Sivu 1/4
Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 19:01
Kirjoittaja kari t
Tuttu mies soitteli muutama päivä sitten, harvinaisesta, tapahtuneesta rikkountumisesta nuffield traktorissa

Onko kukaan aiemmin tömännyt kyseiseen

kuva kertonee kaiken
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Harvinaisi ... ko+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Hahton Maurilta käytiin hakemassa repun kansi tänään, muutakin harvinaisia tarvikkeita tarttui mukaan

muun muassa, harvemmin tarjolla olevia mittaritaulun / sivulevyjen kiinitykseen ristikanta ruuveja

näitä en ole löytänyt raahen enkä oulun pulttiliikeistä.
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 19:14
Kirjoittaja ahven
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 21:41
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Näytäs repun sisäpinta sellaiselta, ettei ole kyllä muistakaan huolloista piitattu. Ainakin omissa ovat huomattavasti puhtaammassa kunnossa
On tuollaisiakin sattunut, jos pääsee rytkähtämään pahasti monttuun ajaessa iso taakka päällä, vo käydä noin tai ainakin vahingoittaa osia myöhemmin tapahtuvaa täystuhoa edistäen.
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 21:58
Kirjoittaja kari t
Kyseinen nuhvi on vm. 56:nen, elikkä liukunapanuhvi, joten monenlaista käyttäjää ajansaatossa lienee ollut, mutta nykyisin on ns. hyvissä kasissä

Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:00
Kirjoittaja Joonas Potkonen
kari t kirjoitti:Kyseinen nuhvi on vm. 56:nen, elikkä liukunapanuhvi, joten monenlaista käyttäjää ajansaatossa lienee ollut, mutta nykyisin on ns. hyvissä kasissä

Ei ole kukaan sokkaa muistanut tarkastaa tuona aikana... no ilmanko vahinkoja sattuu
Koetetaan tehdä tätä neuvontatyötä entistä kovemmin, sarkaa näyttää olevan vielä paljon jäljellä

Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:08
Kirjoittaja kari t
Nuffieldmaster kirjoitti:kari t kirjoitti:Kyseinen nuhvi on vm. 56:nen, elikkä liukunapanuhvi, joten monenlaista käyttäjää ajansaatossa lienee ollut, mutta nykyisin on ns. hyvissä kasissä

Ei ole kukaan sokkaa muistanut tarkastaa tuona aikana... no ilmanko vahinkoja sattuu
Koetetaan tehdä tätä neuvontatyötä entistä kovemmin, sarkaa näyttää olevan vielä paljon jäljellä

Sokka täysin asianmukaisessa kunnossa, itse ihmettelin tuota kiilauran leveämistä, tarkemman tutkistelun jälkeen totesimme, aiemmin oli jo tapahtunut hieman ratkeammista, mm:ssa noin 15 mm:rin ratkein tapahtunut ennen löpullista antautumista.
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:11
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Niin en minä sitä sokkaa tuossa, vaan tuota törkyä kannen alla jota ei ole putsattu vuosikymmeniin, kertoo ainakin minulle huollon tasosta jotain.
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:19
Kirjoittaja kari t
Huomioikaan se, että kuva on otettu tänään ja kuvassa näkyy ns. kuura, elikkä ei kaiki mikä kuvassa näkyy ole p,,kaa.
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 22:48
Kirjoittaja ahven
se valakee siinä kanan paskassa on muuten ihan sammoo paskoo viitaten tuohon etellisiin kommentointtiin

Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 23:14
Kirjoittaja nuffiko
Erittäin kannustavaa ja koneen omistajaa varmasti tsemppaavaa tekstiä!!

Plus pisteitä kerholle + "jäsenille"
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 23:26
Kirjoittaja nuhvi63
Tiällä suattaa joku vielä hermostuva tuohon Wattuiluun....
Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 26 Tammi 2013, 23:55
Kirjoittaja UniversalDM4
nuffiko kirjoitti:Erittäin kannustavaa ja koneen omistajaa varmasti tsemppaavaa tekstiä!!

Plus pisteitä kerholle + "jäsenille"
Ei kai vaan ole hiipinyt mieleen ajatus, että aina ei merkkikerhon foorumilla(kaan) ole kyseisten merkkisten koneiden ja niihin liittyvän historian taltioiminen se pääasia

Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 27 Tammi 2013, 03:20
Kirjoittaja Joonas Potkonen
Ahvenen kommentointi kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Onneksi meitä harrastajia lämmittää kari t:n tieto, että traktori on hyvissä käsissä nykyään. Moni traktori on huonolla pidolla ollut, eikä näiltä yllätyksiltä, joita 50 vuoteen mahtuu, voi aina välttyä. Eikä kaikkea kerkeä uudetkaan omistajat tarkastamaan ennen pamausta, mutta onneksi aina silloin tällöin kerkeämme neuvomaan nuhvinkin perustarkastusjuttujen teon ennenkuin on myöhäistä, ja harrastajat säästävät selvää rahaa. "onhan se nuhvi ihan paska rattori, kun ei siinnä nostolaite kestä mitään" juu...

Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 27 Tammi 2013, 16:34
Kirjoittaja jamppi
Kuinkas se huolto vaikuttas tuohon tapaukseen mikä Karin kuvassa on
Käyttöönhän nuo vehkeet on tehty eikä jatkuvaan purkamiseen ja syynäämiseen että mikä nyt hajoaa

Re: Harvoin tapahtuu ??
Lähetetty: 27 Tammi 2013, 17:01
Kirjoittaja kari t
Ihan mielenkiinosta kysynkin Nuffieldmasterilta, montakos kyseistä tapausta kohdallesi on tullut
Kyseisen nuhvin omistaja oli hakenut foorumilta vastaavaa tapausta, ei löytänyt ensimmäistäkään.
Minulle tapaus ensimmäinen, samoin myös maurille, mauri on nuhvien kanssa pelannut lähes kuusikymmentä vuotta, ensimmäisen oman nuhvin ostanut v.1964, 10/60:sen, kymmeniä nuhveja purkanut
Toki ennakoivvaa huoltoa kannatais tehdä, mutta kukahan olis tajunnut tarkastaa tuon nostoakselin vivun mahdollisen ratkeiman, toki esim. yhdystangon sokasta on täälläkin sen verran kirjoiteltu, että ainakin minulla on iskostunut päänuppiin sokan tarkistus ja varmasti tulevaisuudessa tulen tarkastamaan nostoakselin kunnon
