Nuffin ilmansuodatin
Valvoja: automies560
Mistä kummasta tuonne Nuffin ilmansuodattimeen menee aina vettä ? Useammin kuin kerran se on ollut talvella pankkojäässä..eikä kone näinollen käynnisty Siinä hatussa on kaksi viiltoa, mitähän varten ? Ehkä vesi valuu niiden läpi öljyn sekaan
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No etkö muista antamaani neuvoa pidä aina ilmanputsarin tötsän päällä jotain suojaa, myös kesällä, esim. mehukatti törppäö En tiedä mistä tuo vesi tuonne putsariin tulee, kait nykyajan insinöörit osaa selvittää ?
Aikoinaan kun nuhvini oli vielä vanhenpieni nimissä ja aina säilytettiin katoksessa, koskaan ei tuota ongelmaa esiintynyt, annas olla, kun nuhvi siirtyi omistukseeni ja joutui pohjolan talliin ympärivuotisesti niin onhgelma tuli esille ja täältä foorumilta sain tuon neuvon, mitä suosittelen kaikille nuhvinsa pohjolan tallissa säilyttäville.
Aikoinaan kun nuhvini oli vielä vanhenpieni nimissä ja aina säilytettiin katoksessa, koskaan ei tuota ongelmaa esiintynyt, annas olla, kun nuhvi siirtyi omistukseeni ja joutui pohjolan talliin ympärivuotisesti niin onhgelma tuli esille ja täältä foorumilta sain tuon neuvon, mitä suosittelen kaikille nuhvinsa pohjolan tallissa säilyttäville.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Joopa joo ei näytä vaikuttavan tuo purkkikaan ilmanputsarin suojana olen laittanut aina ajosta tullessa purkin suojaksi, niin kesällä kuin talvellakin, mutta yllätys, yllätys tänään olin lähdössä varikkoalueelle lumitöihin, niin ei yrittänytkään käynnistyä, putsari pankkojäässä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Outo juttu sitten . Tainnut 25 v olla nuhfi käytössä ja parikertaa vaihtanut öljyn
putsariin . Ekaksi ostaessa , ja kerran kun meni tukkoon kenttäsirkkelillä sahatessa .
Näihin pöntön ilmanotto reikiin pöly kerääntyi , öljyt silloinkin kohtalaiset . Vettä
en ole huomannut . Koko vuotta ei kone ole ulkona , mutta ei putsaria suojattukaan ole .
Onko vuosimalleissa erilaisia systeemiä , itsellä -60 universaali .
putsariin . Ekaksi ostaessa , ja kerran kun meni tukkoon kenttäsirkkelillä sahatessa .
Näihin pöntön ilmanotto reikiin pöly kerääntyi , öljyt silloinkin kohtalaiset . Vettä
en ole huomannut . Koko vuotta ei kone ole ulkona , mutta ei putsaria suojattukaan ole .
Onko vuosimalleissa erilaisia systeemiä , itsellä -60 universaali .
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vanhoissa universaleissahan se tötterö on pellinalla,kunnes 4/60piin kekksivät tuoda sen pellistä ulkoilmaa ottamaan,ja sillonhan se ottaa vettä sinne.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kolmos nuhvi vm.61:nen kyseessä, kolmosissahan on kaikissa tötterö konepeltin päällä.
Mikä ihmeelisintä, vuodesta 73 on ollut sama nuhvi ja ennen kun nuhvi oli Kestilässä kotimökillä vuoteen 2003:meen asti niin koskaan tuota ongelmaa ei esiintynyt, mutta olisko täällä meren läheisyydessä ilma sen verran kosteaa että kerää vettä puhdistajaan.
Nytkin noin vuoden päivät olen kokeillut ilman öljyäkin, sama ongelma myös öljyn kera
Mikä ihmeelisintä, vuodesta 73 on ollut sama nuhvi ja ennen kun nuhvi oli Kestilässä kotimökillä vuoteen 2003:meen asti niin koskaan tuota ongelmaa ei esiintynyt, mutta olisko täällä meren läheisyydessä ilma sen verran kosteaa että kerää vettä puhdistajaan.
Nytkin noin vuoden päivät olen kokeillut ilman öljyäkin, sama ongelma myös öljyn kera
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Koskettaako se tötterön varsi konepeltiin
Vaikka olis hillopurkki päällä niin konepeltiä myöten valuva vesi ohittaa sen ja vesi valuu alaspäin ja viimein alaosan saumasta purkin sisälle
Vaikka olis hillopurkki päällä niin konepeltiä myöten valuva vesi ohittaa sen ja vesi valuu alaspäin ja viimein alaosan saumasta purkin sisälle
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuollainen muutos on tehty tötteröön http://www.nuhvi.net/index.php?view=det ... y&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false;, kaksi 90 asteen mutkaa Pitää huomenna tutkia tarkemmin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Voiskos se mennä purkin pintaa pitkin valuvan veden tunkiessa pohjaan,
pohjan kovettuneen kumitiivisteen välistä.
Muutamissa (eri koneissa, saman ikäisissä) olen nähnyt että sauman ympärille on vedetty jeesusteippiä......
pohjan kovettuneen kumitiivisteen välistä.
Muutamissa (eri koneissa, saman ikäisissä) olen nähnyt että sauman ympärille on vedetty jeesusteippiä......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eipä tullut tuota tiivistettä katsottua, sillä silmällä, pitää tosiaan tutkia Tuohon 58:siin olen tiivisteen vaihtanut öljyvuodon takia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No niin, nyt on tiiviste vaihdettu Eilen laitoin öljyt suodattimeen ja tunnin verran tein lumitöitä, tänään sitten menin lähemmin tarkastelemaan suodatinta niin öljyä ruikkinut tiivistyskohdasta, laitoin 3,52 mm paksun o-renkaan tiivisteeksi, uskonpa että veden kertyminen suodattimeen loppui tähän, aika näyttää Kiitoksia jusapelle vinkistä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olla hyvä vaan.
Olen monessa vanhassa koneessa joita olen laittanut (korjaillut),
kiinnittänyt huomiota tuohon tiivisteeseen, kovettunut kuin korppu....
Olen monessa vanhassa koneessa joita olen laittanut (korjaillut),
kiinnittänyt huomiota tuohon tiivisteeseen, kovettunut kuin korppu....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ja taas se on jäässä, vitut, ei se mitään auttanut tuo tiivisteen vaihtokaan tuohon ilmanpuhdistajan jäätymiseen, pitäisköhän seuraavaksi kokeilla tuota jeesusteippiä, vai pitäiskö ihan suosiolla joka syksy vaihtaa öljyt, no eihän tuo putsarin öljyjen vaihto ylivoimainen tehtävä ole.kari t kirjoitti:No niin, nyt on tiiviste vaihdettu Eilen laitoin öljyt suodattimeen ja tunnin verran tein lumitöitä, tänään sitten menin lähemmin tarkastelemaan suodatinta niin öljyä ruikkinut tiivistyskohdasta, laitoin 3,52 mm paksun o-renkaan tiivisteeksi, uskonpa että veden kertyminen suodattimeen loppui tähän, aika näyttää Kiitoksia jusapelle vinkistä
Pitäishän nuo öljyt vaihtaa esim. pölyisissä olosuhteissa työskenellessä joka päivä tai joka kymmenes tunti Kait tämä meri ilmasto kehittää runsaasti kosteutta, joka kertyy sitten tuohon ilmanputsarin pöntön pohjalle
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !