Nostolaite jumittui yläasentoon.
Otin kannen pois ja katsoin missä vika niin huomasin että:
Nostolaitteen "tappia" liikuttava "mäntä" oli juuttunut yläasentoon ja tiukassa tuntuu olevan,ei painu sisään yhtään.
Miten tälläisen vian saa korjattua ?
Leyland nostolaite jumissa.
Valvoja: automies560
Nostolaitteen vivut laskuasentoon, tietty katso että kara liikkuu. Männän pitäis tahmeasti mennä ala-asentoon kun painaa esim. halolla. Ettei kuitenkin alkuperäinen syy ollut yläasennon lukitsimessa?
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
Ei mene mäntä ala-asentoon,pumppu työntää öljyä kokoajan sylinteriin ja mäntä pysyy ylhäällä. ( Nostolaitteen käyttövivun asennosta riippumatta)
Nostolaitteen käyttövipu toimii ala ja yläasennon välillä, siirtotanko ja siirtovipu (kopan sisällä) liikuu ja ovat ehjät.
Apunostolaite ( jolla käytetään kippiä ) pelaa Ok.
Apunostolaitteen vivun ollessa käyttöasennossa pumppu ei työnnä öljyä päänostolaitteen sylinteriin.
Tuntuu että jokin venttiili ei aukea/sulkeudu käyttövipujen tahtiin ?
Nostolaitteen käyttövipu toimii ala ja yläasennon välillä, siirtotanko ja siirtovipu (kopan sisällä) liikuu ja ovat ehjät.
Apunostolaite ( jolla käytetään kippiä ) pelaa Ok.
Apunostolaitteen vivun ollessa käyttöasennossa pumppu ei työnnä öljyä päänostolaitteen sylinteriin.
Tuntuu että jokin venttiili ei aukea/sulkeudu käyttövipujen tahtiin ?
Nostolaitteen vapaakiertoventtiili antaa n. 25bar paineen, jos kansi on irti ja käynnistää moottorin nostolaite ns. nousee ylös. Nostovarsien aiheuttama kuorma ei jaksa nostaa varsia kun kaikki hilut on paikoillaan. Voihan olla että vapaakiertoventtiilissä on jotain hämärää
-DL3 vm-59
-Deutz DX80 vm-83
-Deutz DX80 vm-83
Onkohan kellään ohjetta tai linkkiä ohjeeseen,missä asennossa kolminokan ja nostovarsien "kynkkien" kuuluu olla kun kansi laitetaan paikoilleen.Käyttövipu liikkuu normaalisti ja kolminokka liikkuu mutta nostolaite jää yläasentoon jumiin.
Välillä nostolaite toimi niin että käyttövipu laski nostovarret ollessaan taka-asennossa ja keskellä nosti. ( Käyttövivun ollessa etuasennossa nostovarret ei laskeneet,niinkun pitäisi. Keskiasennossa ja etuasennossa pysyi ylhäällä).
Välillä nostolaite toimi niin että käyttövipu laski nostovarret ollessaan taka-asennossa ja keskellä nosti. ( Käyttövivun ollessa etuasennossa nostovarret ei laskeneet,niinkun pitäisi. Keskiasennossa ja etuasennossa pysyi ylhäällä).
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Repunkantta laitettaessa pitää nostolaitevivun olla edessä eli kyntöpuolella alhaalla, tai jos nostolaitevipujen tangot repunkyljestä on irti (tai reppu irti irti traktorista) niin repun sivussa oleva vipu on oltava taka-asennossa, laita vaikka rautalangalla kiinni.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]
joo se korjaaminen on kahdesta osasta kiinni: pitäisi saada ostettua "kolminokkaa" liikuttava käyttövipu ( se joka on laakeriputken sisällä )
Ja sitten vielä tunnustelijan kärkiosa ( osa on se joka siirtää kolminokkaa nostoasentoon jos tarvitsee)
"kolminokan" käyttövipu on murtunut ( kaasulla ehkä voisi hitsata kuntoon)
tunnustelijan kärki on katkennut juurestaan.
Olen yrittänyt osia etsiä,tunnustelijan kärki oli yhdessä paikassa,kolminokan käyttövipua en ole vielä tavoittanut.
Ja sitten vielä tunnustelijan kärkiosa ( osa on se joka siirtää kolminokkaa nostoasentoon jos tarvitsee)
"kolminokan" käyttövipu on murtunut ( kaasulla ehkä voisi hitsata kuntoon)
tunnustelijan kärki on katkennut juurestaan.
Olen yrittänyt osia etsiä,tunnustelijan kärki oli yhdessä paikassa,kolminokan käyttövipua en ole vielä tavoittanut.



