Kevät keikkuen tulevi

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 641
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

jamppi kirjoitti:Se on kevät nyt, sanokaa mitä vaan
Aamulla Tammisaareen hakemaan "kiimaliiteriä" kuten eräs leukkumies äskettäin sanoi

Nyt jäi kyllä vaivaamaan ja pohdituttamaan tuo kiimaliiteri....
Oisko se kuitenkin asuntovaunu tai matkailuauto :?:
Vai mikä se mahtaa olla, ei, en ole utelias..ainoastaan tiedonhaluinen.
10/60 TenSpeed
Nuhvitietäjä
Viestit: 353
Liittynyt: 12 Huhti 2007, 09:01
NLCF r.y jäsen Nro: 008
Paikkakunta: Kontiolahti

jokke kirjoitti:
jamppi kirjoitti:Se on kevät nyt, sanokaa mitä vaan
Aamulla Tammisaareen hakemaan "kiimaliiteriä" kuten eräs leukkumies äskettäin sanoi

Nyt jäi kyllä vaivaamaan ja pohdituttamaan tuo kiimaliiteri....
Oisko se kuitenkin asuntovaunu tai matkailuauto :?:
Vai mikä se mahtaa olla, ei, en ole utelias..ainoastaan tiedonhaluinen.
Se kuule voipi olla ihan mitä vain, kerran yks ukko sano jotta pittää männä laittammaan halakoo liiterriin. :lol:
NUFFIELD 10/60 vm -65
DAVID BROWN 25D VM-54
FERGUSON TEF-20 vm -55
FIAT+HYMAS KAIVURI vm-64
DNEPR 650 SIVUVAUNULLA vm -70
PAPPA TUNTURI AUTOMAATTI vm-73
+ muut ns, kolhoosi koneet
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

en tiijä minäkkää enkä oo kuin helekutin utelijas tietämmään moisen arvelun. terittäänkös siinä?
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Asuntovaunua eräs nuori herra sanoi kiimaliiteriksi, siitä tuo
Hommasin sen kesän tapahtumia varten "toimistoksi" :D :D
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

No millaset kelit siellä oli ajella? Kun kerroit että suvikumit olit vahtanut jo, ja Hyvinkäälläkin oli kolaroitu huonojen kelien vuoksi. Taisit vaihtaa talvirenkaisiin takasin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Niitä kolareita osu meitä ennen ja jälkeen
Hyvinkäälle saavuttaessa liikenne ohjattiin kaupungin läpi kun Hankotie oli tukossa
Oli paikoitellen aivan älyttömän liukasta ja kerran minustakin tuli matkustaja
mutta kuin onnekaupalla selvittiin
Paluumatkalla onneksi oli jo tiet sulanu ja koppi saatiin kunnialla kotiin
Aika raskas reissu

Niin, jos olisin tienny keleistä niin olisin nastat laittanu takasin mutta suvikumeilla mentiin :?
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

No hyvä että selvisitte ehjinä takasin, sitä kun vaan joskus tuntee lähteneensä väärään aikaan ja väärään paikkaan kun osuu tuollaiset kelit kohdalle.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
jokke
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 641
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
NLCF r.y jäsen Nro: 9

jamppi kirjoitti:Asuntovaunua eräs nuori herra sanoi kiimaliiteriksi, siitä tuo
Hommasin sen kesän tapahtumia varten "toimistoksi" :D :D
No olihan se vanhana "numeroituna juoppona" käsitys asiasta
8)
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

Rovaniemellä on tullut käydyksi paikassa jota sanottiin ennen lihaliiteriksi ja Äkäslompolossa on tanssipaikkana Riemuliiteri, mutta että kiimaliiteri :?:
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

jamppi kirjoitti:Asuntovaunua eräs nuori herra sanoi kiimaliiteriksi, siitä tuo
Hommasin sen kesän tapahtumia varten "toimistoksi" :D :D
Meillä päin sanotaan kaikkia asuntoautoja ja vaunuja kiimaliitereiks 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1301
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

Kevät tulee..joo-o

Käytiin eilen tuon paremman puoliskon kans kelkkomassa tuolla Tornion pohjoispuolella..

Lunta oli yli puoli metriä ja lähes jalkakova hanki vielä puolen päivän aikana, eipä ollut mitään ongelmaa päästä 6000 Okkelilla 2-päällä ja pulkka perässä ummellakaan...

Jotenkin taitaa olla tuo kevät myöhässä täällä...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Jakari
Proto suunnittelija
Viestit: 101
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:32
Paikkakunta: Espoo

Pieniä yöpakkasia vielä pitää, mutta kevät on hyvällä mallilla ainakin yhden sorsaemon mielestä.
On perustanut pesänsä tuohon pihakoivun juurelle ja siinä hautonut viittä munaa jo viikon verran.
Katellaan miten haudonta onnistuu.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Pääskysestä ei päivääkään sanotaan, tänään näin pääskysiä. Mutta ei kai se yksi pääsky kesää tee nytkään vaikka todella lämmintä on ollutkin.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
massikka_mies
Kylmäkoskelainen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 20:02
Paikkakunta: Ylämaa

Oli täällä tänää 20 astetta lämmintä 8) Aamulla kävelin viellä järven jäällä ja nyt illalla kävin viemässä siihen paikkaan jo katiskan :lol: Äkkiä näköjää jäät lähtee :wink:
pover by perkins
Massikat
165
390
4255
6455
Nuhvelentin veli
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1301
Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
Paikkakunta: Peräpohjolan piiri

Kyllä se kevät taitaa sittenkin tulla tännekin päin Suomea, päivällä oli 14 raatia plussalla täällä Keminmaassa.

Eipä ole kelkkakelejä enää alisessa Tornionjokivarressakaan...lumi oli huvennut alle pariinkymmeneen senttiin ja illalla klo 21:30 oli vielä 8 astetta lämmintä.
Kukkolankoskikin oli jo sulana, joskaan Karunginjärvi ei ollut vielä alkanut päästämään jäitä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Vastaa Viestiin