272 ruiskupumpun ilmaus
Valvoja: automies560
Tekniikan ihme Timbba täällä taas terve!!
Tänään kesken touhujen traktori kävi hetken tyhjäkäyntiä ja sitten äkisti sammui, eikä enää uudestaan käymään. Bensaa oli tankissa hintsusti, mutta mielestäni kuitenkin sen verran, että sitä olisi pitänyt koneelle asti mennä. No, joka tapauksessa tankkasin koneen ja rupesin ilmaamaan järjestelmää varmuuden vuoksi, mutta korjauskäsikirjassani on 272:n ruiskutuspumppu erilainen, kuin traktorissani, enkä pystynyt päättelemään, mitkä sen ruuveista on ilmausruuveja.
Kun polttoainesuodattimelle asti ilmaa, kone starttaa hetken pyörittämisen jälkeen, mutta sammuu kohta.
Mitä veikkaatte, onko kyseessä polttoaineen syötön ongelma vai joku muu?
Tänään kesken touhujen traktori kävi hetken tyhjäkäyntiä ja sitten äkisti sammui, eikä enää uudestaan käymään. Bensaa oli tankissa hintsusti, mutta mielestäni kuitenkin sen verran, että sitä olisi pitänyt koneelle asti mennä. No, joka tapauksessa tankkasin koneen ja rupesin ilmaamaan järjestelmää varmuuden vuoksi, mutta korjauskäsikirjassani on 272:n ruiskutuspumppu erilainen, kuin traktorissani, enkä pystynyt päättelemään, mitkä sen ruuveista on ilmausruuveja.
Kun polttoainesuodattimelle asti ilmaa, kone starttaa hetken pyörittämisen jälkeen, mutta sammuu kohta.
Mitä veikkaatte, onko kyseessä polttoaineen syötön ongelma vai joku muu?
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Siinä on todennäköisesti Minimec-rivipumppu pakkosyötöllä. Ilmausruuvit on heti suihkuputkien alla 2 kpl. http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic. ... lit=ilmaus" onclick="window.open(this.href);return false;
Oletko milloin polttoainesuodattimen vaihtanut siihen?
Oletko milloin polttoainesuodattimen vaihtanut siihen?
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Siirtopumppukin voi olla syyllinen tuohon oireeseen, onneksi Leukussakin tankki on ylhäällä niin löpövuodot löytyy helposti
Niin ja onhan tankissa löpöä tai kaasuöljyä, eikä BENSAA
Niin ja onhan tankissa löpöä tai kaasuöljyä, eikä BENSAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
nuhvi63 kirjoitti: Niin ja onhan tankissa löpöä tai kaasuöljyä, eikä BENSAA
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kannataa puhdistaa tankki perusteelisesti, polttoaineet pois, sitten vielä tankin pohjassa oleva hana irti ja sihdin puhdistus, tuon jälkeen kun hana on irti kaadat polttoainetta muutaman litran tankkiin jotta tulee kaikki moskat pois. Joskus aikoinaan kaverin nuhvissa oli sama ongelma.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Löpöä oli ja sitä sinne myös tankkasin. Juu, sano, että oikeen bensaa....
Minimec siinä pumpun kyljessä lukee, eli semmoinen sitten. Täytyy huomenna yrittää uudelleen.
Irrotin pumpusta kannen ja verkon ja täytyy kyllä sanoo, että aika sakkasta polttoaine siellä pumpussa oli. Imasin sen tyhjäksi ja koitin puhdistaa sen minkä pystyin. Kävi kyllä mielessä, että onko joku paikka järjestelmässä tukossa. Polttoaine suodattimenkin olisin vaihtanut, mutta olikin vain tyhjä laatikko hyllyssä. Huoh.
Totesin myös, että tankkikin olis putsauksen tarpeessa, joten tuo putsaus projektikin täytyy tehdä.
Kiitokset kaikille neuvoista, huomenna yritän taas paremmalla onnella. Tossa lähellä on vanhan ajan kunnon huoltoasema, josta taatusti löytyisi leukkuunkin suodatin, mutta harmi ku taitaa olla sunnuntaina kiinni.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jos tuo tankin sihti satuu oleman viallien niin tuolta löytyy kahden mallista hanaa, sihdin kera.
