puimuri sampo360 moottori
Valvoja: automies560
kuinka kova homma on tuollaisesta ottaa moottori irti?olisi mahdollisuus ostaa,mutta itse irroittaa.ja toinen kysymys,että pystyykö kyseisen puimurin ohjaustehostinta asentamaan nuffiin ja jos onnistuu kuinka suurella työllä?tuolla ostopalstalla olikin vähän juttua traktorin ja puimurin moottorien eroista esim.syöttöpumppu. miten tuo eroaa käytössä traktoriin?
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
-
kolmetonnine
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
3 cyl linnavuorelainen päristinhän tässä on moottorina, alhaalle asennettuna. Isommassa mallissa taas oli kone ylhäällä. Helposti tuo irtonee, kun joku rattori missä nostolaite pitää hyvin niin pitkillä trukkipiikeillä kuormalava alle ja tiputtaa siihen. Aikalailla pitäis irrota kun letkut ottaa irti, puimurin "kytkin" irtoaa helposti.
Ohjaustehostimesta en sano mitään, mietin vaan että eikö näissä jo ollut orbitroll ohjaus..
Jossain koneviestissä oli juttua kun tuollaisen koneen laittoivat 361 valtteriin
http://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/360/1236920" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämän ilmoituksen kuvista näkee hyvin miten kone on kiinni

Ohjaustehostimesta en sano mitään, mietin vaan että eikö näissä jo ollut orbitroll ohjaus..
Jossain koneviestissä oli juttua kun tuollaisen koneen laittoivat 361 valtteriin
http://www.nettikone.com/sampo-rosenlew/360/1236920" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämän ilmoituksen kuvista näkee hyvin miten kone on kiinni
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7384
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Sampossa moottorissa on kaksi kaasuasentoa, tyhjäkäynti ja täyskaasu. Väliasentoja ei vivustossa tunneta, kuin käsin pitelemällä vipua. Näin ainakin viissatasessa.
Puimurissa moottori kiertää työkäytössä n. 2800 rpm.
En ole sata varma, mutta käsittääkseni säätimen asetukset ovat tehty tällaiseen täyskaasulla jurraamiseen, joten se ei välttämättä toimi osakaasulla optimitavalla syötönlisäyksen osalta. Vähän kuin autonmoottorien säätimet, niillä ei tule tasaisesta kaasuttamisesta mitään jos kuormitus vaihtelee kuten esimerkiksi kyntäessä tapahtuu. Säädin ei reagoi kierrosten laskuun, vaan kaasuttajan on reagoitava, kynnöstä tulee nykivää kun kaasuttaja nykii potkua koneeseen.
Moottori itsessään eroaa traktorin moottorista mm. kytkinkopaltaan, jota ei ole, öljynsuodatin on pystyssä, hydraulipumpun paikkaa jakopäässä ei ole ja muitakin eroja on. Saa sen käymään, vaatii hieman perehtymistä.
Ainakin viissatasessa on orbitrol ohjaus, ei tehostettua ohjausta.
Puimurissa moottori kiertää työkäytössä n. 2800 rpm.
En ole sata varma, mutta käsittääkseni säätimen asetukset ovat tehty tällaiseen täyskaasulla jurraamiseen, joten se ei välttämättä toimi osakaasulla optimitavalla syötönlisäyksen osalta. Vähän kuin autonmoottorien säätimet, niillä ei tule tasaisesta kaasuttamisesta mitään jos kuormitus vaihtelee kuten esimerkiksi kyntäessä tapahtuu. Säädin ei reagoi kierrosten laskuun, vaan kaasuttajan on reagoitava, kynnöstä tulee nykivää kun kaasuttaja nykii potkua koneeseen.
Moottori itsessään eroaa traktorin moottorista mm. kytkinkopaltaan, jota ei ole, öljynsuodatin on pystyssä, hydraulipumpun paikkaa jakopäässä ei ole ja muitakin eroja on. Saa sen käymään, vaatii hieman perehtymistä.
Ainakin viissatasessa on orbitrol ohjaus, ei tehostettua ohjausta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tuolla tallintakana seisoo vaan yksi nuffin runko ja siihen tuota haaveilin.tähän saakka olen yrittänyt saada kaikki koneet mahdollisimman alkuperäiseksi.olisi mukava joskus kokeilla jotain muuta välittämättä alkuperäisyydestä.pystyisikö tuon koko ohjaus systeemin laittamaan tuollaiseen traktoriin.ei tuo moottori ole tämän päivän asia,olen silti sivusilmällä tuohonkin noita moottoreita katsonut,saisi olla joku pienempi diisseli.hintaa tuolla olisi 200€ itse purkaen ja satanen lisää irrotettuna.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49



