Jäähdyttäjän siivous
Valvoja: automies560
-
nuffield 342
- Nuhvitietäjä
Olihan siitä taisi joskus puhetta, vain en aihetta löötäny, että ootteko kokeillu sitä kidesoodalla jäähdyttäjän puhdistusta, että toimiiko se?
Näkysi parissa nuhjussa olevan vähän röhnää
-
Joonas Potkonen
- Ylläpitäjä
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Viesti:
Itse olen putsannut kolmen traktorin syylärit ihan tavallisella ruokasoodalla ja kuumalla vedellä. Ei varmaan tehokkain tapa, mutta irroittaa!
Ensin syyläri kupeelleen, korkki tiukasti kiinni. Sooda ja lähes kiehuva vesi syyläriin ja antaa vaikuttaa kunnes vesi on haaleaa. Sitten nostin syylärin ylös ja huuhtelin sen reilulla vedellä. Paljon läksi moskaa!
Jos ei auta niin uusi käsittely.
Toki voi niitä kalliita korjaamoaineitakin kokeilla.
Ensin syyläri kupeelleen, korkki tiukasti kiinni. Sooda ja lähes kiehuva vesi syyläriin ja antaa vaikuttaa kunnes vesi on haaleaa. Sitten nostin syylärin ylös ja huuhtelin sen reilulla vedellä. Paljon läksi moskaa!
Jos ei auta niin uusi käsittely.
Toki voi niitä kalliita korjaamoaineitakin kokeilla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
Ja olis ihan hyvä saada huuhdeltua koko moottorikin jäähdytyskanavien osalta.
Muistan vaan joskus kun teetin uuden kennon jäähdyttäjään ja asensin sen paikoilleen, ja jäi se itse moottori pesemättä, niin likaa irtosi niin paljon että oli uusi kennokin tukkosen olonen yllättävän nopeasti.
Muistan vaan joskus kun teetin uuden kennon jäähdyttäjään ja asensin sen paikoilleen, ja jäi se itse moottori pesemättä, niin likaa irtosi niin paljon että oli uusi kennokin tukkosen olonen yllättävän nopeasti.
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Minä puhdistelen aina kidesoodalla,,, ja huuhtelen sitten vielä "vastavirtaan" painevedellä,, ja kyllä lähtee 
DM4 BMC Dsl, Pankku metsävarustuksella,herra major -53dsl ja kaikkea joka on vanhaa ja pörisee.