Mistä, minkälainen ja onko hyvä?
Aika edullista varastotilaa (alk. 1000 € netissä), saattaisi jopa nuffi mahtua sisään.
Minkälaisia ovat varastotiloina? Tiivistyykö kosteus tai onko muita ongelmia?
Metsään saisi helposti piilotettua maalaamalla tuollaisen maastovärein, ei olisi pahannäköinenkään.
On tuota nuffi ja muuta metallirompetta kertynyt, saisi ne hyllyille ja pois navetasta...
Pohjakierto tehtävä? Hapanneen muuten altapäin?
Merikontti varastoksi?
Valvoja: automies560
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Eikun soitto sutii.comiin haveriselle, johan löytyy monenmoista laatikkoa
Maasta hyvä ottaa irti, tulee vähän tuuletusta ettei lattia lahoa, mutta tokkopa se siitäkään äkkiä nokkiinsa ottaa. Syksyisin ainakin työmailla olleet varastokontit hikoilee jonkin verran, kesällä suorassa auringonpaisteessa sisällä paistaisi vaikka joulukinkun
Kyllähän niistä ihan siistejäkin varastoja saa, yleensä vaan rojottaa pihan laidalla ruostumassa eli ei välttämättä kovin siisti ilmestys..
Maasta hyvä ottaa irti, tulee vähän tuuletusta ettei lattia lahoa, mutta tokkopa se siitäkään äkkiä nokkiinsa ottaa. Syksyisin ainakin työmailla olleet varastokontit hikoilee jonkin verran, kesällä suorassa auringonpaisteessa sisällä paistaisi vaikka joulukinkun
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Paljon on noita merikontteja varastoina tälläkin seudulla, jopa huonekaluliikkeitten pihoillakin näkyy olevan.
Itse ostin viimekesänä kuusimetriä pitkän, lasikuituisen, eristetyn kopin varikkoaluelle, oli aiemmin jakeluauton päällä, tämäkin vaatii ilmanvaihdon, tiputtaa vettä katosta varsinkin syksyllä.
Itse ostin viimekesänä kuusimetriä pitkän, lasikuituisen, eristetyn kopin varikkoaluelle, oli aiemmin jakeluauton päällä, tämäkin vaatii ilmanvaihdon, tiputtaa vettä katosta varsinkin syksyllä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
Velu
Töissä on noita vähän joka tarkoituksessa. On iskenyt kovan merkonttikuumeen päälle. Siitä saa tosiaan vaikka minkalaisen varaston tai vaikka verstaan kun ostaa kaksi, laittaa ne vierekkäin ja pistää ristikot päälle!
Saattaisin itsekin ostaa, jos halvalla saisin. Tahtoo vain rahti nostaa hintaa, joten todennäköisesti en kilpaile masterin kanssa samoilla markkinoilla. Sellaisia oikeasti hyviä saa ainakin reilulla kahdella tonnilla valita asti.
Huutava pula on varastotilasta. Jokin edullinen ratkaisu pitää varmaan ensi kesänä kehitellä. Ei voi romuja seisottaa enää yhtään kesää ulkona, pilalle menevät.
Saattaisin itsekin ostaa, jos halvalla saisin. Tahtoo vain rahti nostaa hintaa, joten todennäköisesti en kilpaile masterin kanssa samoilla markkinoilla. Sellaisia oikeasti hyviä saa ainakin reilulla kahdella tonnilla valita asti.
Huutava pula on varastotilasta. Jokin edullinen ratkaisu pitää varmaan ensi kesänä kehitellä. Ei voi romuja seisottaa enää yhtään kesää ulkona, pilalle menevät.
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
Nuhvikalle
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 592
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Eihän me voida puhua ROMUISTA, vaan rahanarvoisesta tavarasta, jota kenties joskus saattaapi tarvitaVelu kirjoitti:Huutava pula on varastotilasta. Jokin edullinen ratkaisu pitää varmaan ensi kesänä kehitellä. Ei voi romuja seisottaa enää yhtään kesää ulkona, pilalle menevät.
vaikka huomenna
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Näin on kuten Nuhvikalle sanoo, ei meillä mitään romuja oleNuhvikalle kirjoitti:Eihän me voida puhua ROMUISTA, vaan rahanarvoisesta tavarasta, jota kenties joskus saattaapi tarvitaVelu kirjoitti:Huutava pula on varastotilasta. Jokin edullinen ratkaisu pitää varmaan ensi kesänä kehitellä. Ei voi romuja seisottaa enää yhtään kesää ulkona, pilalle menevät.
vaikka huomenna
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
Leuku 344
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Kyllä kont(e)istakin saa hyvän varaston, tarvii vaan tehdä joko a) lämmin tai b) riittävä ilmanvaihto!ahven kirjoitti:kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
Ja jos hankkii 2 konttia, niin väliin saa autokatoksen, kun jättää 3m väliä ja tekee harjakaton päälle!
Eikä tarvi rakennuslupaa, mikään rakennuslaki ei kiellä kattamasta kontteja...
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tämäkään rakennuslupia tarvitse: http://www.finnhall.fi/content/round-40-m2" onclick="window.open(this.href);return false; Tätä olen suunnittellut nykyiselle varikkoalueelle, sopis viisi nuhvia sisälleJa jos hankkii 2 konttia, niin väliin saa autokatoksen, kun jättää 3m väliä ja tekee harjakaton päälle!
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ainakin Heinolassa konttikin katsotaan rakennukseksi jos on ns. kiinteällä alustalla
Vuosi taitaa olla raja-aika mikä sallitaan sitten on siirretävä
Meillä on töissä pari konttia varastona ja ei tuommonen peltiseinäinen kovin häävi ole, hikoilee
Vuosi taitaa olla raja-aika mikä sallitaan sitten on siirretävä
Meillä on töissä pari konttia varastona ja ei tuommonen peltiseinäinen kovin häävi ole, hikoilee
Mukana kuin peräpukama!
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mettään vaan ja army camoflage maalia pintaan. Ei varmaan hoksaa kukaan täällä syrjässä. On täällä talojakin, kesämökkejä ja saunojakin ilman lupia. Kaupungeissa on kaupungin säännöt.jamppi kirjoitti:Ainakin Heinolassa konttikin katsotaan rakennukseksi jos on ns. kiinteällä alustalla
Vuosi taitaa olla raja-aika mikä sallitaan sitten on siirretävä
Meillä on töissä pari konttia varastona ja ei tuommonen peltiseinäinen kovin häävi ole, hikoilee
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ee ruostu jos tekköö ilimastoennin kunnolla että ilima tulloo ja piässee myös haehtummaanahven kirjoitti:kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
mittää tietämätön ja mittää ossoomaton!!!!
-
10/60 TenSpeed
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Näin on, ite tekasin 72m² kokoisen konesuojan hintaa tuli kaikkinensa noin 1000€ pintaan.ahven kirjoitti:kahella tonnilla suapi ison kasan peltiä ja puhelin pylyväitäkii kohtuu hintaan ja katosta syntyy aevan eri tavalla kuin nuista konttiloista ja sinne kontiin kun minkä viet niin taatusti ruostuu, nähty on
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
On varmasti aika paljon kauniinpi varasto, kuin joku ruosteinen kontti 
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96



