Projekti (nuhvi)Leyland+Hymas
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 26 Elo 2010, 16:26
- Paikkakunta: Lappajärvi
Aika hyvin hän tuo leukun kutonen näyttäis istuvan tuohon nuffin nokalle et muuten ole aatellu sitä vaihto ehtoa että jatkaisit tuon kaivurin rungon nokkaan asti yks osasena niinkun vammaksen majorissa on niin ei tarttis värkätä eri runkoa tuolle moottorille.
Palkkatyö on taas alkanut haitata harrastuksia, joten eipä ole oikein tälle(kään) ehtinyt mitään tehdä.
Laipan kuitenkin ehdin polttaa ja kierteyttää, joten tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.
Laipan kuitenkin ehdin polttaa ja kierteyttää, joten tästä on hyvä jatkaa eteenpäin.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Nyt meni suunnitelmat täysin uusiksi.
Piti lähteä Alajärvelle käymään, ja katsomaan jos vaikka sieltä löytyisi leukun moottoria, (kun oli puhetta Lassen kanssa kesällä, että hänelle olisi ollut tulossa vaihteistovikainen leukku josta moottori joutaisi myydä...)
No löytyihän sieltä sitten se moottori, tosin siinä tuli sitten kaupantekijäisinä traktori mukaan
Tämä leukku ei ole kuitenkaan se kesällä puhuttu vaihteistovikainen yksilö, vaan täysin soivapeli.
Nostolaitteet jää tuonne, ja myöhemmin tuon etuakselinkin sinne takaisin, kunnes vaan saan sen KA-etuakseli hässäkän kiinnitettyä.
Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä...
Piti lähteä Alajärvelle käymään, ja katsomaan jos vaikka sieltä löytyisi leukun moottoria, (kun oli puhetta Lassen kanssa kesällä, että hänelle olisi ollut tulossa vaihteistovikainen leukku josta moottori joutaisi myydä...)
No löytyihän sieltä sitten se moottori, tosin siinä tuli sitten kaupantekijäisinä traktori mukaan
Tämä leukku ei ole kuitenkaan se kesällä puhuttu vaihteistovikainen yksilö, vaan täysin soivapeli.
Nostolaitteet jää tuonne, ja myöhemmin tuon etuakselinkin sinne takaisin, kunnes vaan saan sen KA-etuakseli hässäkän kiinnitettyä.
Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä...
Viimeksi muokannut Kontio, 20 Loka 2010, 18:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."
Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu
Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."
Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu
Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kuutosleukkukari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."
Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu
Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon
Ei, tämä on vain 384 leukku, eturenkaat on vain 6x16 kokoa, sen takia näyttää hieman oudolta.
Eipä ainuttakaan kuutosta näkynyt tontilla.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
kari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."
Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu
Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon
Kuutoskoneisissa Leyland-traktoreissa on erilainen perä. Kuutosen runko ei ole yhteensopiva Nuffieldin kanssa, jos ei väkisin itse sovita.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei tämä risteytys ole minun idea, enkä ole kuutosleukkua livenä etes nähnytkään, mutta jos ja kun näin on miten "UniversalDM4":nen sanoo, niin pitänee sitten unohtaa koko risteytys Kokkolassa Farmarissa yhdistyksemme jäseneksi liittynyt henkiö tätä minulle esitti ja uskoin että hänellä on varmaa tietoaUniversalDM4 kirjoitti:kari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."
Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu
Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon
Kuutoskoneisissa Leyland-traktoreissa on erilainen perä. Kuutosen runko ei ole yhteensopiva Nuffieldin kanssa, jos ei väkisin itse sovita.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Kutosleukussa runkoaisat menevät perään asti ja perä taasen on ihan erilainen, kuin Nuffissa. Jos Nuffiin kutoskoneen haluaa, niin helpoin tapa on originellin apurungon jatkaminen, kuten esimerkiksi Espaniassa ja Englannissa niitä uutena jo tekivät paljon. Epsaaniassahan oli kutonen ihan kaiketi uutena ostettavissa (Nuffield 680).kari t kirjoitti:Ei tämä risteytys ole minun idea, enkä ole kuutosleukkua livenä etes nähnytkään, mutta jos ja kun näin on miten "UniversalDM4":nen sanoo, niin pitänee sitten unohtaa koko risteytys Kokkolassa Farmarissa yhdistyksemme jäseneksi liittynyt henkiö tätä minulle esitti ja uskoin että hänellä on varmaa tietoaUniversalDM4 kirjoitti:kari t kirjoitti:"Nuffin osat meni tuonne vaihdossa. Eli kaivuriksi tulee nyt Leukku+Hymas
Ei sen nyt näin (taaskaan) pitänyt mennä..."
