Jäähdytinnesteet öljyn sekaan?

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

05 Loka 2019, 17:45

IMG_20191005_183107.jpg
Koko lohko
Tuossa vielä kuva koko lohkosta. Onko oikeasti normaalia että sylinterien välistä puuttuu pala? :shock:
Laitan huomenna kannen tiivisteestä pari kuvaa ihmeteltäväksi, mielestäni se ei ole vuotanut. Taidan kuitenkin käyttää myös sylinteriputket irti. Saan ainakin mielenrauhan itselleni kun tarkistan onko siellä vaurioita.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5172
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

05 Loka 2019, 18:34

Leukun lohkoista on väli auki, nuhveissa ne on halki, ei haittaa.
Minä käyttäisin männät ja putket ylhäällä.
Foortilla voi ajaa ja markariiniä voi syyä piikaaki voi panna et ei se sen huonompi ole
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 9379
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Loka 2019, 11:29

Eihän se väli ole auki kuin sylinteriputken olakkeen korkedelta ( olakkeen ulkohalkaisijaa kasvatettu, nuffissa 114mm leukus 117mm ), kyllä siellä alla poikittaiskannas on, joka leukussa n.15mm korkeampi mitä nuffin koneissa on.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12-90,Scoopmobile model HP-53, H -5? ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68

www.konekansa.net
OttuM
Kylmäkoskelainen
Viestit: 95
Liittynyt: 21 Huhti 2013, 09:34
Konekalustoani: Leyland 270 -71, David Brown 1290 -81.
NLCF r.y jäsen Nro: 547
Paikkakunta: Roi

06 Loka 2019, 14:32

Moottorissani 384/270 on samalaiset 1-2 ja 3-4 sylintereiden välissä. (Joka on samallalailla auki kuin kuvissa).
Sylinteriputken yläpäässä on 8.9 mm paksu uloke ulkoh. 117 mm joka peittää paikoillaan ollessa 'koloa'.
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

06 Loka 2019, 14:55

Hyvä että lohko on näiltä osin kunnossa, kerkesin säikähtää pahanpäiväisesti!
Jatkettiin tutkimuksia tänään, ja ainakin ykköspytyn sylinteriputkessa on reilun sentin mittainen vaakasuora murtuma. Elikkäs putket vaihtoon, ja laakereita tarpeen mukaan. Kampiakselia ei ole tarkoitus irrottaa ellei löydy liikaa välyksiä. Männät tutkin kun saan ylös,samoin kiertokangen yläpään laakeroinnin.
Kiertokankien alapäähän laitan uudet liuskat joka tapauksessa, mittaan samalla kaulat kampiakselista. Jos tarvii hiontaa niin sitten kampura koneistamoon.
Toivottavasti lohko on kunnossa sylinteriputkien alapään kohdilta.
Kiitoksia neuvoista, jatketaan talkoita ensi viikolla :D
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 9379
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

06 Loka 2019, 19:24

No tuo vaakapore selittää aika paljon .......
Juu, tuo lohkorakenne muuttui jossain kohtaa ( kesken mallikauden 465 ? ), olakkeen ulkohalkaisija kasvoi 114-> 117mm kokoon, lisävahvuuden saamiseksi, 114mm putken olakekoolla tuo väli on ylätasosta yhtenäinen.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12-90,Scoopmobile model HP-53, H -5? ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68

www.konekansa.net
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

09 Loka 2019, 14:13

Homma etenee hiljakseen :D
Männät ja kiertokangen pöydällä. Männät vaikuttaa hyväkuntoisilta, enkä renkaissakaan huomannut ihmeempää kulumaa eikä muutakaan vikaa. Kiertokangen yläpään helassa ei tuntuvaa välystä.
Lienee kuitenkin syytä uusia männänrenkaat joka tapauksessa?
Sylinterien sisäpinnat olivat kiiltävät, eikä minkäänlaisia ylimääräisiä naarmuja paitsi ykköspytyssä halkeama.
Vaihdan kaikki sylinteriputket uusiin, samalla tulee uusittua o-renkaat putkien alapäähän.
Mahtaako olla merkitystä mistä hankin putket?
Mielellään valmiina mitoillaan olevat ettei tarvitse koneistamoon viedä. Hoonaus onnistuu kotonakin..
Entä kannen tiiviste? Onko joku merkki parempi kuin joku toinen?
mämitääntiedä
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1045
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

09 Loka 2019, 16:55

Työn alla edelleen Leylandin turbokone, johon laitettu uudet putket, männät ja renkaat. Putkien O-renkaat oli survottu vissiin kuiviltaan tehtaalla paikalleen. Sparexin pöntöt oli liika pitkät, piti rälläköidä joku milli pois ja hoonata ja kiillottaa moneen kertaan jotta tuli paremmat kuin Bathgatessa. Venttiilien ohjureiden irrotukseen piti tehdä ensin passeli työkalu niin sitten luiskahtivat pois kuin ukki mummon selästä.

Lainaus toiselta palstalta..
mämitääntiedä
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1045
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

09 Loka 2019, 17:35

Männänrenkaat kantsii tietenkin uusia.
Putket saa IKH:lta, Marjakankaalta, LH-osalta , Farmilaitteelta, eikö nuo lie Sparexia ole kaikki.

Glaser tiivisteen laitoin itse(IKH), mielestäni paras.
Leilaukko
Vitos -nuffisti
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
NLCF r.y jäsen Nro: 560

09 Loka 2019, 17:45

Kiitoksia vinkeistä!
Putket on tiukassa. Kokeilin nelospytyn putkea lyödä puupalikalla ja nuijalla, ei mihinkään.
Sitten kokeilin tunkin avulla, keula nousee ilmaan mutta putki ei liiku mihinkään.
Pitänee rakennella ulosvetäjä. Olen kuullut että jotkut ovat hitsanneet putken sisäpintaan palkoja pystysuuntaan että putki kutistuisi.
Arvaakohan tuota kokeilla jos suojaa kampiakseli? 2,5mm puikko ja 80A virtaa? O-renkaat taitaa kyllä sulaa ja liimata putken vielä tiukempaan kiinni..
Paljon on kysymyksiä, mutta olen ensimmäistä kertaa Traktorin moottorin äärellä..
mämitääntiedä
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1045
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

09 Loka 2019, 18:40

Ulosvetäjällä lähtee, ei toinna hitsata.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5172
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

09 Loka 2019, 18:57

Tee sitten siitä ulosvetäjästä kerralla kunnollinen, voivat olla sitten lujassa.
Mulla on alkuperäisiä kannentiivisteitä jokunen jäljellä jos kiinnostaa, ne on sen puoli milliä ohuempia.
Foortilla voi ajaa ja markariiniä voi syyä piikaaki voi panna et ei se sen huonompi ole
mämitääntiedä
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1045
Liittynyt: 24 Heinä 2016, 12:42

09 Loka 2019, 20:24

Ps. tinkimällä tulee alennukset 10-20 prossaa.. :wink:
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 9379
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Loka 2019, 22:13

Nuffin / Leylandin putkia ei tarvii lohkoon asennuksen jälkeen mitenkään koneistaa.
Sattuman kauppaa se taas sitten, minkälaatuíset putket sattuu tulee ( miten karkeat, tms ), eräskin Leuku, johon moottorirempan tein, niin ruikki öljyä ihan hitosti pakoputkesta, ensimmäisen 100-150h käyttötuntia ......
Eri asia on noi jotkin perkinssin, ym kuivaputket, jotka prässätään lohkoporaukseen, ne voi vaatia koneistuksen asennuksen jälkeen.
Moottorityypistä riippuen...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12-90,Scoopmobile model HP-53, H -5? ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68

www.konekansa.net
Vastaa Viestiin