DM4 -59

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Jone
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Joulu 2009, 23:10
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Tervehdys kaikille.

Tuli vajaa viikko sitten hommattua tuommonen DM4, mikä oli seissyt ulkosalla 70-luvun alusta asti. Kone oli jumissa renkaat tohjot yms.

Nytpä jo käy ja kukkuu ja ajettukin :)

3 sylinterin putki ja mäntä meni vaihtoon. Oli jäänyt 3 pakoventtiili auki ja näky oli sen mukainen. Putki halki ja mäntä kuin hitsattuna kiinni.

kuvatuksia luvassa myöhemmin.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Tervetuloa joukkoon Jone!
Sehän tuli sitten nopeasti käyntikuntoon, ja kuviakin saa laittaa tulemaan kun ehdit :D
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Tervetuloa vaan joukkoon, jos tarvitset mitä apua niin varmasti autetaan :wink:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Tervetuloa joukkoon punaisten Jone, tarkoitan vain ja ainoastaan traktorin väriä :wink: :lol:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Tervetuloa minunkin puolesta :)
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
sompio
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 928
Liittynyt: 20 Syys 2008, 17:22
NLCF r.y jäsen Nro: 110
Paikkakunta: Kangasniemi

Tervetuloa myös minun puolesta!
Ilahduttavia tällaiset puurtajat jotka väsäävät toimivan Nuhvin vaikkapa pelkästä mustavalkokuvasta.
Jakari
Proto suunnittelija
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:32
Paikkakunta: Espoo

Masteri kirjoitti:
”Tervetuloa vaan joukkoon, jos tarvitset mitä apua niin varmasti autetaan.”

Ja toisinpäin Jone, jos (tai paremminkin kun) apua tarvitaan, auttanet miestä mäessä.
Sulla tuntuu työkalut hyvin pysyvän käsissä.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

Tere tulemast vaan miunkin puolesta. Se on Nuhuvi-vanhus päässy oikealle miehelle :)
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Jone
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Joulu 2009, 23:10
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Kiitokset positiivisesta palautteesta :)

kyllähän sitä apua varmaan vielä tulee tarvitsemaan ja kysyvä myös apua saa, jos vain jossain pystyy jeesaamaan.

oli tuossa nuhvi taas tulilla ulkosalla parisen tuntia, jotta paikat vetreytyy... sitten takasin talliin.

saattaa päästä loppuviikolla jo hommiin pilkekonetta pyörittämään. Ketjutkin jo hommattu, jotta pääsee linkoa kiskomaan, kunhan myräkkä yllättää.

Tuosta muuten jääpi tuo sivupyörä ylimääräseks kun tahtoo olemaan hiukan edessä "ohjaamoon" tallustellessa.

Tuli väsättyä noista nuhvin 18" etuvanteista 16" lantikan kehillä... Tuppaa olemaan tiukassa nuo 18" näillä nurkilla.

Jouluaatoksi sitten nuhvi saa punaisen rusetin ylleen, kun tulee emännälle joululahjaksi.
Jone
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Joulu 2009, 23:10
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Avatar
UniversalDM4
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 906
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00

Nopeasti on kunnostus edistynyt!
Jone
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Joulu 2009, 23:10
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

seuraavaksi suunnittelemaan keulapumppua 8) tässäpä se talviloma mukavasti pyörähtää...
Nuffield 4DM -59
Nuffield 10/60 -67 kaivuri
M-F 65 projekti
Velmatti 903
Joillekin voi olla liikaa kutsu metallin...
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

minkäslainen on keulapumpun käyttötarkoitus & öljylähde? 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Jone
Vitos -nuffisti
Viestit: 34
Liittynyt: 13 Joulu 2009, 23:10
Paikkakunta: Liperi
Viesti:

Jos sitä nuhviin joskus asentaisi pienen etukuormaajan... Olisi pientä pohjustusta asialle... Hallin nurkassa kun sattuu olemaan vanha hiabin 3 karainen lohko joutilaana. jonkun sortin säiliöhän sitä pitäisi jonnekkin survoa...
Nuffield 4DM -59
Nuffield 10/60 -67 kaivuri
M-F 65 projekti
Velmatti 903
Joillekin voi olla liikaa kutsu metallin...
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1684
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

suunnitelma siis jo hahmollaan :) aikausein on säiliö laitettu keulalle
pumpun päälle ei välttämättä paljon kuormaajaa haittaa pumppu kun
kuitenkin jatkaa keulaa riippuu tietty vähän pumpun koosta eli
tarvittavasta öljymäärästä 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Vastaa Viestiin