20 projekti
Valvoja: automies560
- ValmetmkII
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 08 Kesä 2007, 10:00
- Paikkakunta: Loimaa
Onko kenelläkään menossa tai valmista projektia TEA. TED tai TEF 20 Fergusonista? Olisimme kiinostuneita laittamaan kerholehteemme materiaalia, johon voisimme laittaa muutaman kuvan ja jotain tekstiä. Vastauksia voi laittaa osoitteeseen massikka@ferguson-talli.net tai 0408253373
Kiitos teille palstatilan lainasta!
PS.
Jos teitä kiinnostaa, niin voin laittaa kuvan siitä kerholippiksestä, mikä oli tarkoitus laittaa isompaankin levitykseen silloin, kun yritin laittaa Nuffieldkerhoa alulle vuonna 2000. Silloin ei vaan ollut vielä aika otollinen
Jukka
Kiitos teille palstatilan lainasta!
PS.
Jos teitä kiinnostaa, niin voin laittaa kuvan siitä kerholippiksestä, mikä oli tarkoitus laittaa isompaankin levitykseen silloin, kun yritin laittaa Nuffieldkerhoa alulle vuonna 2000. Silloin ei vaan ollut vielä aika otollinen
Jukka
Wärtsilöitä
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Tottahan me kuvia aina halutaan katella
Jos vaikka on komia... siis lippis
Jos vaikka on komia... siis lippis
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 353
- Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
- NLCF r.y jäsen Nro: 008
- Paikkakunta: Kontiolahti
Muutama kuva tuli otettua tuosta fergu projektista, muistaakseni ovat paperiversioita mutta onhan tuo skanneri, pitää tukia mikä on tilanne.
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Komia kuorma harmaan perässä http://www.kantapuu.fi/viewimage.php?id ... mgres=lres ,ohjaamo ei välttämättä aerodynamiikaltaan ole paras mahdollinen, mutta toisaalta sisätilat ovat optimaaliset. Niin ne ajat muuttuvat, 50-luvulla pieni harmaafergu (silloin keskikokoluokan traktori) jaksoi vetää tuollaisia monen tonnin kuormia. Nykyään on traktoriaiheiset keskustelupalstat täynnä viestiketjuja pystyykö takavetoisella edes omakotitalon pihaa auraamaan... Sitä mukaa kun traktorit suurenevat ja kehittyvät, kuljettajien taidot rapisevat. Itse henkilökohtaisesti ainakin kunnioitan heitä, jotka tuollaisilla yhdistelmillä kelissä kuin kelissä perheensä elannon ansaitsivat.
Niinpä! 30-40 pakkasta, metri lunta maassa ja kenties vielä lisää vaakasuorassa "päin näköäkin"! Ei ollut kännyköitä, ei saanut tilattua Pizza-Ahmettia Ratsuninsa kanssa laanille, ei voinut käydä muutaman kilometrin välein ABC-joukkosyöttämöillä, ei soinut Englantin TOP-10 karvalakin kuulokkeissa!
Kyllä se oli tuolloin äijämeininkiä isolla ÄÄ:llä, ei pullisteltu merkki T-paidoilla +25-30 läpimissä hyteissä! Rautaa oli, niin äijät kuin rattoritkin! Syvä kumarrus kanssa tuon ajan veteraanikuskeille!
Kyllä se oli tuolloin äijämeininkiä isolla ÄÄ:llä, ei pullisteltu merkki T-paidoilla +25-30 läpimissä hyteissä! Rautaa oli, niin äijät kuin rattoritkin! Syvä kumarrus kanssa tuon ajan veteraanikuskeille!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
TottaÖrfliitti kirjoitti: Kyllä se oli tuolloin äijämeininkiä isolla ÄÄ:llä, ei pullisteltu merkki T-paidoilla +25-30 läpimissä hyteissä! Rautaa oli, niin äijät kuin rattoritkin! Syvä kumarrus kanssa tuon ajan veteraanikuskeille!
Hattu päähän ja hyvästi!
