Elikkäs onko foorumilaisilla kokemusta Soodapuhalluksesta? Tarkoitus ois ensi kesänä mahdollisesti puhaltaa Anglian hylsy.
Soodapuhallus ei ilmeisesti venytä eikä kuluta peltiä, mutta poistaa silti epäpuhtaudet rasvasta pakkeliin jos olen oikein ymmärtänyt?
Mitä tuollainen puhallus yleensä kustantaa jos puhalluttaa hylsyn sisältä, ulkoa ja alta, kyseessä siis 50-luvun puolivälin kaksiovinen perheauto?
Muuten oisin mielelläni vaan hionut tuon mutta kun on pakkelia kerääntynyt kohtalaisen reilusti vuosien varrella...
Kokemuksia Soodapuhalluksesta?
Valvoja: automies560
Puhallusmuotona soodapuhallus on varsin hellävarainen, ei venymisiä tms. Ruosteeseen se ei kuitenkaan tehoa eikä juuri pakkeliinkaan. Jälki on terveellä pellillä täysin virheetöntä.
Pelti jää puhalluksen jälken jotenkin "happamaksi" ja se pitää käsitellä ennen maalausta, jotkut sanoo että hionta "karhunkielellä" riittää mutta jos hyvän haluaa niin painepesuriin pesuaineeksi etikkaa ja sitten veden kanssa pesee.
Itse selvittelin asiaa noin puoli puotta takaperin ja lähes saman kuuloiset suunnitelmat oli, paitsi autona Escort MK2, hintaa toimenpiteelle olisi tullut 500-800 pimeänä, eli ei aivan ilmaista.
Hinta soodakilolle oli täällä päin yli euron joten hinta nousee melko nopeasti jos on massat ja pakkelit puhalleltava ennen peltiä.
Nimim. toissapäivänä käytiin hiekkapuhalluksessa
Pelti jää puhalluksen jälken jotenkin "happamaksi" ja se pitää käsitellä ennen maalausta, jotkut sanoo että hionta "karhunkielellä" riittää mutta jos hyvän haluaa niin painepesuriin pesuaineeksi etikkaa ja sitten veden kanssa pesee.
Itse selvittelin asiaa noin puoli puotta takaperin ja lähes saman kuuloiset suunnitelmat oli, paitsi autona Escort MK2, hintaa toimenpiteelle olisi tullut 500-800 pimeänä, eli ei aivan ilmaista.
Hinta soodakilolle oli täällä päin yli euron joten hinta nousee melko nopeasti jos on massat ja pakkelit puhalleltava ennen peltiä.
Nimim. toissapäivänä käytiin hiekkapuhalluksessa
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Aika arvokasta vissiinkin siis soodapuhallus? Miten käypikö tavalliseen hiekkapuhallusvehkeisiin vai vaatiiko omat?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Pistä ihmeessä tulemaan, eli seuraavalla tavalla:mestari kirjoitti:olis muutama kuva soodapuhalluksesta kun osaisi liittää tähän siinä näkyy mitä se EI tee.....
1. Menet sivulle http://tinypic.com/
2. Painat 'Selaa', valitset kuvan jonka haluat lisätä ja valitset 'Resize' valikosta kohdan Message Board (640x480)
3. Painat 'upload now'
4. Kirjoitat kuvavarmenteeseen yläpuolella laatikossa olevan lauseen
5. Odotat että kuva latautuu
6. Hiiren oikealla napilla kopioit 'Direct Link for Layouts' laatikossa olevan koodin
7. Viestiä kirjoittaessa foorumille painat kirjoitustyökalun yläreunassa olevaa Img nappia joka lisää

Toimii hienosti satunnaisessa kuvien lisäämisessä, jos aikoo enemmän lisätä kannattaa rekisteröityä johonkin ilmaiseen kuvapalveluun kuten kuvablogi.com tai kuvat.fi
-
Hietanen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
jumaliste naapuri on ottannut ankasta kuvan 
Leyland 272 -77
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Vanha kuvahan tuo on, tässä nykytilanne (huomaa huipputekninen työpöytä
).

Seuraavaksi täytyisi nostaa Ankan 1172cc köntti ylös ja alotella sisätilojen purkua.
Lisää kuvia projektista ja varaosa koneesta jos jotain kiinnostaa
http://lahtinen702.kuvat.fi/kuvat/Anglia%201955/

Seuraavaksi täytyisi nostaa Ankan 1172cc köntti ylös ja alotella sisätilojen purkua.
Lisää kuvia projektista ja varaosa koneesta jos jotain kiinnostaa
Viimeksi muokannut Lahtinen, 13 Touko 2012, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Hietanen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
aika retro toi sun pöytä

Leyland 272 -77
-
Hietanen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
ihan hyvässä mallissa toi teidän ankka on 
Leyland 272 -77
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Siellä sitä on pirttikalusteet korjaamopöytinä 
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Lahtinen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 153
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 11:37
- Konekalustoani: Ford Anglia 100E -55 & -58, 1989 MB W124 300 Coupe
- Paikkakunta: Loppi
Ei mahdollistaisi suomen laki tuota, vaihdetun koneen tilavuus saa ylittää vertailukoneen (1200) tilavuuden 25:llä prosentilla,245 kirjoitti:Escortin 1600cc nokalle niin alkaa matka taittua.
eli suurin moottori joka menisi muutoskatsastamalla läpi olisi 1500 ja tuo 1,5l saisi painaa vaan 20% enemmän kuin vertailumoottori.
Lisäksi oma mielenkiinto painottuu enemmän alkuperäiskuntoisiin vehkeiseen.



