peltorit
Valvoja: automies560
joo eli alkaa vanhat peltorit vejellä viimeisiään ja tilalle pitäs hommata uudet suojaimet. millaisia radiosuojaimia muilla on käytössä? ja onko peltorit vielä yhtä kestävät kuin ennen, nämä edelliset ovat ainakin 10 vuotta vanhat.
Mulla on tällaiset: http://www.temrex.fi/verkkokauppa/produ ... .php?p=146
On ihan hyvät ja mukavat. Audioliitäntään käy mp3-soitin erillisen kaapelin kauutta, mutta vain monona. Halvemmissa malleissa on varsinainen mp3-soittimen liitäntä stereona. Tuo on oikeastaan huonoin piirre noissa, koska tykkään kuunnella musiikkia soittimelta traktorilla ajaessa. Liittimen kosketushäiriö on kerran korjattu takuuna ja on alkanut hiljan temppuilla uudestaan. On ihan hyvä toiminto että saa ympäristön äänet kuulumaan läpi, terävät ja kovat äänet suodatetaan pois. Yksin ollessa sitä ei viitsi pitää päällä.
Toiset radiokuulosuojaimet mulla on jotkut halvat kiinalaiset, jotka maksoi jotain kympin luokkaa. Mutta kyllä Peltorit on hintansa väärti, niillä kiinalaisilla ei tee mitään.
On ihan hyvät ja mukavat. Audioliitäntään käy mp3-soitin erillisen kaapelin kauutta, mutta vain monona. Halvemmissa malleissa on varsinainen mp3-soittimen liitäntä stereona. Tuo on oikeastaan huonoin piirre noissa, koska tykkään kuunnella musiikkia soittimelta traktorilla ajaessa. Liittimen kosketushäiriö on kerran korjattu takuuna ja on alkanut hiljan temppuilla uudestaan. On ihan hyvä toiminto että saa ympäristön äänet kuulumaan läpi, terävät ja kovat äänet suodatetaan pois. Yksin ollessa sitä ei viitsi pitää päällä.
Toiset radiokuulosuojaimet mulla on jotkut halvat kiinalaiset, jotka maksoi jotain kympin luokkaa. Mutta kyllä Peltorit on hintansa väärti, niillä kiinalaisilla ei tee mitään.
Toisen romu on toisen aarre
joo hyviltähän nuo näytti, kiinalaisista on kokemusta ja ne ei suojaa yhtään mitään. mutta tuossa äsken löysin netistä halvat peltorit
http://www.ikt.fi/product_details.php?p=2644
onko näistä kokemusta kellään? olis kyllä halvat jos sattuu olemaan oikeat peltorit.
http://www.ikt.fi/product_details.php?p=2644
onko näistä kokemusta kellään? olis kyllä halvat jos sattuu olemaan oikeat peltorit.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Juurikin nuo peltorit on ollut käytössä kohta vuoden, hyvin toimineet. Kolmannet patterit menossa. Välillä kyllä radiokanavat hyppii mutta seuraavalla askeleella jo kuuluu_Leyland_ kirjoitti:joo hyviltähän nuo näytti, kiinalaisista on kokemusta ja ne ei suojaa yhtään mitään. mutta tuossa äsken löysin netistä halvat peltorit
http://www.ikt.fi/product_details.php?p=2644
onko näistä kokemusta kellään? olis kyllä halvat jos sattuu olemaan oikeat peltorit.
Pihassa vaan ihmettellöövät kun kaveri kävelee suojaimet päässä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
Velu
Tuollaset on minullakin, paitsi ilman liitäntäplugia. Viitisen vuotta ovat olleet käytössä, enkä moittisi muuten kuin, että oikeaa kanavaa joutuu aika tarkkaan hakemaan ja jos kanavan signaali on huono, niin sitten kuuluvuus saattaa muuttua kohinaksi päätä kääntämällä. Kuitenkin olen noihin tyytyväinen.
Työkaverilla oli myös tuollaiset. Muuan perjantaipäivä se tuli kahville oikein iloisesti hyräillen suojaimet päässä. Jo pääsi joku kuittaamaan, että ajatelkaapa, miten iloinen tuo olisi, jos se hoksaisi laittaa radion päälle.
Eli ei kannata rallatella kovin paljon, jos sattuukin mukavaa ohjelmaa olemaan.
Työkaverilla oli myös tuollaiset. Muuan perjantaipäivä se tuli kahville oikein iloisesti hyräillen suojaimet päässä. Jo pääsi joku kuittaamaan, että ajatelkaapa, miten iloinen tuo olisi, jos se hoksaisi laittaa radion päälle.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Juurikin näin, osasit selittää paremminVelu kirjoitti:Tuollaset on minullakin, paitsi ilman liitäntäplugia. Viitisen vuotta ovat olleet käytössä, enkä moittisi muuten kuin, että oikeaa kanavaa joutuu aika tarkkaan hakemaan ja jos kanavan signaali on huono, niin sitten kuuluvuus saattaa muuttua kohinaksi päätä kääntämällä. Kuitenkin olen noihin tyytyväinen.
Työkaverilla oli myös tuollaiset. Muuan perjantaipäivä se tuli kahville oikein iloisesti hyräillen suojaimet päässä. Jo pääsi joku kuittaamaan, että ajatelkaapa, miten iloinen tuo olisi, jos se hoksaisi laittaa radion päälle.Eli ei kannata rallatella kovin paljon, jos sattuukin mukavaa ohjelmaa olemaan.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5158
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minä olen käyttäny ihan tavallisia kuulosuojaimia, merkkiä en kyllä muista
ja jos musiikkia haluaa niin puhelimesta napit korviin ja suojaimet päähän
Nykyinen samsungi ei vaan osaa vastata puheluun automaattisesti radiota kuunnellessa
ja jos musiikkia haluaa niin puhelimesta napit korviin ja suojaimet päähän
Nykyinen samsungi ei vaan osaa vastata puheluun automaattisesti radiota kuunnellessa
Mukana kuin peräpukama!
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Sama täällä, Ei tahdo oikein muut kanavat kuulua kunnolla kuin nova ilman että kohisisivat päätä tai rakkoria saralla käännettäessänelosnuhvi kirjoitti:Juurikin näin, osasit selittää paremminVelu kirjoitti:Tuollaset on minullakin, paitsi ilman liitäntäplugia. Viitisen vuotta ovat olleet käytössä, enkä moittisi muuten kuin, että oikeaa kanavaa joutuu aika tarkkaan hakemaan ja jos kanavan signaali on huono, niin sitten kuuluvuus saattaa muuttua kohinaksi päätä kääntämällä. Kuitenkin olen noihin tyytyväinen.
Työkaverilla oli myös tuollaiset. Muuan perjantaipäivä se tuli kahville oikein iloisesti hyräillen suojaimet päässä. Jo pääsi joku kuittaamaan, että ajatelkaapa, miten iloinen tuo olisi, jos se hoksaisi laittaa radion päälle.Eli ei kannata rallatella kovin paljon, jos sattuukin mukavaa ohjelmaa olemaan.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]
-
NH 110-90dtt
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
perus ratio peltorit löytyy
hankinta listalla on bluetoot varustuksella olevat peltorit kun vain hinta hieman laskisi 
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1569
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Onhan nuo radiopeltorit ihan kivat kun on taimikonhoito hommissa kun sahaa raivaussahalla.
Ei vaan tahdo aina kuulua kunnolla, ja kanavat vaihtuu itsestäänkin välillä.
Ne vanhemmat peltorit oli jopa paremmat kuin nämä uudemmat, traktorissa ei onneksi tarvitse pitää kun on riittävän hiljainen hytti.
Sellaiset kuulevat kuulosuojaimet olis kyllä ihan kivat kanssa.
Ei vaan tahdo aina kuulua kunnolla, ja kanavat vaihtuu itsestäänkin välillä.
Ne vanhemmat peltorit oli jopa paremmat kuin nämä uudemmat, traktorissa ei onneksi tarvitse pitää kun on riittävän hiljainen hytti.
Sellaiset kuulevat kuulosuojaimet olis kyllä ihan kivat kanssa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
-
Leukkumies
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Onkos Bilsomeista kellään kokemuksia? Joskus vaan mietityttää olisivatko olleet kenties paremmat kuin Pelttorit 
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla
[/quote]
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
joo, on kokemusta bilsomeista. Puoli vuotta kestivät sitten saivat kosteutta sisäänsä ja kärähtivät. Ei kuulu mittään. Nyt kun on tottunut käyttämään peltoreita, niin bilsomit tuntuvat kyllä todella kolholta päässä. Eikä se äänieristyskään mikään erikoinen ole. Mutta ovatpahan huomattavasti halvempiakin.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!



