La-puhelin

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

272
Kylmäkoskelainen
Viestit: 80
Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
Paikkakunta: Kärsämäki

Onkos nuhvi/leukku miehillä käytössä la puhelimia?
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

on käätössä ja hyllyssä noin 40 puhelinta ym ratijoita
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

ahven kirjoitti:on käätössä ja hyllyssä noin 40 puhelinta ym ratijoita
Mistäs näin mittava kokoelma :shock: Onko harrastuksena :idea:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

onhan se harrastuksena ollut parikymmentä vuotta
aja millä ajat mutta majorilla loput
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

Onhan tässä jonkinlainen LA-tukiasema ollu enemmän ja vähemmän aktiivinen suunnilleen 16v. 8)

Nytkin on Sirio Gain-Master ja joku alumiininen "keppi" kohti taivasta... :lol:

Vielä ku ehtis käymään hankkimassa HAM-paperit, niin voisi kotouttaa kaverin luota Kenwood TS-430S:n (150kHz-30MHz). :roll:

Lain mukaan saan omistaa sellaisen, mutten pitää hallussa. :shock:
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
ahven
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1470
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
NLCF r.y jäsen Nro: 267
Paikkakunta: JUUKA

milläs kutsulla huittisissa vastataan tae huuvellaan on tuossa itelläkii kenwuudi 140 ts ja 24 metrissä 4- elementti jaki jota joskus tulloo kiänneltyy jos jostae sattus jottae kuulumaan. no kusovihkossa noen 700 eri kutsuu"kotimaisii" jotka vuosiin varrella tullut kirjattuu ja erilaisii" huoneen" lämmittimii joetae isompii ja pienempii :cry: :wink: 8)
aja millä ajat mutta majorilla loput
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

ahven kirjoitti:onhan se harrastuksena ollut parikymmentä vuotta
Ilmankos, itellä radiopuolelta kokemusta lähinnä skanneri hommista, pöydällä BearCat UBC-220XLT-skanneri. Ilmailusta lähinnä kuulee juttua. Joskus rekkamiesten laalaa höpötyksiä :roll: Niin ja saimaan vesiliikenne on äänessä kanssa usein.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Leuku 344
Nuhvitietäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
Konekalustoani: Leyland 344 -72
Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen

ahven kirjoitti:milläs kutsulla huittisissa vastataan tae huuvellaan on tuossa itelläkii kenwuudi 140 ts ja 24 metrissä 4- elementti jaki jota joskus tulloo kiänneltyy jos jostae sattus jottae kuulumaan. no kusovihkossa noen 700 eri kutsuu"kotimaisii" jotka vuosiin varrella tullut kirjattuu ja erilaisii" huoneen" lämmittimii joetae isompii ja pienempii :cry: :wink: 8)
Venttiseiska. :wink:

Edit: Taajuusnäyttö näyttää melkein poikkeuksetta 27.285MHz ja mode on USB. 8)
Nuhvitietäjä, joka on: tietämätön, taitamaton ja tekee (usein) tarpeetonta...

Kuvia

Facebook
Hietanen
Proto suunnittelija
Viestit: 172
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
NLCF r.y jäsen Nro: 143
Paikkakunta: Loppi

onhan niitä LA puhelimia 2kpl hyllyssä :D pitäis laittaa yks leukkuun kiinni :wink:
Leyland 272 -77
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

Mistäpä on harrastajat ajoneuvoantenneja ostelleet? miullakii ois laa puhelin mut piiska puuttuu...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
naffield
Proto suunnittelija
Viestit: 173
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 17:32
Konekalustoani: Leyland 272,472, Zetor 9540, Zetor proxima power, Zetor 9145
NLCF r.y jäsen Nro: 379
Paikkakunta: Kärsämäki

RXTX-Tuotteella on laaja valikoima :D
V602T
Proto suunnittelija
Viestit: 114
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Skanneri Uniden Bearcat UBC 3000 XLT La puhelimia Mokoma ja PRESIDENT JACKSON FM AM USB LSB. Eipä ole ollut käyttöä vuosiin.
Nuffield 460/Hymas Vm-64

Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

naffield kirjoitti:RXTX-Tuotteella on laaja valikoima :D
Kiitos vinkistä,piiska tilattu :mrgreen:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Spoileri
Kylmäkoskelainen
Viestit: 98
Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
Paikkakunta: Lemi

Jaa, täältä löytyy tämänkin alan harrastajia. Jonkun aikaa oon miettiny, että jos sitä jonkunlaisen skannerin hommais, ossaiskohan joku sanoa millanen se sitten olis hyvä. Semmosta meinasin, että kuuluis nuo rekkamiesten lällärit, ilmailupuoli ja meri-vhf, eikä tuo olis paha vaikka tonne sotilastaajuuksillekin pääsis...
Ketjut päällä kesät talvet...
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Spoileri kirjoitti:Jaa, täältä löytyy tämänkin alan harrastajia. Jonkun aikaa oon miettiny, että jos sitä jonkunlaisen skannerin hommais, ossaiskohan joku sanoa millanen se sitten olis hyvä. Semmosta meinasin, että kuuluis nuo rekkamiesten lällärit, ilmailupuoli ja meri-vhf, eikä tuo olis paha vaikka tonne sotilastaajuuksillekin pääsis...
Nää on hyviä harrastuksia :D

No scannereitahan on vaikka minkälaista, oman ostin käytettynä 60eurolla vielä silloin auki olleelta skanneri-lehden foorumilta. Vaikka ikää kapulalla on, niin kelaa se hyvällä vauhdilla taajuuksia läpi yhäkin.

Tähän saa talletettua 200 taajuutta mitä sitten kelaa eestaas kunnes höpinää löytyy. Sitä ennen on löydettevä vaan taajuudet miltä ohjelmaa tulee.. Taajuuslistasta (http://taajuuslista.g.iki.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;) pääsee alkuun, ja sitten toki skannerilla selaamalla.

Jos itse lähtisin uutta etsimään, niin näiden kokemusten pohjalta suosittelisin unidenin tuotteita. Vaikkapa jotain tälläistä: http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... 30&tuote=Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa vertailla tuotetietoja, saattaa taajuusalueissa olla isojakin eroja. Ja nopeudessa :idea:

Paljolti riippuu seudusta myös onko radioliikettä, nythän junat on hiljentynyt näiltä kuultavilta taajuuksilta lähes kokonaan. Ilmailua nyt kuulee, aluelennonjohdon kun laittaa kuulumaan, niin johan on ihme jos ei tarinaa ala tulemaan. Saimaan kanavan vesiliikenne kuuluu varmasti sielläkin. Myös lappeenrannan seutuvilla kuulee varmasti sotilasratioitakin, itekkin viikon komennuksella taipalsaaressa kaivinkonetta pyörittelin intissä, ei meinannut lälläristä suunvuoroa saada :lol:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin