La-puhelin
Valvoja: automies560
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
on käätössä ja hyllyssä noin 40 puhelinta ym ratijoita
aja millä ajat mutta majorilla loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mistäs näin mittava kokoelmaahven kirjoitti:on käätössä ja hyllyssä noin 40 puhelinta ym ratijoita
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
onhan se harrastuksena ollut parikymmentä vuotta
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
Leuku 344
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Onhan tässä jonkinlainen LA-tukiasema ollu enemmän ja vähemmän aktiivinen suunnilleen 16v.
Nytkin on Sirio Gain-Master ja joku alumiininen "keppi" kohti taivasta...
Vielä ku ehtis käymään hankkimassa HAM-paperit, niin voisi kotouttaa kaverin luota Kenwood TS-430S:n (150kHz-30MHz).
Lain mukaan saan omistaa sellaisen, mutten pitää hallussa.
Nytkin on Sirio Gain-Master ja joku alumiininen "keppi" kohti taivasta...
Vielä ku ehtis käymään hankkimassa HAM-paperit, niin voisi kotouttaa kaverin luota Kenwood TS-430S:n (150kHz-30MHz).
Lain mukaan saan omistaa sellaisen, mutten pitää hallussa.
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
milläs kutsulla huittisissa vastataan tae huuvellaan on tuossa itelläkii kenwuudi 140 ts ja 24 metrissä 4- elementti jaki jota joskus tulloo kiänneltyy jos jostae sattus jottae kuulumaan. no kusovihkossa noen 700 eri kutsuu"kotimaisii" jotka vuosiin varrella tullut kirjattuu ja erilaisii" huoneen" lämmittimii joetae isompii ja pienempii

aja millä ajat mutta majorilla loput
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ilmankos, itellä radiopuolelta kokemusta lähinnä skanneri hommista, pöydällä BearCat UBC-220XLT-skanneri. Ilmailusta lähinnä kuulee juttua. Joskus rekkamiesten laalaa höpötyksiäahven kirjoitti:onhan se harrastuksena ollut parikymmentä vuotta
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
Leuku 344
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 09 Joulu 2010, 19:22
- Konekalustoani: Leyland 344 -72
- Paikkakunta: Jyväskylän MLK/Huittinen
Venttiseiska.ahven kirjoitti:milläs kutsulla huittisissa vastataan tae huuvellaan on tuossa itelläkii kenwuudi 140 ts ja 24 metrissä 4- elementti jaki jota joskus tulloo kiänneltyy jos jostae sattus jottae kuulumaan. no kusovihkossa noen 700 eri kutsuu"kotimaisii" jotka vuosiin varrella tullut kirjattuu ja erilaisii" huoneen" lämmittimii joetae isompii ja pienempii![]()
![]()
Edit: Taajuusnäyttö näyttää melkein poikkeuksetta 27.285MHz ja mode on USB.
-
Hietanen
- Proto suunnittelija
- Viestit: 172
- Liittynyt: 14 Helmi 2012, 17:50
- Konekalustoani: Leyland 272 vm77, MF 35Xmultipower, ferguson tea20, Ford D750, Bedford J3 & J2, Priestman beaver1, 20m Taunus,Morris commercial T-ford maamootori, Fordson power major 6syl
- NLCF r.y jäsen Nro: 143
- Paikkakunta: Loppi
onhan niitä LA puhelimia 2kpl hyllyssä
pitäis laittaa yks leukkuun kiinni 
Leyland 272 -77
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mistäpä on harrastajat ajoneuvoantenneja ostelleet? miullakii ois laa puhelin mut piiska puuttuu...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
V602T
- Proto suunnittelija
- Viestit: 114
- Liittynyt: 25 Maalis 2008, 12:30
- Paikkakunta: Ylivieska
- Viesti:
Skanneri Uniden Bearcat UBC 3000 XLT La puhelimia Mokoma ja PRESIDENT JACKSON FM AM USB LSB. Eipä ole ollut käyttöä vuosiin.
Nuffield 460/Hymas Vm-64
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
Nuffield - Leyland Club Finland ry:n jäsen nro:lla 61
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kiitos vinkistä,piiska tilattunaffield kirjoitti:RXTX-Tuotteella on laaja valikoima
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Spoileri
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 98
- Liittynyt: 02 Marras 2011, 20:47
- Konekalustoani: Leyland 344 -71 + Vilske 1000, Nissan 20 trukki, Volvoa, Mersua, BSA A65T OIF, Triumph Spitfire 1500
- Paikkakunta: Lemi
Jaa, täältä löytyy tämänkin alan harrastajia. Jonkun aikaa oon miettiny, että jos sitä jonkunlaisen skannerin hommais, ossaiskohan joku sanoa millanen se sitten olis hyvä. Semmosta meinasin, että kuuluis nuo rekkamiesten lällärit, ilmailupuoli ja meri-vhf, eikä tuo olis paha vaikka tonne sotilastaajuuksillekin pääsis...
Ketjut päällä kesät talvet...
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Nää on hyviä harrastuksiaSpoileri kirjoitti:Jaa, täältä löytyy tämänkin alan harrastajia. Jonkun aikaa oon miettiny, että jos sitä jonkunlaisen skannerin hommais, ossaiskohan joku sanoa millanen se sitten olis hyvä. Semmosta meinasin, että kuuluis nuo rekkamiesten lällärit, ilmailupuoli ja meri-vhf, eikä tuo olis paha vaikka tonne sotilastaajuuksillekin pääsis...
No scannereitahan on vaikka minkälaista, oman ostin käytettynä 60eurolla vielä silloin auki olleelta skanneri-lehden foorumilta. Vaikka ikää kapulalla on, niin kelaa se hyvällä vauhdilla taajuuksia läpi yhäkin.
Tähän saa talletettua 200 taajuutta mitä sitten kelaa eestaas kunnes höpinää löytyy. Sitä ennen on löydettevä vaan taajuudet miltä ohjelmaa tulee.. Taajuuslistasta (http://taajuuslista.g.iki.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;) pääsee alkuun, ja sitten toki skannerilla selaamalla.
Jos itse lähtisin uutta etsimään, niin näiden kokemusten pohjalta suosittelisin unidenin tuotteita. Vaikkapa jotain tälläistä: http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?vali ... 30&tuote=Y" onclick="window.open(this.href);return false;
Kannattaa vertailla tuotetietoja, saattaa taajuusalueissa olla isojakin eroja. Ja nopeudessa
Paljolti riippuu seudusta myös onko radioliikettä, nythän junat on hiljentynyt näiltä kuultavilta taajuuksilta lähes kokonaan. Ilmailua nyt kuulee, aluelennonjohdon kun laittaa kuulumaan, niin johan on ihme jos ei tarinaa ala tulemaan. Saimaan kanavan vesiliikenne kuuluu varmasti sielläkin. Myös lappeenrannan seutuvilla kuulee varmasti sotilasratioitakin, itekkin viikon komennuksella taipalsaaressa kaivinkonetta pyörittelin intissä, ei meinannut lälläristä suunvuoroa saada
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!