Hieno homma, taas yksi kuutosleukku pelastettu
Olikohan Lassella muita kuutosleukkuja ? Raatoa haen, en tarvitse muuta kuin pelkän rungon. Risteyttäsin 10/60:sen, BMC 6:sen ja leukun rungon
Kuutoskoneisissa Leyland-traktoreissa on erilainen perä. Kuutosen runko ei ole yhteensopiva Nuffieldin kanssa, jos ei väkisin itse sovita.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
No kohtahan sinulla on hytillinen kaivuri, hyvä homma . Toivottavasti tuo leukku on yksöiskytkimellä (Talous-malli), niin siihen saa sitten sen isomman 13" kytkimen, se ei ole meinaan yhtään liian järeä kun näissa tavan kymppivaihteisissa leukuissa ei ole mitenkään liian hidas se pakki varsinkaan kaivurikäyttöön, paras käyttää kaivuria "pakkina", jos ei laita kaivurimallin pakkivälitystä (vieläköhän niitä kaivurimallin pakkirattaita on kaupan hyllyltä saatavana?)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
"Kutosleukussa runkoaisat menevät perään asti ja perä taasen on ihan erilainen, kuin Nuffissa. Jos Nuffiin kutoskoneen haluaa, niin helpoin tapa on originellin apurungon jatkaminen, kuten esimerkiksi Espaniassa ja Englannissa niitä uutena jo tekivät paljon. Epsaaniassahan oli kutonen ihan kaiketi uutena ostettavissa (Nuffield 680)."
Lopetetaan tämän aiheen käsittely tässä tähän Otan mallia rungon jatkamiseen omasta nelivedosta
Lopetetaan tämän aiheen käsittely tässä tähän Otan mallia rungon jatkamiseen omasta nelivedosta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jep jep. Nyt pitäisi aloitella kiinnittelemään kaivurin kiinnikeaisoja leukun mahan-alle.Leukkumies kirjoitti:No kohtahan sinulla on hytillinen kaivuri, hyvä homma . Toivottavasti tuo leukku on yksöiskytkimellä (Talous-malli), niin siihen saa sitten sen isomman 13" kytkimen, se ei ole meinaan yhtään liian järeä kun näissa tavan kymppivaihteisissa leukuissa ei ole mitenkään liian hidas se pakki varsinkaan kaivurikäyttöön, paras käyttää kaivuria "pakkina", jos ei laita kaivurimallin pakkivälitystä (vieläköhän niitä kaivurimallin pakkirattaita on kaupan hyllyltä saatavana?)
Tosin, pitäisi ajaa puitakin vielä, -tietenkin tänään sitten vääntyi akseli kuormaaja kärrystä metsässä, niin että rengas hinkkaa telikeinuun.
Sitten pitäisi vielä levitellä hiekat tallinpohjaan, -ennenkuin talvi ehtii täysin tulemaan.
Joten työtä (ja samalla rahareikiä) on paljon yhtäaikaa päällänsä, niin ja palkkatyössäkin pitäisi käydä
Mutta jos nyt ensikevääksi saisi tuon kaivuriyhdistelmän valmiiksi.
Tuli muuten vielä neuvot kaupanpäälle. Kun kävin hakemassa leukun kotiin, niin Lasse tuumasi, että kannattaisi laittaa tasauspyörästön pikkuhammaspyörien akselin päälle sopivan kokoinen putkiholkki. Tämä estäisi hammaspyörissä olevia holkkeja putoamasta alas akselille, ja näin estäisi hammaspyörien hajoamisen ja sitä kautta koko tasauspyörästön hajoamisen.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
Onkos kuulolla ketään leyland traktorikaivurin omistajaa.
