Kannen tiiviste
Valvoja: automies560
-
fiigumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Mitä tuo ryytää tarkoittaa?
Jäähdytin neste on ruskeaa, vesi alkanu varmaan ruostuu, vaikka kesällä tyhjennettiin jäähdytin ja putsattiin ja laitettiin uudet nesteet..
-fiigumies-
-
jusape
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8943
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Hieman "offtopic" mutta kuitenkin:
Omassa "mettäautossa (chevy blazer -85 5.0B)" oli aikoinaan lämpöonkelmaa, joten otin termarin pois....
Ongelmat vaan paheni siitä.... alaletku oli niin kuumana etttei siinä kättä pitäny muutamaa sekuntia pidempään...
Sitten otin sen vanhan termarin romupurkista ja "suolistin" sen, eli sen 2" reiän tilalle jäi enää n.20mm reikä, sitten toimis hyvin...
Eli ilman termaria neste saattaa kiertää liian nopeasti ja hieman kalkkeutunut jäähdytin ei ehdi antaa lämpöä ulos kun vesi jo menee takas koneeeseen.....
Omassa "mettäautossa (chevy blazer -85 5.0B)" oli aikoinaan lämpöonkelmaa, joten otin termarin pois....
Ongelmat vaan paheni siitä.... alaletku oli niin kuumana etttei siinä kättä pitäny muutamaa sekuntia pidempään...
Sitten otin sen vanhan termarin romupurkista ja "suolistin" sen, eli sen 2" reiän tilalle jäi enää n.20mm reikä, sitten toimis hyvin...
Eli ilman termaria neste saattaa kiertää liian nopeasti ja hieman kalkkeutunut jäähdytin ei ehdi antaa lämpöä ulos kun vesi jo menee takas koneeeseen.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
jore
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
- Konekalustoani: fordson pover-major
- Paikkakunta: Hyrynsalmi
Epäilen että tuo Leukkumiehen Ryytää voisi tarkoittaa ,että sen syylärinkorkin sisäpintaan kerää sellaista vaahtoa,voi olla jopa 5mm kerros kun Ajamisen jälkeen avaa sen korkin.fiigumies kirjoitti:Mitä tuo ryytää tarkoittaa?Jäähdytin neste on ruskeaa, vesi alkanu varmaan ruostuu, vaikka kesällä tyhjennettiin jäähdytin ja putsattiin ja laitettiin uudet nesteet..
Nyt on vain niin pirunvaikeaa lukea-tietää sitä,että meneekö painetta nestekanavaan ja sitä kautta syyläriin,kun ei ole Termostaattia paikallaan.
Ja kun ei termari ole paikallaan,niin se nestehän virtaa,ja porraa siellä jäähytys järjestelmässä ihan mahottomasti,kuin laittasi paine vesiletkun saaviin.
Katoppas ajun jälkeen se korkki,ja syylärin sisälle,että onko sellasia vaahto lauttoja seinämissä,ja nesteen pinnalla,mikälli siellä nestepinta näkyis.
-
fiigumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Termostaatin laitoin kerran paikalleen ja koneen käyntiin niin (se letku joka otetaan aukki että termostatin saa paikalleen) alkoi sieltä välistä tulee nesteet ulos joten otin termostaatin pois uudestaan, pääsen ajamaan toden näköisesti tiistaina jos tulee uusi laturi silloin..
-fiigumies-
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
noista oireista kuulostais että vähintäänkin kansipahvi on hajallaan voi olla jossain
sylinteriputkessakin pieni reikä eli koneenkäydessä sotkee palamistuotteita nesteen sekaan
ja tuo moottori toimii ilman termostaattia taatusti huonommin pitkänpäälle, kun sotkee
moottorin sisäisen kierron eli lämpöongelmat varmuudella pahenee. jos termostaatin paikalleen
laittaminen saa jonkun letkun vuotamaan on vika letkussa tai sen asennuksessa.
ei muuta kuin kone auki ja jos kannentiivisteessä ei ole selvää palamisjälkeä niin putket
uusiksi, kaikki 4 sekä uusi termostaatti paikalleen
sylinteriputkessakin pieni reikä eli koneenkäydessä sotkee palamistuotteita nesteen sekaan
ja tuo moottori toimii ilman termostaattia taatusti huonommin pitkänpäälle, kun sotkee
moottorin sisäisen kierron eli lämpöongelmat varmuudella pahenee. jos termostaatin paikalleen
laittaminen saa jonkun letkun vuotamaan on vika letkussa tai sen asennuksessa.
ei muuta kuin kone auki ja jos kannentiivisteessä ei ole selvää palamisjälkeä niin putket
uusiksi, kaikki 4 sekä uusi termostaatti paikalleen
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Oikein Jore epäilitjore kirjoitti:Epäilen että tuo Leukkumiehen Ryytää voisi tarkoittaa ,että sen syylärinkorkin sisäpintaan kerää sellaista vaahtoa,voi olla jopa 5mm kerros kun Ajamisen jälkeen avaa sen korkin.fiigumies kirjoitti:Mitä tuo ryytää tarkoittaa?Jäähdytin neste on ruskeaa, vesi alkanu varmaan ruostuu, vaikka kesällä tyhjennettiin jäähdytin ja putsattiin ja laitettiin uudet nesteet..
Nyt on vain niin pirunvaikeaa lukea-tietää sitä,että meneekö painetta nestekanavaan ja sitä kautta syyläriin,kun ei ole Termostaattia paikallaan.
Ja kun ei termari ole paikallaan,niin se nestehän virtaa,ja porraa siellä jäähytys järjestelmässä ihan mahottomasti,kuin laittasi paine vesiletkun saaviin.
Katoppas ajun jälkeen se korkki,ja syylärin sisälle,että onko sellasia vaahto lauttoja seinämissä,ja nesteen pinnalla,mikälli siellä nestepinta näkyis.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]
-
fiigumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Suunniteltiin että pestään jäähdytin perjantaina, joten miten tuo kannattas pestä? Jostain luin joskus että soodaa vesi saaviin yöksi likoamaan?
-fiigumies-
-
fiigumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Ei tule vaahtoa korkkiin..jore kirjoitti:Epäilen että tuo Leukkumiehen Ryytää voisi tarkoittaa ,että sen syylärinkorkin sisäpintaan kerää sellaista vaahtoa,voi olla jopa 5mm kerros kun Ajamisen jälkeen avaa sen korkin.fiigumies kirjoitti:Mitä tuo ryytää tarkoittaa?Jäähdytin neste on ruskeaa, vesi alkanu varmaan ruostuu, vaikka kesällä tyhjennettiin jäähdytin ja putsattiin ja laitettiin uudet nesteet..
Nyt on vain niin pirunvaikeaa lukea-tietää sitä,että meneekö painetta nestekanavaan ja sitä kautta syyläriin,kun ei ole Termostaattia paikallaan.
Ja kun ei termari ole paikallaan,niin se nestehän virtaa,ja porraa siellä jäähytys järjestelmässä ihan mahottomasti,kuin laittasi paine vesiletkun saaviin.
Katoppas ajun jälkeen se korkki,ja syylärin sisälle,että onko sellasia vaahto lauttoja seinämissä,ja nesteen pinnalla,mikälli siellä nestepinta näkyis.
-fiigumies-
-
jore
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 317
- Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
- Konekalustoani: fordson pover-major
- Paikkakunta: Hyrynsalmi
Elikkäs olet ajanut koneen normilämpöön,ja termostaatti on paikoillaan,Ja ajun jälkeen olet aukaissut syylärinkorkin,ja korkin alapinnassa,ja syylärissä olevassa nesteessä ei näy vaahtomaista mönjää,on hyvä että vaahtomönjää ei ole.
Ja olet koneen ollessa normilämmössä,ja moottorin Käydessä tyhjäkäynnillä ,aukassut syylärinkorkin,siksi että kupliiko neste,porraako-liikkuuko neste,vai näyttääkö normaali tilalta,Kun on termostaatti paikallaan.
Ja olet koneen ollessa normilämmössä,ja moottorin Käydessä tyhjäkäynnillä ,aukassut syylärinkorkin,siksi että kupliiko neste,porraako-liikkuuko neste,vai näyttääkö normaali tilalta,Kun on termostaatti paikallaan.



