Merikontti varastoksi?

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Mistä, minkälainen ja onko hyvä?

Aika edullista varastotilaa (alk. 1000 € netissä), saattaisi jopa nuffi mahtua sisään.

Minkälaisia ovat varastotiloina? Tiivistyykö kosteus tai onko muita ongelmia?

Metsään saisi helposti piilotettua maalaamalla tuollaisen maastovärein, ei olisi pahannäköinenkään.

On tuota nuffi ja muuta metallirompetta kertynyt, saisi ne hyllyille ja pois navetasta...

Pohjakierto tehtävä? Hapanneen muuten altapäin?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Eikun soitto sutii.comiin haveriselle, johan löytyy monenmoista laatikkoa 8)
Maasta hyvä ottaa irti, tulee vähän tuuletusta ettei lattia lahoa, mutta tokkopa se siitäkään äkkiä nokkiinsa ottaa. Syksyisin ainakin työmailla olleet varastokontit hikoilee jonkin verran, kesällä suorassa auringonpaisteessa sisällä paistaisi vaikka joulukinkun :twisted: Kyllähän niistä ihan siistejäkin varastoja saa, yleensä vaan rojottaa pihan laidalla ruostumassa eli ei välttämättä kovin siisti ilmestys..
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
iippo
Proto suunnittelija
Viestit: 197
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 10:51
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Osta suosiolla "uusi". Ne tonnin kontit melko pommeja.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Paljon on noita merikontteja varastoina tälläkin seudulla, jopa huonekaluliikkeitten pihoillakin näkyy olevan.
Itse ostin viimekesänä kuusimetriä pitkän, lasikuituisen, eristetyn kopin varikkoaluelle, oli aiemmin jakeluauton päällä, tämäkin vaatii ilmanvaihdon, tiputtaa vettä katosta varsinkin syksyllä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Velu

Töissä on noita vähän joka tarkoituksessa. On iskenyt kovan merkonttikuumeen päälle. Siitä saa tosiaan vaikka minkalaisen varaston tai vaikka verstaan kun ostaa kaksi, laittaa ne vierekkäin ja pistää ristikot päälle! :D

Saattaisin itsekin ostaa, jos halvalla saisin. Tahtoo vain rahti nostaa hintaa, joten todennäköisesti en kilpaile masterin kanssa samoilla markkinoilla. Sellaisia oikeasti hyviä saa ainakin reilulla kahdella tonnilla valita asti.

Huutava pula on varastotilasta. Jokin edullinen ratkaisu pitää varmaan ensi kesänä kehitellä. Ei voi romuja seisottaa enää yhtään kesää ulkona, pilalle menevät.
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
aja millä ajat mutta majorilla loput
Nuhvikalle
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 592
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
Paikkakunta: Kuusamo

Velu kirjoitti:Huutava pula on varastotilasta. Jokin edullinen ratkaisu pitää varmaan ensi kesänä kehitellä. Ei voi romuja seisottaa enää yhtään kesää ulkona, pilalle menevät.
Eihän me voida puhua ROMUISTA, vaan rahanarvoisesta tavarasta, jota kenties joskus saattaapi tarvita
vaikka huomenna :mrgreen:
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Nuhvikalle kirjoitti:
Velu kirjoitti:Huutava pula on varastotilasta. Jokin edullinen ratkaisu pitää varmaan ensi kesänä kehitellä. Ei voi romuja seisottaa enää yhtään kesää ulkona, pilalle menevät.
Eihän me voida puhua ROMUISTA, vaan rahanarvoisesta tavarasta, jota kenties joskus saattaapi tarvita
vaikka huomenna :mrgreen:
Näin on kuten Nuhvikalle sanoo, ei meillä mitään romuja ole :) Viime kesänä meinasin viedä leukun kopin, konepeltin, sivupeltin ym. tavaraa romuliikkeeseen, sitten tori.fi sivuilla kyseltiin leukun peltejä ja sinne meni kaikki peltiosat, tietenkin kohtuu hintaan :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

ahven kirjoitti:kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
Kyllä kont(e)istakin saa hyvän varaston, tarvii vaan tehdä joko a) lämmin tai b) riittävä ilmanvaihto!

Ja jos hankkii 2 konttia, niin väliin saa autokatoksen, kun jättää 3m väliä ja tekee harjakaton päälle!

Eikä tarvi rakennuslupaa, mikään rakennuslaki ei kiellä kattamasta kontteja... :wink: 8)
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Ja jos hankkii 2 konttia, niin väliin saa autokatoksen, kun jättää 3m väliä ja tekee harjakaton päälle!
Ei tämäkään rakennuslupia tarvitse: http://www.finnhall.fi/content/round-40-m2" onclick="window.open(this.href);return false; Tätä olen suunnittellut nykyiselle varikkoalueelle, sopis viisi nuhvia sisälle :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Ainakin Heinolassa konttikin katsotaan rakennukseksi jos on ns. kiinteällä alustalla
Vuosi taitaa olla raja-aika mikä sallitaan sitten on siirretävä

Meillä on töissä pari konttia varastona ja ei tuommonen peltiseinäinen kovin häävi ole, hikoilee
Mukana kuin peräpukama!
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

jamppi kirjoitti:Ainakin Heinolassa konttikin katsotaan rakennukseksi jos on ns. kiinteällä alustalla
Vuosi taitaa olla raja-aika mikä sallitaan sitten on siirretävä

Meillä on töissä pari konttia varastona ja ei tuommonen peltiseinäinen kovin häävi ole, hikoilee
Mettään vaan ja army camoflage maalia pintaan. Ei varmaan hoksaa kukaan täällä syrjässä. On täällä talojakin, kesämökkejä ja saunojakin ilman lupia. Kaupungeissa on kaupungin säännöt.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
hape
Proto suunnittelija
Viestit: 132
Liittynyt: 24 Tammi 2010, 11:29
Paikkakunta: tuusniemi

ahven kirjoitti:kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
ee ruostu jos tekköö ilimastoennin kunnolla että ilima tulloo ja piässee myös haehtummaan :D :) itellä kans ollu meininki hommata kontti mut hinnat on vuan rajottanu kööhhee :( :(
mittää tietämätön ja mittää ossoomaton!!!!
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

ahven kirjoitti:kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
Näin on, ite tekasin 72m² kokoisen konesuojan hintaa tuli kaikkinensa noin 1000€ pintaan.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
tommi
Nuhvitietäjä
Viestit: 454
Liittynyt: 16 Syys 2007, 12:51
Paikkakunta: Raahe

On varmasti aika paljon kauniinpi varasto, kuin joku ruosteinen kontti :!:
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Vastaa Viestiin