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 33&cPath=6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 33&cPath=6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 33&cPath=6" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekorjaamo.fi/product_info ... 33&cPath=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tankin putsaus käy helpoiten kun laitat sinne vaikka muttereita ,pultteja tai jotain muita kulmikkaita esineitä, köytät tankin kiinni betonimyllyyn ja laitat pyörimään. käsittelyn jälkeen perusteellinen huuhdonta löpöllä.
Hanan ja putket puhallat paineilmalla puhtaiksi.
Kyllä se siittä
Hanan ja putket puhallat paineilmalla puhtaiksi.
Kyllä se siittä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Sain sen tänään käymään ja kävikin iloisesti n. puoli tuntia, kunnes sammahti keskelle tietä. Onneksi on avuliaita naapureita... hinattiin se pihaan, ja siellä se starttaamalla lähti käymään ja kävi hyvin taas muutamia minuutteja kunnes sammui. Näyttäs siltä, että siirtopumppu ei pumppaa kunnolla. No, ei auta ku aukasta siirtopumppu ja jos vaikka uusis sisukset samalla. Polttoainesuodatin vaihtoon ja tankin putsaus. Katotaan sitte uusiks.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Viittaisi oireet likaiseen tankkiin, ja sinne syntyvään tukokseen......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Juuri noin se toimiim kun tankin pohjalla on sellaista ruskeaa töhnää, mitä sinunkin leukun ruiskupumppuun asti oli päässyt. Käydessä vetää sihdin tukkoon, kone samuu, hetken aikaa kun on sammukasissa töhnä laskeutuu tankin pohjalle, taas kun starttaat käy hetken ja taas samuu, vetää töhnän sihtiin.
Tutulata kuulostaa, noin se käyttäytyi tuo tuttavani nuhvikin kun sillä aikoinaan halkoja kierukkahalkaisialla halottiin.
Tutulata kuulostaa, noin se käyttäytyi tuo tuttavani nuhvikin kun sillä aikoinaan halkoja kierukkahalkaisialla halottiin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Voisi ehkä käyttää polttoaineletkua sieltä tankin hanasta irti niin näkisi mihin malliin sieltä tulee polttoainetta, pitäisi tulla "iloisesti". Kannattaa laittaa hana kiinni ennen kuin irrottaa letkun Siirtopumppu vaihtoon, ei ole kallis, sen kuntoa voi kyllä kokeillakin irrottamalla suodattimelle+suuttimille menevän pa-letkun banjopultin siirtopumpusta ja starttaamalla. Tuosta hanan sihdistä voi olla montaa mieltä tarviiko sitä siinä vai ei kunhan tankkiin ei laita sinne kuulumatonta, kovin tiheä on se sihti.
Tarkoitit varmaan siirtopumppua, sen käsityksen minä sain että sen sihdissä sitä moskaa on ollut?kari t kirjoitti:Juuri noin se toimiim kun tankin pohjalla on sellaista ruskeaa töhnää, mitä sinunkin leukun ruiskupumppuun asti oli päässyt. Käydessä vetää sihdin tukkoon, kone samuu
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Näissä on ohivirtaus suodatimen kannessa sen verran isoa tankille päin ,että siirtopumpunkin
täytyy olla moiteeton ,eli vaihtoon laittaisin siirtopumpunkin puhdistamisista huolimatta.
täytyy olla moiteeton ,eli vaihtoon laittaisin siirtopumpunkin puhdistamisista huolimatta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No joo, taas kirjoitin muistin mukaan, enkä lukenut Timbba:an kirjoitamaa, kysymyksessähän oli nimenomaan siirtopumppu eikä ruiskupumppu.Leukkumies kirjoitti:Tarkoitit varmaan siirtopumppua, sen käsityksen minä sain että sen sihdissä sitä moskaa on ollut?kari t kirjoitti:Juuri noin se toimiim kun tankin pohjalla on sellaista ruskeaa töhnää, mitä sinunkin leukun ruiskupumppuun asti oli päässyt. Käydessä vetää sihdin tukkoon, kone samuu
Tuon nuhvin ongelmista mistä kerroin, niin tankin sihtiin aina keräs töhnää, siirtopumppua ei etes aukaistukaan, ja tankin puhdistuksella selvittiin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !