mopon rekisteröinnin hinta

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

ford2000
Nelos -nuffisti
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Tammi 2008, 19:10
Paikkakunta: valtimo

kylläpä meni paikallisen a-katsastusaseman murukahvi väärään kurkkuun kun menin kysymään mopon rekisteröinti hintaa...katsastusaeman täti sanoi hinnan 193e jos ei ole ollut ennen rekisterissä ja vanhempi kuin vm 1983,koska vm-83 mopojen tiedot löytyy aken arkistoista vaikkei olisi koskaan rekisterissä ollutkaa...aika kallis hinta tietojen näpyttelystä koneelle,taidan ajella iliman lappuja niinku tähänki asti...mikähän lie hinta taso yksityisillä asemilla? ja lisäksi pitää olla vapaa muotoinen todistus että on omistanut mopon vähintää 6 vuotta ja kahden todistajan allekirjoitus........
minne noita nuhveja oikein menee?? no kuusankoskelle tietenki;)
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Käyppä kysyy kovalaiselta... voi olla hinta "hitusen" eri :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ford2000
Nelos -nuffisti
Viestit: 24
Liittynyt: 28 Tammi 2008, 19:10
Paikkakunta: valtimo

siellä voi olla eri hinta..... johtuukohan täällä tuo hinnoittelu siitä et lähimmälle yksityiselle asemalle on 120km matkaa...
minne noita nuhveja oikein menee?? no kuusankoskelle tietenki;)
Lepa
Proto suunnittelija
Viestit: 110
Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
NLCF r.y jäsen Nro: 30
Paikkakunta: Oulu/Siikalatva

ford2000 kirjoitti:..katsastusaeman täti sanoi hinnan 193e jos ei ole ollut ennen rekisterissä ja vanhempi kuin vm 1983,koska vm-83 mopojen tiedot löytyy aken arkistoista vaikkei olisi koskaan rekisterissä ollutkaa...aika kallis hinta tietojen näpyttelystä koneelle
Papereita voi yrittää kysellä AKE:sta suoraan:
http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Ajon ... veluna.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Lepa kirjoitti:
ford2000 kirjoitti:..katsastusaeman täti sanoi hinnan 193e jos ei ole ollut ennen rekisterissä ja vanhempi kuin vm 1983,koska vm-83 mopojen tiedot löytyy aken arkistoista vaikkei olisi koskaan rekisterissä ollutkaa...aika kallis hinta tietojen näpyttelystä koneelle
Papereita voi yrittää kysellä AKE:sta suoraan:
http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Ajon ... veluna.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei siinä tarvitse AKE:lta mitään tietoja hommata, ei ainakaan Raahessa, muutama vuosi sitten ostin tutulta mieheltä pappa tunturin, myyjältä vain vapaamuotoinen todistus, että on omistanut kyseisen mopon, en muista oliko 10:neltä vuodelta, tietenkin luovari, vakuutustodistus, sitten vain mopon kanssa katsastuskonttoorille.
Katsastusmies ajoi aseman ympäri, kokeili toimiiko jarrut, äänen perusteella totes, ettei ole viritelty ja ei muuta kuin papereitten tekoon, hintaa en muista.
Varmaan on toisenkinlaista käytäntöä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin