tiiviste
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
Se kannattaa tehdä itse tiivistepaperista, niin olen ainakin itse tehnyt.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
nisu
- Nuhvitietäjä
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
Nosolaitteen tasopintoihin ei paksut paperitiivisteet sovellu koska rakenteen kestävyys kärsii ,varsinki nostolaitteen kannen välihin ei
muuta tiivisteeksi kuin hyvä silikooni taikka tietyn tyyppinen locktainin
tiivisteliima mitä tehas suositeli keltaisten leukkujen korjausoppaassa.
muuta tiivisteeksi kuin hyvä silikooni taikka tietyn tyyppinen locktainin
tiivisteliima mitä tehas suositeli keltaisten leukkujen korjausoppaassa.
Viimeksi muokannut nisu, 28 Maalis 2010, 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Tiivistemassa on ihan jees noihinkin, on syrjäyttänyt paperitiivisteet monessa paikassa
Mutta eipä tuo kova homma ole naputella paperiarkistakaan
Verhon Jussilta vois löytyä valmiina
Ja termaria samasta paikasta
Mutta eipä tuo kova homma ole naputella paperiarkistakaan
Verhon Jussilta vois löytyä valmiina
Ja termaria samasta paikasta
Mukana kuin peräpukama!
itse kävelin just motonettiin ja löin termostaatin myyjälle. 82 siellä oli. jossain h-a fiiatis oli samanlainen. olisko ulkohalkaisija ollut 54? hinta 7.90etonip kirjoitti:tuossa minun koneessa oli tiiviste ja sillä läksin kyselemään saako jostain valmiita vai teenkö juuri itse.mistä mahtaisi termostaatin tuohon 10/60 saada
tiedä sitten oliko se oikea mikä siellä oli, mutta hyvin ainaskin on toiminut...
kaikki on purettavissa... osa myös koottavissa
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Paperitiiviste toiminee vielä 10/60:ssä, mutta justi tänään Verhon Jussin kanssa asiasta keskustelleena leylandien reppuihin ehdottomasti loctaitin tiivisteliima väliin ja pultit oikeaan momenttiin jotta kestää. Paperitiiviste elää vissiin liikaa ja korotetuilla nostovoimilla katkaisee repun kun pultit löystyvät käytössä.
Itte kasasin nuhvin lähes kokonaan paperitiivisteiden sijasta Wurthin punaisella Silicon Super 250:llä. Kestää ja olempa valmetin vesipumpun bypass putken tiivistevuodon sillä korjannut ulkoisesti. Ihan vain tyrkkäsin nestevajauksen jälkeen ison nokareen tiivistemassaa vuotokohtaan ja annoin kuivua. Pitää tänäkin päivänä
Itte kasasin nuhvin lähes kokonaan paperitiivisteiden sijasta Wurthin punaisella Silicon Super 250:llä. Kestää ja olempa valmetin vesipumpun bypass putken tiivistevuodon sillä korjannut ulkoisesti. Ihan vain tyrkkäsin nestevajauksen jälkeen ison nokareen tiivistemassaa vuotokohtaan ja annoin kuivua. Pitää tänäkin päivänä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
omassa ei ole tuota termostaattia niin ei ole mitään antaa malliksi.siksi täältä kyselinkin jos olisi joku malli mikä kävisi tuohon.olen sen verran uusi täällä nuffi foorumissa ettei tuo verhon jussi sano mitään.löytyykö häneltä osia näihin koneisiin.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Juu, google haullakin löytyy T:mi Leypart Jussi Verho, Nuhvi ja Leyland osatoimittaja joka on tukemassa myös järjestön toimintaa antamalla järjestön jäsenille alennusta varaosista.tonip kirjoitti:omassa ei ole tuota termostaattia niin ei ole mitään antaa malliksi.siksi täältä kyselinkin jos olisi joku malli mikä kävisi tuohon.olen sen verran uusi täällä nuffi foorumissa ettei tuo verhon jussi sano mitään.löytyykö häneltä osia näihin koneisiin.
http://www.nuhvi.net/nuffield/index.php?sivu=linkit
Tuolta löytyy puh.num.
Termari joka koneeseen löytyy sopii ihan jostain autosta, halkaisia tärkein kriteeri ja se että mahtuu kopan alle, yleensä mahtuu.
79 tai 82 asteinen yleensä sopiva. Mittaa tönärillä se kopan alapinnan kaiverrus leveys (olikohan 54 mm) niin sillä saa yleensä sopivan termarin. Vahaosa alaspäin kuuluu sitten olla, ja katso että termarissa on joko sellainen reikä tai pokkaus kupeessa josta ilma tulee, joissakin on ihan semmonen venttiili.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
kari t
- Vuoden 2012 Nuffisti
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
T:MI LEYPART puh.0400-663734 Jussi Verho
Tuo nuhvin ja leukun varaosia suoraan Englantista.
Jahaa masteri oli nopeampi
Tuollaista termostaattia tarjotaan tuolla, http://www.tyokaluketju.fi/suoritapikah ... Hae+tiedot
Tuo nuhvin ja leukun varaosia suoraan Englantista.
Jahaa masteri oli nopeampi
Tuollaista termostaattia tarjotaan tuolla, http://www.tyokaluketju.fi/suoritapikah ... Hae+tiedot
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
itsellä oli jo kerran tuo termarin kansi auki ja enkä huomannut silloin sitä mitata ja ajattelin vaan jos olisi hommannut sen nyt valmiiksi ja aukannut sen sitten uudestaan.
power major-60
valmet 20
ferguson tea20-49
valmet 20
ferguson tea20-49