi pätkii,mut kait tuosta perskuvasta jotain selvää saa... :wink: :!:Ja tossa vähän eestä päinkin..
Liitteet
285&2100
285&2100
leukut.jpg (44.03 KiB) Katsottu 10909 kertaa
uusin hankinta
uusin hankinta
kaverit.jpg (32 KiB) Katsottu 11268 kertaa
Viimeksi muokannut nuffiko, 05 Elo 2012, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Karfield
Mini -nuhvisti
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 14:39
Konekalustoani: Nuffield 460 KKK-63. Leyland 272-78. Leyland 804 Vilske 1204-81 + Muita Nuffi projekteja
Paikkakunta: TERVO

joo joo kamera pätkii...mut tuleehan niistä vajaapyttyisistäkin täysiä kun niitä pari yhdistää? :lol: Tulempa tässä joku päivä vierailemaan niin lasketaan mukit......
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Karfield kirjoitti:joo joo kamera pätkii...mut tuleehan niistä vajaapyttyisistäkin täysiä kun niitä pari yhdistää? :lol: Tulempa tässä joku päivä vierailemaan niin lasketaan mukit......
Tarkistetaan kun tulet,mut liekö niitä tasan ventti :o
245
Vitos -nuffisti
Viestit: 35
Liittynyt: 23 Maalis 2010, 16:38
Paikkakunta: Häme

Saako tuollaisia takavalon laseja Suomesta mitä tilasit brittilästä?
Ei viitsisi noin kaukaa alkaa tilaamaan.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

245 kirjoitti:Saako tuollaisia takavalon laseja Suomesta mitä tilasit brittilästä?
Ei viitsisi noin kaukaa alkaa tilaamaan.
Eiköhän noita T:mi Leypartilta saa. Ja ehkä Brittiosastakin löytyy kun tietää kysyä Leyland Sherpa-pakettiauton lasia :wink: Pitäisi muuten itsekin tilata takavalo 472:seen 8)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Ketinkejä kuulostelin pikku leukkuun,mutta pyytävät vaikka minkälaisista/kuntoisista pätkistä karmeita hintoja.Ostin sitten uudet scs ketjut saman pitäjän mieheltä.Tehneekö nuin halvoilla mittään,mut jos nuilla tämän talven lumet emäntä tyrkkäis.. :!: Väri ainakin oli passeli.
Kuva
Vastaa Viestiin