Jos joku viitsisi käydä ottamassa kuvan, miten leukuissa on nokkapumppu istutettu keulalle, sekä mitenkäs onko tehdastekoisissa kaivureissa ohjaustehostinta? Jos (ja kun) on, niin onko siellä käytetty sitä leukun omaa simpukka tehostin systeemiä, en siis tarkoita sitä uudempaa orbitrooli ohjausta.
Tätä kyselen siksikun, tuo leukun oma tehostin siellä keulalla tahtoo tulla hiukan kampiakselilinjan yläpuolelle, toisin sanoen kartaani nousisi yläviistoon...
Eli olisin kiinnostunut siitä etupään kiinnitys ja tehostimien paikoista olevista kuvista. Tässä missään lähellä ei ole tuon ikäistä leukku pohjaista kaivuria, mistä voisi käydä suorittamassa teollisuusvakoilua
Jos joku viitsisi käydä ottamassa kuvan, miten leukuissa on nokkapumppu istutettu keulalle, sekä mitenkäs onko tehdastekoisissa kaivureissa ohjaustehostinta? Jos (ja kun) on, niin onko siellä käytetty sitä leukun omaa simpukka tehostin systeemiä, en siis tarkoita sitä uudempaa orbitrooli ohjausta.
Tätä kyselen siksikun, tuo leukun oma tehostin siellä keulalla tahtoo tulla hiukan kampiakselilinjan yläpuolelle, toisin sanoen kartaani nousisi yläviistoon...
Eli olisin kiinnostunut siitä etupään kiinnitys ja tehostimien paikoista olevista kuvista. Tässä missään lähellä ei ole tuon ikäistä leukku pohjaista kaivuria, mistä voisi käydä suorittamassa teollisuusvakoilua
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Warpu tietää nuo asiat
Onkos se sylinterin venttiilistö siinä kardaanin tiellä vai koko sylinteri
Tuon vanhemman muuttaminen orbitroolille ei olis kovin hankala homma ja se venttiilistö jäis pois sylkyn päältä
Onkos se sylinterin venttiilistö siinä kardaanin tiellä vai koko sylinteri
Tuon vanhemman muuttaminen orbitroolille ei olis kovin hankala homma ja se venttiilistö jäis pois sylkyn päältä
Mukana kuin peräpukama!
Se venttiiliin tuleva varsi ja vääntiö on ylhäällä, siis nämä on nyt näin nopealla silmäyksellä katsottu, jahka pääsen oikein asennukseen niin pitää silloin tarkemmin mittailla...jamppi kirjoitti:Warpu tietää nuo asiat
Onkos se sylinterin venttiilistö siinä kardaanin tiellä vai koko sylinteri
Tuon vanhemman muuttaminen orbitroolille ei olis kovin hankala homma ja se venttiilistö jäis pois sylkyn päältä
Periaatteessa tämä ei tarvitse ollenkaan tehostinta, ainakaan silloin kun etupäässä ei ole paljoa painoa, nuffissa oli ainakin milteipä kokoajan keula ilmassa kun eteenpäin liikuttiin ja siitä johtuen taas ohjaus oli keveä
Mutta nyt kerran tuolla on tehostin keulalla, niin ajattelin että rakennetaan nyt sitten tuohon KA akseliin tehostus, siksipä en viitsi ostamaan muunlaisia tehostinpalikoita, tyydytään nykyiseen, tai sitten poistetaan se kokonaan.
Tosin eipä tuo tehostinkaan kyllä toimi, luultavasti siellä väljyyksiä niin paljon, ettei venttiilille tule ohjausta.
Tämän aasinsillan kautta seuraava kysymys: onkos kellään tuohon tehostimeen mitään korjaus/säätö ohjeita.
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
" Tämän aasinsillan kautta seuraava kysymys: onkos kellään tuohon tehostimeen mitään korjaus/säätö ohjeita."
Mulla olis 4/65: sen korjausohjekirja josta voisin kopioida kyseiset kohdat ja laittaa vaikka postin välityksellä, osoitteesi on tallessa, mutta varmaan on jollakin sähköisessä muodossakin
Mulla olis 4/65: sen korjausohjekirja josta voisin kopioida kyseiset kohdat ja laittaa vaikka postin välityksellä, osoitteesi on tallessa, mutta varmaan on jollakin sähköisessä muodossakin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !