Kannen tiiviste

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

10 Joulu 2011, 00:23

Kertokaahan leyland 384 kannen tiivisteen vaihdosta? Toden näköisesti mennyt kannen tiiviste kun jäähdytin nestettä hävittää eikä mene öljyn sekaan..
-fiigumies-
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Joulu 2011, 12:47

Kupliiko jäähdyttäjässä :?: Onko ulospäin näkyviä vuotoja, esim. vesipumpun juorureikä, jäähdyttäjä ja letkuliitokset :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

10 Joulu 2011, 13:40

Oletko tarkistanut edellisten lisäksi että paisuntasäiliö on ehjä ja sille menevä letku ei vuoda. Niinkin on käynyt että em. säiliö on vuotanut ja jäähdyttimen korkista tarkistettaessa aina kennoston pinta paljaana. Koneen jäähdyttyä sinne menee aina sama määrä jonka lämpenevä kone "sylkee" yli. Häipyykö nestettä tasaisesti pikku määrää vai enempikin. Vanhoissa Nuffeissa oli niin suuri jäähdyttimen yläsäiliö että se toimi samalla paisuntasäiliönäkin, mutta uudemmissa pitää tämäpuoli olla kunnossa tai nestettä saa lisäillä pikku määrää jatkuvasti. :D
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

10 Joulu 2011, 13:40

Ulos päin ei näy mitään vuotoja..
-fiigumies-
NuffiPekka
Nuhvitietäjä
Viestit: 407
Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
NLCF r.y jäsen Nro: 218
Paikkakunta: Perho

10 Joulu 2011, 13:47

Savuutteleeko käydessä vaaleaa "huntua"? Mitä luokkaa nesteen hävikki on? Käykö kone muuten tasaisesti vai onko käyntihäiriöitä?
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

10 Joulu 2011, 17:44

Periaatteessa tuo tiivisteen vaihto on yksinkertaisimpia remppoja mutta jos putkien korkeudessa on vikaa niin sitten menee hankalammaksi
Ihan pienen takia en itse avaisi kantta
Mukana kuin peräpukama!
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

10 Joulu 2011, 18:02

Käynti häiriöitä ei ole kyllä se valeaa huntua kylmänä ainakin lykkää..
-fiigumies-
fiigumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1701
Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi

10 Joulu 2011, 18:05

Ja kannen tiiviste on vaihdettu 2003 vuonna vissii, yks tuttu eilen sano, että leukun kannen tiiviste kestää 300 tuntia ja että putkis olis jotain vikaa yleensä..
-fiigumies-
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

10 Joulu 2011, 18:29

Kyllä sen Kannentiivisteen enempi pitää kestää,kuin 300 tuntia.Joku3000 tuntia ehkä likempänä oikeaa kestoikää.
Jos sylinterinputket on mittatasossa,ja Jälkikiristys on tehty,ajallaan.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Joulu 2011, 18:29

Vai että leukun kannentiiviste kestää 300 h :lol: :mrgreen:

Kuka sen kannentiivisteen asensi ja tarkastiko putkien olakkeiden korkeuden, että ovat n. suunnilleen 0.07-0.13 mm välimaastossa korkeudeltaan, ja keskenään samankorkuiset 0.02 mm sisällä toisistaan? Eli heittokellolla tämä tarkastus tehdään?

Jos tehty niin tiiviste kestää varmasti tuhansia tunteja, jopa 15 000 h!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Joulu 2011, 19:11

fiigumies kirjoitti:Ja kannen tiiviste on vaihdettu 2003 vuonna vissii, yks tuttu eilen sano, että leukun kannen tiiviste kestää 300 tuntia ja että putkis olis jotain vikaa yleensä..
Vai että 300 tuntia kestäis leukun kannen tiiviste vaihdon jälkeen :shock: jotenkin ymmärtää, jos ja kun ei suorita putkien korkeuden tarkistusta kuten nuffieldmaster sanoi ja kaiken lisäksi vielä jättää jälkikiristyksen suorittamatta, niin näinkin voi käydä
.
fiigumies kirjoitti:Ja kannen tiiviste on vaihdettu 2003 vuonna vissii, yks tuttu eilen sano, että leukun kannen tiiviste kestää 300 tuntia ja että putkis olis jotain vikaa yleensä..
Näin, jos ja kun, toivon että kannentiivisteen vaihto on suoritettu edellä mainittujen ohjeitten mukaan, niin voi olla putkissa jokin halkeima, ei mikään mahdottumuus, omassa 4/65:sessa nuhvissa juuri sama ongelma, pitäis vain saada aikaiseksi koneen aukaisu, jotta vois paikallistaa ongelman.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jore
Nuhvitietäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 11 Heinä 2011, 22:01
Konekalustoani: fordson pover-major
Paikkakunta: Hyrynsalmi

10 Joulu 2011, 19:33

Kuinka paljon sitä nestettä häviää??,vajuuko esm 1dl-2dl,vai miten paljon kuukaudessa,Sitä pientä vuotoa on joskus vaikea löytää,havaita vuotokohtaa,Se nestehhän jättää vuotokohan ympäristöön (pintaan) sellaisen vaalean kohan,kun kuivaa se vuotanut neste.
Meinaan kun on tälläkin koneella ikää,niin voi olla että se vuotais muualtahin,syyläri,vesipumppu,letkut-letkunliitokset.
Tuntuu että jos olisi putki poikki,siitä yläpään-olakkeen tasalta,eli joku 15-20mm yläpäästä,niin käyessä paineen muodostus on aika ajoin niin kovaa,että neste lentää niin että sen kyllä huomaa.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

10 Joulu 2011, 20:21

fiigumies kirjoitti:Kertokaahan leyland 384 kannen tiivisteen vaihdosta? Toden näköisesti mennyt kannen tiiviste kun jäähdytin nestettä hävittää eikä mene öljyn sekaan..
Kukaan ei ole "fiikumiehelle" antanut kannentiivisteen vaihdosta ohjeita / neuvoja, kuka antaa "jamppi" nuffieldmaster" Warpu" :?: minulla on koneella kymppimallin nuhvin korjausohjekirja, mutta samat opithan siinäkin olis kuten kyseisessä leukussakin :?:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

10 Joulu 2011, 20:24

Katotaan ja kysellään ensin onko todella tarvetta vaihtaa tuo kannentiiviste, jos tähän tulokseen tullaan niin autetaan sitten lisää. Vianhakuhan alkaa tutkimisella, mitä todella on vialla, eli ohjeita ollaan kokoajan annettu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

10 Joulu 2011, 20:43

Eihän täällä palstalla ole ennenkään mitään vuoroja jaettu auttamisen suhteen
Paska juttu fiigumiehelle kun eka sanoo että konepelti pois
Vedet lasketaan pois
Pakari irti
Ilmansuodattimen letku irti
Venakoppa pois
Venttiilikoneisto pois
Lämpömittarin piuha pois
Letkut irti
Kannenpultit irti ja kansi syliin
Sen jälkeen todetaan että vesivuoto löyty vaikka jäähdyttäjstä
Mukana kuin peräpukama!
Vastaa Viestiin