Nettikoneessa taas yksi hyvin vanha pikku-Fergu myynnissä: http://www.nettikone.com/833614" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysymys Fergutietäjille: Myynti-ilmoituksen tiedoista tulee yhtälö: 2,1L:n Petroolikone = vm.1949, eikös semmoisen löydöksen pitäisi olla mahdottomuus?
Kysymys Fergutietäjille: Myynti-ilmoituksen tiedoista tulee yhtälö: 2,1L:n Petroolikone = vm.1949, eikös semmoisen löydöksen pitäisi olla mahdottomuus?
- ValmetmkII
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 08 Kesä 2007, 10:00
- Paikkakunta: Loimaa
Örfliitti kirjoitti:Nettikoneessa taas yksi hyvin vanha pikku-Fergu myynnissä: http://www.nettikone.com/833614" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysymys Fergutietäjille: Myynti-ilmoituksen tiedoista tulee yhtälö: 2,1L:n Petroolikone = vm.1949, eikös semmoisen löydöksen pitäisi olla mahdottomuus?
Ei välttämättä:
Suomeen tuotiin 40 luvun puolella tuotiin muistaakseni 5 kpl kakskymppisiä. On nettikoneessa ollut joskus kaksikin eri traktoria, joita on mainostettu Suomen vanhimmaksi.
Edelleen, jos tulee vastaan noiden vuosimalllista kyse; niin vaihteiston öljytikun etupuolella olevasta numerosarjasta selviää valmistumisajankohta: Alin on pv keskellä kk ja vuosi niin, että 6 on 46, 7 on 47... 0 on 50, 1 on 51.......... noin 56, eli loppuun asti.
Jukka
Wärtsilöitä
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Tota noin! Meikäläisittäin Kontion Allani eli Allan T. Condie on kova "poika" tuolla Englantissa ollut kirjoittamaan kaikenmaaliman auto- ja konekirjoja. Fergusoneistakin vissiin useitakin kirjoja. Tossa 90-luvulla Allani rustannut semmoisenkin, kuin The Ferguson Album. Siellä lopussa TE20-sarjanumeroitten yhteydessä on lause: "85mm engine cut in at Serial No. 172501 on 22.1.51". Eikös isompilohkoinen 2,1-kone ole juurikin noilla 85mm:n männillä entisen 80mm:n sijaan? 1951 valmistunut traktorit 167837-241335Ferguson kirjoitti:Ei välttämättä:Örfliitti kirjoitti:Nettikoneessa taas yksi hyvin vanha pikku-Fergu myynnissä: http://www.nettikone.com/833614" onclick="window.open(this.href);return false;
Kysymys Fergutietäjille: Myynti-ilmoituksen tiedoista tulee yhtälö: 2,1L:n Petroolikone = vm.1949, eikös semmoisen löydöksen pitäisi olla mahdottomuus?
Suomeen tuotiin 40 luvun puolella tuotiin muistaakseni 5 kpl kakskymppisiä. On nettikoneessa ollut joskus kaksikin eri traktoria, joita on mainostettu Suomen vanhimmaksi.
Jukka
Viimeksi muokannut Örfliitti, 22 Kesä 2010, 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ValmetmkII
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 38
- Liittynyt: 08 Kesä 2007, 10:00
- Paikkakunta: Loimaa
Höpö tai höpö, niin on tehty TED:tä vuodesta 1949 vuoteen 1956 ja moottorin tilavuus oli isku x halk 85x92 2088cm3.
Ks konedata Ferguson TE20. Siinä olen ainakin yhtämieltä, että nettikoneeessa on ollut kaksi "Suomen vanhinta" harmaata ja eri koneet olivat
Ks konedata Ferguson TE20. Siinä olen ainakin yhtämieltä, että nettikoneeessa on ollut kaksi "Suomen vanhinta" harmaata ja eri koneet olivat
Wärtsilöitä
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Tammisilta
Wicon
Äes, kylvin, viskuri, raktori
Katsoinpa hyvinkin Konedatan Ferguson taulukkoa ja en tullut kyllä yhtään viisaammaksi/vakuuttuneemmaksi , kun näkyy olevan viimeiset bensa-Fergutkin tehty jo vuonna 1951! Olen mielestäni joskus hetken omistanutkin esim. vuoden 1953 bensa-Fergun! Ihan olisin muistavani, että jossain näyttelyissäkin olisi ollut jopa vuoden 1956 bensa-Fergujakin!Ferguson kirjoitti:Höpö tai höpö, niin on tehty TED:tä vuodesta 1949 vuoteen 1956 ja moottorin tilavuus oli isku x halk 85x92 2088cm3.
Ks konedata Ferguson TE20. Siinä olen ainakin yhtämieltä, että nettikoneeessa on ollut kaksi "Suomen vanhinta" harmaata ja eri koneet olivat
Että se tosta Konedatan Ferguson-taulukon luotettavuudesta!
Käsitinkö nyt oikein että Örfliitti yrittää viestittää että hänellä olisi ollut viimeisen valmistus vuoden eli 1953 vuoden bensa Fergu.Muistaako Örfliitti että miltä vuodelta Konedatan Ferguson taulukko oli Eihän se minun mielestäni tarkoita sitä että jos taulukko ilmoittaa vaan jonkun vuosiluvun niin jonkin mallin valmistus olisi loppunut juuri siihen vuosilukuun mitä taulukko ilmoittaa.
Jasa kirjoitti:Käsitinkö nyt oikein että Örfliitti yrittää viestittää että hänellä olisi ollut viimeisen valmistus vuoden eli 1953 vuoden bensa Fergu.Muistaako Örfliitti että miltä vuodelta Konedatan Ferguson taulukko oli Eihän se minun mielestäni tarkoita sitä että jos taulukko ilmoittaa vaan jonkun vuosiluvun niin jonkin mallin valmistus olisi loppunut juuri siihen vuosilukuun mitä taulukko ilmoittaa.
Et todellakaan halunnut käsittää oikein! Miten ihmeessä voisi olla, jos kerron, että minulla on ollut vuoden 1953 bensa-Fergu ja näyttelyissäkin näkynyt jopa vuoden 1956 bensa-Ferguja, että tuotanto olisi päättynyt jo 1951? Ferguson-tallin edustajahan käski sitten kattoa Fergujen valmistusvuosia juuri Konedatan taulukosta ja siellä taulukon laatija ilmoittaa käsityksensä, että bensa-Ferguja ei ole tehty vuoden 1951 jälkeen! Sen tiedon osoittamista virheelliseksi koitin tuoda esille!
Konedatahan on netissä oleva suomenkielinen erimerkkisten traktoreitten ja puimureitten teknisiä tietoja käsittelevä sivusto se, milloinka esim. Fergusonin TE20-sarjan tiedot sinne tulivat ei ole tarkkaan tiedossa mutta pari kolme vuotta olisi ehkä aika lähellä?, muut Massikat siellä ovat olleet sivuston alusta asti.
Kyllä minun mielestäni eri taulukoita luettaessa valmistusvuodet ilmoittavat juurikin sen jakson, jolloin jotain tuotetta tai tavaraa jne. olisi valmistettu TAULUKON LAATIJAN mukaan!
Tässä Konedatan Ferguson taulukko: http://www.konedata.net/Traktorit/FergusonTE20.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aina ei kannata todellakaan ihan kaikkea "vetää sisälleen", mitä eri "taulukoista" näkee taikka naapureilta kuulee jne!
Täällä Nuhvifoorumilla on kyllä pelkät huumorijutut eriytetty fiksusti konejutuista mutta huomasitkos Jasa Konedatasta, ei siellä kerrota sitäkään, että diesel-Harmaittenkaan tuotanto olisi lopetettu!
Kuitenkin hyvin yleisesti on vallalla semmoinen käsitys, että uusia TE20-sarjan diesel-Harmaita ei enää Englannissakaan tehtäisi?
Kuitenkin hyvin yleisesti on vallalla semmoinen käsitys, että uusia TE20-sarjan diesel-Harmaita ei enää Englannissakaan tehtäisi?