Harvoin tapahtuu ??
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuttu mies soitteli muutama päivä sitten, harvinaisesta, tapahtuneesta rikkountumisesta nuffield traktorissa Onko kukaan aiemmin tömännyt kyseiseen kuva kertonee kaiken
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Harvinaisi ... ko+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Hahton Maurilta käytiin hakemassa repun kansi tänään, muutakin harvinaisia tarvikkeita tarttui mukaan muun muassa, harvemmin tarjolla olevia mittaritaulun / sivulevyjen kiinitykseen ristikanta ruuveja näitä en ole löytänyt raahen enkä oulun pulttiliikeistä.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Harvinaisi ... ko+001.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Hahton Maurilta käytiin hakemassa repun kansi tänään, muutakin harvinaisia tarvikkeita tarttui mukaan muun muassa, harvemmin tarjolla olevia mittaritaulun / sivulevyjen kiinitykseen ristikanta ruuveja näitä en ole löytänyt raahen enkä oulun pulttiliikeistä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Näytäs repun sisäpinta sellaiselta, ettei ole kyllä muistakaan huolloista piitattu. Ainakin omissa ovat huomattavasti puhtaammassa kunnossa
On tuollaisiakin sattunut, jos pääsee rytkähtämään pahasti monttuun ajaessa iso taakka päällä, vo käydä noin tai ainakin vahingoittaa osia myöhemmin tapahtuvaa täystuhoa edistäen.
On tuollaisiakin sattunut, jos pääsee rytkähtämään pahasti monttuun ajaessa iso taakka päällä, vo käydä noin tai ainakin vahingoittaa osia myöhemmin tapahtuvaa täystuhoa edistäen.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyseinen nuhvi on vm. 56:nen, elikkä liukunapanuhvi, joten monenlaista käyttäjää ajansaatossa lienee ollut, mutta nykyisin on ns. hyvissä kasissä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei ole kukaan sokkaa muistanut tarkastaa tuona aikana... no ilmanko vahinkoja sattuukari t kirjoitti:Kyseinen nuhvi on vm. 56:nen, elikkä liukunapanuhvi, joten monenlaista käyttäjää ajansaatossa lienee ollut, mutta nykyisin on ns. hyvissä kasissä
Koetetaan tehdä tätä neuvontatyötä entistä kovemmin, sarkaa näyttää olevan vielä paljon jäljellä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sokka täysin asianmukaisessa kunnossa, itse ihmettelin tuota kiilauran leveämistä, tarkemman tutkistelun jälkeen totesimme, aiemmin oli jo tapahtunut hieman ratkeammista, mm:ssa noin 15 mm:rin ratkein tapahtunut ennen löpullista antautumista.Nuffieldmaster kirjoitti:Ei ole kukaan sokkaa muistanut tarkastaa tuona aikana... no ilmanko vahinkoja sattuukari t kirjoitti:Kyseinen nuhvi on vm. 56:nen, elikkä liukunapanuhvi, joten monenlaista käyttäjää ajansaatossa lienee ollut, mutta nykyisin on ns. hyvissä kasissä
Koetetaan tehdä tätä neuvontatyötä entistä kovemmin, sarkaa näyttää olevan vielä paljon jäljellä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niin en minä sitä sokkaa tuossa, vaan tuota törkyä kannen alla jota ei ole putsattu vuosikymmeniin, kertoo ainakin minulle huollon tasosta jotain.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Huomioikaan se, että kuva on otettu tänään ja kuvassa näkyy ns. kuura, elikkä ei kaiki mikä kuvassa näkyy ole p,,kaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
se valakee siinä kanan paskassa on muuten ihan sammoo paskoo viitaten tuohon etellisiin kommentointtiin
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tiällä suattaa joku vielä hermostuva tuohon Wattuiluun....
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- UniversalDM4
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 906
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 17:00
Ei kai vaan ole hiipinyt mieleen ajatus, että aina ei merkkikerhon foorumilla(kaan) ole kyseisten merkkisten koneiden ja niihin liittyvän historian taltioiminen se pääasianuffiko kirjoitti:Erittäin kannustavaa ja koneen omistajaa varmasti tsemppaavaa tekstiä!!
Plus pisteitä kerholle + "jäsenille"
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ahvenen kommentointi kannattaa jättää omaan arvoonsa.
Onneksi meitä harrastajia lämmittää kari t:n tieto, että traktori on hyvissä käsissä nykyään. Moni traktori on huonolla pidolla ollut, eikä näiltä yllätyksiltä, joita 50 vuoteen mahtuu, voi aina välttyä. Eikä kaikkea kerkeä uudetkaan omistajat tarkastamaan ennen pamausta, mutta onneksi aina silloin tällöin kerkeämme neuvomaan nuhvinkin perustarkastusjuttujen teon ennenkuin on myöhäistä, ja harrastajat säästävät selvää rahaa. "onhan se nuhvi ihan paska rattori, kun ei siinnä nostolaite kestä mitään" juu...
Onneksi meitä harrastajia lämmittää kari t:n tieto, että traktori on hyvissä käsissä nykyään. Moni traktori on huonolla pidolla ollut, eikä näiltä yllätyksiltä, joita 50 vuoteen mahtuu, voi aina välttyä. Eikä kaikkea kerkeä uudetkaan omistajat tarkastamaan ennen pamausta, mutta onneksi aina silloin tällöin kerkeämme neuvomaan nuhvinkin perustarkastusjuttujen teon ennenkuin on myöhäistä, ja harrastajat säästävät selvää rahaa. "onhan se nuhvi ihan paska rattori, kun ei siinnä nostolaite kestä mitään" juu...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Kuinkas se huolto vaikuttas tuohon tapaukseen mikä Karin kuvassa on
Käyttöönhän nuo vehkeet on tehty eikä jatkuvaan purkamiseen ja syynäämiseen että mikä nyt hajoaa
Käyttöönhän nuo vehkeet on tehty eikä jatkuvaan purkamiseen ja syynäämiseen että mikä nyt hajoaa
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ihan mielenkiinosta kysynkin Nuffieldmasterilta, montakos kyseistä tapausta kohdallesi on tullut
Kyseisen nuhvin omistaja oli hakenut foorumilta vastaavaa tapausta, ei löytänyt ensimmäistäkään.
Minulle tapaus ensimmäinen, samoin myös maurille, mauri on nuhvien kanssa pelannut lähes kuusikymmentä vuotta, ensimmäisen oman nuhvin ostanut v.1964, 10/60:sen, kymmeniä nuhveja purkanut
Toki ennakoivvaa huoltoa kannatais tehdä, mutta kukahan olis tajunnut tarkastaa tuon nostoakselin vivun mahdollisen ratkeiman, toki esim. yhdystangon sokasta on täälläkin sen verran kirjoiteltu, että ainakin minulla on iskostunut päänuppiin sokan tarkistus ja varmasti tulevaisuudessa tulen tarkastamaan nostoakselin kunnon
Kyseisen nuhvin omistaja oli hakenut foorumilta vastaavaa tapausta, ei löytänyt ensimmäistäkään.
Minulle tapaus ensimmäinen, samoin myös maurille, mauri on nuhvien kanssa pelannut lähes kuusikymmentä vuotta, ensimmäisen oman nuhvin ostanut v.1964, 10/60:sen, kymmeniä nuhveja purkanut
Toki ennakoivvaa huoltoa kannatais tehdä, mutta kukahan olis tajunnut tarkastaa tuon nostoakselin vivun mahdollisen ratkeiman, toki esim. yhdystangon sokasta on täälläkin sen verran kirjoiteltu, että ainakin minulla on iskostunut päänuppiin sokan tarkistus ja varmasti tulevaisuudessa tulen tarkastamaan nostoakselin kunnon
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !