Nuffin ilmansuodatin

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Nuffimies
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 21:42

08 Loka 2011, 20:25

Mistä kummasta tuonne Nuffin ilmansuodattimeen menee aina vettä ? Useammin kuin kerran se on ollut talvella pankkojäässä..eikä kone näinollen käynnisty :cry: Siinä hatussa on kaksi viiltoa, mitähän varten ? Ehkä vesi valuu niiden läpi öljyn sekaan :roll:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

08 Loka 2011, 20:51

No :wink: etkö muista antamaani neuvoa :wink: pidä aina ilmanputsarin tötsän päällä jotain suojaa, myös kesällä, esim. mehukatti törppäö :lol: En tiedä mistä tuo vesi tuonne putsariin tulee, kait nykyajan insinöörit osaa selvittää ?
Aikoinaan kun nuhvini oli vielä vanhenpieni nimissä ja aina säilytettiin katoksessa, koskaan ei tuota ongelmaa esiintynyt, annas olla, kun nuhvi siirtyi omistukseeni ja joutui pohjolan talliin ympärivuotisesti niin onhgelma tuli esille ja täältä foorumilta sain tuon neuvon, mitä suosittelen kaikille nuhvinsa pohjolan tallissa säilyttäville.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Nuffimies
Vitos -nuffisti
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 21:42

09 Loka 2011, 12:38

:D Toki muistan... :wink: Mutta ihan näin yleisen keskustelun vuoksi otin asian esille. Tuskin Lordi Nuffield tarkoitti pitämään mehukatti-purkkia tötsän päällä..tai jos tarkoitti, niin oliko huoltokirjassa mainintaa asiasta... :lol:
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Tammi 2012, 17:24

Joopa joo :wink: ei näytä vaikuttavan tuo purkkikaan ilmanputsarin suojana :evil: olen laittanut aina ajosta tullessa purkin suojaksi, niin kesällä kuin talvellakin, mutta yllätys, yllätys tänään olin lähdössä varikkoalueelle lumitöihin, niin ei yrittänytkään käynnistyä, putsari pankkojäässä :twisted:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
tv43
Nuhvitietäjä
Viestit: 200
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 17:08
Paikkakunta: Tampere

04 Tammi 2012, 17:49

Outo juttu sitten . Tainnut 25 v olla nuhfi käytössä ja parikertaa vaihtanut öljyn
putsariin . Ekaksi ostaessa , ja kerran kun meni tukkoon kenttäsirkkelillä sahatessa .
Näihin pöntön ilmanotto reikiin pöly kerääntyi , öljyt silloinkin kohtalaiset . Vettä
en ole huomannut . Koko vuotta ei kone ole ulkona , mutta ei putsaria suojattukaan ole .
Onko vuosimalleissa erilaisia systeemiä , itsellä -60 universaali .
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

04 Tammi 2012, 18:07

Vanhoissa universaleissahan se tötterö on pellinalla,kunnes 4/60piin kekksivät tuoda sen pellistä ulkoilmaa ottamaan,ja sillonhan se ottaa vettä sinne.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Tammi 2012, 18:38

Kolmos nuhvi vm.61:nen kyseessä, kolmosissahan on kaikissa tötterö konepeltin päällä.

Mikä ihmeelisintä, vuodesta 73 on ollut sama nuhvi ja ennen kun nuhvi oli Kestilässä kotimökillä vuoteen 2003:meen asti niin koskaan tuota ongelmaa ei esiintynyt, mutta olisko täällä meren läheisyydessä ilma sen verran kosteaa että kerää vettä puhdistajaan.
Nytkin noin vuoden päivät olen kokeillut ilman öljyäkin, sama ongelma myös öljyn kera
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

04 Tammi 2012, 20:43

Koskettaako se tötterön varsi konepeltiin :?:
Vaikka olis hillopurkki päällä niin konepeltiä myöten valuva vesi ohittaa sen ja vesi valuu alaspäin ja viimein alaosan saumasta purkin sisälle
Mukana kuin peräpukama!
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Tammi 2012, 21:21

Tuollainen muutos on tehty tötteröön http://www.nuhvi.net/index.php?view=det ... y&Itemid=7" onclick="window.open(this.href);return false;, kaksi 90 asteen mutkaa :wink: Pitää huomenna tutkia tarkemmin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Tammi 2012, 21:25

Voiskos se mennä purkin pintaa pitkin valuvan veden tunkiessa pohjaan,
pohjan kovettuneen kumitiivisteen välistä.
Muutamissa (eri koneissa, saman ikäisissä) olen nähnyt että sauman ympärille on vedetty jeesusteippiä......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

04 Tammi 2012, 21:48

Eipä tullut tuota tiivistettä katsottua, sillä silmällä, pitää tosiaan tutkia :wink: Tuohon 58:siin olen tiivisteen vaihtanut öljyvuodon takia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

05 Tammi 2012, 13:10

No niin, nyt on tiiviste vaihdettu :wink: Eilen laitoin öljyt suodattimeen ja tunnin verran tein lumitöitä, tänään sitten menin lähemmin tarkastelemaan suodatinta niin öljyä ruikkinut tiivistyskohdasta, laitoin 3,52 mm paksun o-renkaan tiivisteeksi, uskonpa että veden kertyminen suodattimeen loppui tähän, aika näyttää :wink: Kiitoksia jusapelle vinkistä :wink:
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

05 Tammi 2012, 19:03

Olla hyvä vaan.
Olen monessa vanhassa koneessa joita olen laittanut (korjaillut),
kiinnittänyt huomiota tuohon tiivisteeseen, kovettunut kuin korppu....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
busse
Proto suunnittelija
Viestit: 111
Liittynyt: 18 Syys 2007, 19:51
Paikkakunta: Kotka

04 Helmi 2012, 13:52

Tuttu vika. Kiristyspannan alle laitoin tosiaan jeesusteippiä ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Ei tarvitse mitään törppöjä imuputkelle. Imuputken rakenne sama kuin majoreissa.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5086
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

20 Joulu 2014, 17:23

kari t kirjoitti:No niin, nyt on tiiviste vaihdettu :wink: Eilen laitoin öljyt suodattimeen ja tunnin verran tein lumitöitä, tänään sitten menin lähemmin tarkastelemaan suodatinta niin öljyä ruikkinut tiivistyskohdasta, laitoin 3,52 mm paksun o-renkaan tiivisteeksi, uskonpa että veden kertyminen suodattimeen loppui tähän, aika näyttää :wink: Kiitoksia jusapelle vinkistä :wink:
Ja taas se on jäässä, vitut, ei se mitään auttanut tuo tiivisteen vaihtokaan tuohon ilmanpuhdistajan jäätymiseen, pitäisköhän seuraavaksi kokeilla tuota jeesusteippiä, vai pitäiskö ihan suosiolla joka syksy vaihtaa öljyt, no eihän tuo putsarin öljyjen vaihto ylivoimainen tehtävä ole.
Pitäishän nuo öljyt vaihtaa esim. pölyisissä olosuhteissa työskenellessä joka päivä tai joka kymmenes tunti :wink: Kait tämä meri ilmasto kehittää runsaasti kosteutta, joka kertyy sitten tuohon ilmanputsarin pöntön pohjalle :o
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin