mopon rekisteröinnin hinta
Valvoja: automies560
kylläpä meni paikallisen a-katsastusaseman murukahvi väärään kurkkuun kun menin kysymään mopon rekisteröinti hintaa...katsastusaeman täti sanoi hinnan 193e jos ei ole ollut ennen rekisterissä ja vanhempi kuin vm 1983,koska vm-83 mopojen tiedot löytyy aken arkistoista vaikkei olisi koskaan rekisterissä ollutkaa...aika kallis hinta tietojen näpyttelystä koneelle,taidan ajella iliman lappuja niinku tähänki asti...mikähän lie hinta taso yksityisillä asemilla? ja lisäksi pitää olla vapaa muotoinen todistus että on omistanut mopon vähintää 6 vuotta ja kahden todistajan allekirjoitus........
minne noita nuhveja oikein menee?? no kuusankoskelle tietenki;)
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Käyppä kysyy kovalaiselta... voi olla hinta "hitusen" eri 
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
Lepa
- Proto suunnittelija
- Viestit: 110
- Liittynyt: 14 Touko 2007, 14:07
- NLCF r.y jäsen Nro: 30
- Paikkakunta: Oulu/Siikalatva
Papereita voi yrittää kysellä AKE:sta suoraan:ford2000 kirjoitti:..katsastusaeman täti sanoi hinnan 193e jos ei ole ollut ennen rekisterissä ja vanhempi kuin vm 1983,koska vm-83 mopojen tiedot löytyy aken arkistoista vaikkei olisi koskaan rekisterissä ollutkaa...aika kallis hinta tietojen näpyttelystä koneelle
http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Ajon ... veluna.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5129
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei siinä tarvitse AKE:lta mitään tietoja hommata, ei ainakaan Raahessa, muutama vuosi sitten ostin tutulta mieheltä pappa tunturin, myyjältä vain vapaamuotoinen todistus, että on omistanut kyseisen mopon, en muista oliko 10:neltä vuodelta, tietenkin luovari, vakuutustodistus, sitten vain mopon kanssa katsastuskonttoorille.Lepa kirjoitti:Papereita voi yrittää kysellä AKE:sta suoraan:ford2000 kirjoitti:..katsastusaeman täti sanoi hinnan 193e jos ei ole ollut ennen rekisterissä ja vanhempi kuin vm 1983,koska vm-83 mopojen tiedot löytyy aken arkistoista vaikkei olisi koskaan rekisterissä ollutkaa...aika kallis hinta tietojen näpyttelystä koneelle
http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Ajon ... veluna.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsastusmies ajoi aseman ympäri, kokeili toimiiko jarrut, äänen perusteella totes, ettei ole viritelty ja ei muuta kuin papereitten tekoon, hintaa en muista.
Varmaan on toisenkinlaista käytäntöä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !



