peltorit

Keskustelua maan ja taivaan väliltä!

Valvoja: automies560

_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

joo eli alkaa vanhat peltorit vejellä viimeisiään ja tilalle pitäs hommata uudet suojaimet. millaisia radiosuojaimia muilla on käytössä? ja onko peltorit vielä yhtä kestävät kuin ennen, nämä edelliset ovat ainakin 10 vuotta vanhat.
Mekanisti
Proto suunnittelija
Viestit: 167
Liittynyt: 28 Maalis 2007, 20:23
Paikkakunta: Kuortane

Mulla on tällaiset: http://www.temrex.fi/verkkokauppa/produ ... .php?p=146

On ihan hyvät ja mukavat. Audioliitäntään käy mp3-soitin erillisen kaapelin kauutta, mutta vain monona. Halvemmissa malleissa on varsinainen mp3-soittimen liitäntä stereona. Tuo on oikeastaan huonoin piirre noissa, koska tykkään kuunnella musiikkia soittimelta traktorilla ajaessa. Liittimen kosketushäiriö on kerran korjattu takuuna ja on alkanut hiljan temppuilla uudestaan. On ihan hyvä toiminto että saa ympäristön äänet kuulumaan läpi, terävät ja kovat äänet suodatetaan pois. Yksin ollessa sitä ei viitsi pitää päällä.

Toiset radiokuulosuojaimet mulla on jotkut halvat kiinalaiset, jotka maksoi jotain kympin luokkaa. Mutta kyllä Peltorit on hintansa väärti, niillä kiinalaisilla ei tee mitään.
Toisen romu on toisen aarre
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

joo hyviltähän nuo näytti, kiinalaisista on kokemusta ja ne ei suojaa yhtään mitään. mutta tuossa äsken löysin netistä halvat peltorit

http://www.ikt.fi/product_details.php?p=2644

onko näistä kokemusta kellään? olis kyllä halvat jos sattuu olemaan oikeat peltorit.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

_Leyland_ kirjoitti:joo hyviltähän nuo näytti, kiinalaisista on kokemusta ja ne ei suojaa yhtään mitään. mutta tuossa äsken löysin netistä halvat peltorit

http://www.ikt.fi/product_details.php?p=2644

onko näistä kokemusta kellään? olis kyllä halvat jos sattuu olemaan oikeat peltorit.
Juurikin nuo peltorit on ollut käytössä kohta vuoden, hyvin toimineet. Kolmannet patterit menossa. Välillä kyllä radiokanavat hyppii mutta seuraavalla askeleella jo kuuluu :lol:
Pihassa vaan ihmettellöövät kun kaveri kävelee suojaimet päässä :arrow: niihin jää riippuvaiseksi :D
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Velu

Tuollaset on minullakin, paitsi ilman liitäntäplugia. Viitisen vuotta ovat olleet käytössä, enkä moittisi muuten kuin, että oikeaa kanavaa joutuu aika tarkkaan hakemaan ja jos kanavan signaali on huono, niin sitten kuuluvuus saattaa muuttua kohinaksi päätä kääntämällä. Kuitenkin olen noihin tyytyväinen.

Työkaverilla oli myös tuollaiset. Muuan perjantaipäivä se tuli kahville oikein iloisesti hyräillen suojaimet päässä. Jo pääsi joku kuittaamaan, että ajatelkaapa, miten iloinen tuo olisi, jos se hoksaisi laittaa radion päälle. :lol: Eli ei kannata rallatella kovin paljon, jos sattuukin mukavaa ohjelmaa olemaan.
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

Velu kirjoitti:Tuollaset on minullakin, paitsi ilman liitäntäplugia. Viitisen vuotta ovat olleet käytössä, enkä moittisi muuten kuin, että oikeaa kanavaa joutuu aika tarkkaan hakemaan ja jos kanavan signaali on huono, niin sitten kuuluvuus saattaa muuttua kohinaksi päätä kääntämällä. Kuitenkin olen noihin tyytyväinen.

Työkaverilla oli myös tuollaiset. Muuan perjantaipäivä se tuli kahville oikein iloisesti hyräillen suojaimet päässä. Jo pääsi joku kuittaamaan, että ajatelkaapa, miten iloinen tuo olisi, jos se hoksaisi laittaa radion päälle. :lol: Eli ei kannata rallatella kovin paljon, jos sattuukin mukavaa ohjelmaa olemaan.
Juurikin näin, osasit selittää paremmin :wink:
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

joo tuollaiset olen ajatellu ostaa sitten kun nuo vanhat pimenee täysin, eli luultavasti lähiaikoina :lol: tuo liitäntä on varmaan hyvä kun voi kytkeä mp3 soittimen sitten kun on huono signaali.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Minä olen käyttäny ihan tavallisia kuulosuojaimia, merkkiä en kyllä muista
ja jos musiikkia haluaa niin puhelimesta napit korviin ja suojaimet päähän
Nykyinen samsungi ei vaan osaa vastata puheluun automaattisesti radiota kuunnellessa
Mukana kuin peräpukama!
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

nelosnuhvi kirjoitti:
Velu kirjoitti:Tuollaset on minullakin, paitsi ilman liitäntäplugia. Viitisen vuotta ovat olleet käytössä, enkä moittisi muuten kuin, että oikeaa kanavaa joutuu aika tarkkaan hakemaan ja jos kanavan signaali on huono, niin sitten kuuluvuus saattaa muuttua kohinaksi päätä kääntämällä. Kuitenkin olen noihin tyytyväinen.

Työkaverilla oli myös tuollaiset. Muuan perjantaipäivä se tuli kahville oikein iloisesti hyräillen suojaimet päässä. Jo pääsi joku kuittaamaan, että ajatelkaapa, miten iloinen tuo olisi, jos se hoksaisi laittaa radion päälle. :lol: Eli ei kannata rallatella kovin paljon, jos sattuukin mukavaa ohjelmaa olemaan.
Juurikin näin, osasit selittää paremmin :wink:
Sama täällä, Ei tahdo oikein muut kanavat kuulua kunnolla kuin nova ilman että kohisisivat päätä tai rakkoria saralla käännettäessä :evil:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
NH 110-90dtt
Nuhvitietäjä
Viestit: 290
Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu

perus ratio peltorit löytyy :D hankinta listalla on bluetoot varustuksella olevat peltorit kun vain hinta hieman laskisi 8)
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Onhan nuo radiopeltorit ihan kivat kun on taimikonhoito hommissa kun sahaa raivaussahalla.
Ei vaan tahdo aina kuulua kunnolla, ja kanavat vaihtuu itsestäänkin välillä.
Ne vanhemmat peltorit oli jopa paremmat kuin nämä uudemmat, traktorissa ei onneksi tarvitse pitää kun on riittävän hiljainen hytti.

Sellaiset kuulevat kuulosuojaimet olis kyllä ihan kivat kanssa.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

nämä vanhat peltorit ei olleet kovin krantut noita kanavia sääjellessä, ja ei kohissee juuri ollenkaan ollessaan kunnossa mutta nyt on hyvä jos etes kuuluu :roll:
_Leyland_
Nuhvitietäjä
Viestit: 289
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 17:39

nyt on ostettu uudet peltorit. tuollaiset halvimmat ostin hintaa oli 69€, olis saanu samalla hinnalla sellaset missä on digitaalinen kanavan säätö mutta paketissa luki "made in china" jätin ne suosiolla kauppaan.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

Onkos Bilsomeista kellään kokemuksia? Joskus vaan mietityttää olisivatko olleet kenties paremmat kuin Pelttorit :roll:
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
nelosnuhvi
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3580
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
Paikkakunta: Rantasalmi

joo, on kokemusta bilsomeista. Puoli vuotta kestivät sitten saivat kosteutta sisäänsä ja kärähtivät. Ei kuulu mittään. Nyt kun on tottunut käyttämään peltoreita, niin bilsomit tuntuvat kyllä todella kolholta päässä. Eikä se äänieristyskään mikään erikoinen ole. Mutta ovatpahan huomattavasti halvempiakin.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
Vastaa Viestiin