Kaksoiskytkin 4-65
Valvoja: automies560
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 15
- Liittynyt: 24 Touko 2012, 18:24
- Konekalustoani: Nuffield 4-65 kartano
Mikäköhän vika kytkimessä on kun ei katkaise välitystä täysin. Käyttövipukin säädetty, hydraulipumppu ja pto sammuu vasta kun niitä rasittaa hiukan. Ja taas lähtevät päälle kun rasitus loppuu. Eikä kytkin ääntele ja pitää hyvin
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Silmälaakeri jumittelee vähän eli pitää kytkinakselin liikkeessä itse kytkimestä riippumatta. Joutuu purkamaan kytkimen, että saa laakerin vaihdettua. Laakeri on rasvattava asennuksessa, että menee taas 50 vuotta
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5090
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tiedoksi vain, nykyisiä silmälaakereita voi rasvata, ovat nykyisin suojattuja.
Itse epäilisin kytkimen asetelman säätöjä. Toinen vaihtoehto, vo-kytkimen painelaakeri, tämän laakeri voi, ja täytyykin täytää puolittain Castrolease C.S, taikka jollain muulla vastaavalla rasvalla ennen asennusta.
Jokatapauksessa kytkimen joutuu purkamaan kuten lisenssikin mainitsi. Samaan syssyyn kanataa vaihtaa myös ajokytkimen painelaakerikin.
Itse epäilisin kytkimen asetelman säätöjä. Toinen vaihtoehto, vo-kytkimen painelaakeri, tämän laakeri voi, ja täytyykin täytää puolittain Castrolease C.S, taikka jollain muulla vastaavalla rasvalla ennen asennusta.
Jokatapauksessa kytkimen joutuu purkamaan kuten lisenssikin mainitsi. Samaan syssyyn kanataa vaihtaa myös ajokytkimen painelaakerikin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Peltisuojukset on kyllä vähän hankalia purkaa .......jamppi kirjoitti:Jokaisen laakerin pölysuojauksen voi avata..
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Silmälaakeri tai sitten ihan hyvin joku levyn/niitin muju levyn ja asetelman välissä joka ahistaa sopivasti. Juontovinssissä on jotain levyn ja vastapinnan välissä, koska joskus ottaa tiukemmin vapauttamatta vetoa ja yleensä aina pikkasen koettaa vaijeria vetää sisäänsä vaikka on vapaalla. Ei sen tarvitse paljon liirata kun ei kunnolla irrota.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.