jakopää
Valvoja: automies560
nyt on nuhviin kiertokangen laakeriliuskat vaihettu kun moottori kolisi.
mutta moottori kolisee vieläkin ja kolina tulee ehkä jakopäästä.
mikä voisi olla jakopäässä rikki kun kolisee.
kolina kuuluu kovemmilla kierroksilla kuin tyhjäkäynnillä ja välillä ahdistaa käyntiä.
ja välillä kun moottorin sammuttaa niin heti kun vetää sammuttimesta moottori pysähtyy kuin seinään.
viisaammat,kertokaa
mutta moottori kolisee vieläkin ja kolina tulee ehkä jakopäästä.
mikä voisi olla jakopäässä rikki kun kolisee.
kolina kuuluu kovemmilla kierroksilla kuin tyhjäkäynnillä ja välillä ahdistaa käyntiä.
ja välillä kun moottorin sammuttaa niin heti kun vetää sammuttimesta moottori pysähtyy kuin seinään.
viisaammat,kertokaa
Ettei olis männätappi? Mitä on öljynpaineet kuumana/kylmänä?
Nuffield 4DM -59
Nuffield 10/60 -67 kaivuri
M-F 65 projekti
Velmatti 903
Joillekin voi olla liikaa kutsu metallin...
Nuffield 10/60 -67 kaivuri
M-F 65 projekti
Velmatti 903
Joillekin voi olla liikaa kutsu metallin...
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ei pitäs männäntapin aiheuttaa ahistamista
Onkos tuossa jakopää ketjulla vai rattailla
Kolinoita voi tulla mitä uskomattomammista paikoista mutta tuo ahdistaminen ihmetyttää...
Menihän laakerikannet oikeisiin kankiin ettei sekottunu
Onkos tuossa jakopää ketjulla vai rattailla
Kolinoita voi tulla mitä uskomattomammista paikoista mutta tuo ahdistaminen ihmetyttää...
Menihän laakerikannet oikeisiin kankiin ettei sekottunu
Mukana kuin peräpukama!
Kyllä laakerikannet tuli oikein. Mutta ihmetyttää miksi välillä konetta ahistaa ja välillä taas ei. Ensin luultiin että vesipumppu kolisee mutta kun käytettiin ilman hihnaa niin kolina kuului muka jakopäästä. Nyt on syyläri pois ja kun konetta pyörittää käsin niin ääni tuleekin muualta. Entiset liuskat oli yhessä kangessa ihan sökönä mutta silti paikoillaan. Hullulta tuntuu että vika olisi taas samassa paikkaa. Eilen kun sitä käytettiin niin pari kertaa kone sammui kun ei jaksanut käydä. Kohta taas kävi. Ja kun kierroksia polkaisi niin kolina kuului. Oisko sittenkin jakopää. Se on ketjulla.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Ja eihän olis eka kerta kun aikaisemmassa vaiheessa on koneistettu vain yksi kaula alikokoon ja muut isompia
Tällöin isomman sarjan laakeri on kyllä varsin väljä siihen yhteen
Onkos kaulat mitattu silloin kun laakereita vaihdoitte
Olisko kuitenkin syytä raottaa vielä öljypohjaa
Tällöin isomman sarjan laakeri on kyllä varsin väljä siihen yhteen
Onkos kaulat mitattu silloin kun laakereita vaihdoitte
Olisko kuitenkin syytä raottaa vielä öljypohjaa
Mukana kuin peräpukama!
Joo kyllä öljypohja irtoaa kohta. Niissä vanhoissa liuskoissa kolmessa parissa oli numerot samat ja kakkospytyn kangessa oli liuskat jotenkin omatekoset. Ja mauserilla äkkiä mitattuna jopa ohuemmat. Leveyttäkin oli enemmän. Runkolaakereita katottiin ja ne oli kunnossa. Eikai joku ois pajattanu vain kolmea kaulaa alikokoon.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Joo, nyt kone auki uuvestaan.
Ne toleranssit on kymmenesosa millejä joita sallitaan, ei millejä
Työkalu mittaamiseen ei ole todellakaan mauseri vaan mikrometri
Ne toleranssit on kymmenesosa millejä joita sallitaan, ei millejä
Työkalu mittaamiseen ei ole todellakaan mauseri vaan mikrometri
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Kyllä vika löyty. Saman kangen liuskat oli leikannu kiinni. Ylempi liuska oli niinkun hakkautunu littuun. Reunolta tursku ohutta metalli siivua ja oli sitä öljypohjassaki. Onko voitelureiät tukossa vai mikä on vikana? Eilen kävi niin sievästi n.puolituntia ja sitte tapahtu tämä juttu.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
BMC konneihen tyyppi vika vaekka ee sitä pitäs tiällä sannoo
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olisko tässäkin tapauksessa ollut sellainen laakerisarja jossa ei ole öljyreikää / uraa ollenkaan tuollaisen laakerisarjan oli saanut eräs tuttu pari kuukautta sitten kun tilas leukkuun uudet laakerit Mistä ostit laakerit
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Miten niin?ahven kirjoitti:BMC konneihen tyyppi vika vaekka ee sitä pitäs tiällä sannoo
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
no miten niin muka jos kerran suapi turpaasa se on sattuma mutta jos sama henkilö suapi uuvestaan turpaasa ee se oo ennee sattuma tyypissä vikaa
aja millä ajat mutta majorilla loput