Tämän näköinen öljyruuta kotiutettu tänään
http://kuvablogi.com/nayta/1780690/
Pitää käydä ensiviikolla nesteen TI-hallilla pesemässä, saatte sitten vähän puhtaamman nuffin kuviin.
Yhden ongelman huomasin kun ajoin 12 kilsaa,niin täysillä kierroksilla rupes kone röpöttämään, oliskohan polttoaineen saannissa ongelmia
Etellinen omistaja ei etes muistanut milloin olis suodattimen vaihtanut ja käsipumppukin tuntui aika hervottomalta
10/42 vm.66. Universal Three vm. 61
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Viimeksi muokannut kari t, 31 Maalis 2020, 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Aika hyvän näkönen rojekti
Olikos siinä ohjaustehostimen pumppukin paikallaan
Tuostahan voi saada pesemällä ja huoltamalla kelpo koneen
Olikos siinä ohjaustehostimen pumppukin paikallaan
Tuostahan voi saada pesemällä ja huoltamalla kelpo koneen
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllähän tässä 10/42:sessakin on tehostaja mutta se on siellä ratin takana istumella
Kyllä minunkin mielestä suht vähällä näyttäs pääsevän, mutta eihän näistä koskaan tiedä mitä tulee eteen
Ei kuitenkaan mikään kiertopalkinto ole,kahdella omistajalla ollut, minä olen kolmas ja etuakselistokin on yllättävän hyvässä kunnossa,ei väljyyksiä ,eikä hitsauksia Jarrut ja valot jääneet jonnekkin
Kyllä minunkin mielestä suht vähällä näyttäs pääsevän, mutta eihän näistä koskaan tiedä mitä tulee eteen
Ei kuitenkaan mikään kiertopalkinto ole,kahdella omistajalla ollut, minä olen kolmas ja etuakselistokin on yllättävän hyvässä kunnossa,ei väljyyksiä ,eikä hitsauksia Jarrut ja valot jääneet jonnekkin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minä koetin kans kattella, vaan siinähän onkin loppuosassa taitaa 4/65 kone kuvissa kun on neljä suutinta
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Juu kyllä nuo kaksi viimeistä kuvaa on 4/65:sta. On ensimmäinen kerta kun käytän tuota kuvalogia, niin en tajunnut panna kuvia eri kansioon Koneen kuvat laitoin tuohon "bmc kysymykseen"
Oppii se vanha koirakin uusia niksiä meinaan tuota kuvalogin käyttöä
Oppii se vanha koirakin uusia niksiä meinaan tuota kuvalogin käyttöä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onko kukaa nuffisteista ostanut täältä mitään http://www.nettikone.com/718944 Kun katselin mitä tuosta 10/42:sesta on tippunut matkan varrelle,niin tarvitsisin akkukotelon päätylaipan, raidetankojen yhdistämispalan,ilmanputsarin pannan kiristys ruuvin,sen millä on putsari kiinni akkukoteloon, konepellin lipsut ( näitähän saa "kontioltakin" ), syylärin säleikön käyttötanko ja vaihdekepin suojakumin,tätähän ei kannata laittaa käytettyä Jos joltakin löytyy ko.osia ja olet tulossa Jyväskylään, niin otappa mukaan, tehdään kauppaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä kait tuo akkukotelon pääty on tuo perinteinen http://kuvablogi.com/nayta/1789323 Elikkä toinen vasemmalta, vai mitä mieltä olette 10/42:sen omistajat ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
näkkyy olevan pelti päitä ja latta päitä vaen mallista en tiijä on laetettu mitä käsillä sattuu olemmaan.ee tietookaa saksalaisesta tarkkuuvesta rattorii tehessä oo ollu näköjään
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla myös kolmosissa 58:ssa ja 61:sessä akkukotelossa peltipääty. Tallaisen tavitsen myös tuohon 10/42:seen.
Ota "jamppi" raidetankojen lukot mukaan, saa olla molemmat.
Ota "jamppi" raidetankojen lukot mukaan, saa olla molemmat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tänään tuli taas touhuttua tuon 10/42:sen kimpussa polttaineen siirtopumpun vaihdoin ja suodattimen. Tarkoitus oli myös laittaa sakkakuppi, mutta eipä käykkään tuo vanhenpi malli
Jarrutkin löytyi, ei edellinen omistaja ollut säätänyt ja polin meni pohjaan eikä topannut ollenkaa Nyt uskaltaa lähteä nesteen TI halliin katsomaan minkalaiset maalit löytyy p...an alta
Mittailin myös öljynpaineet mittarilla joka näyttää paineet tarkemmin kuin tuo nuffi oma mittari, eikä hyvältä näyttänyt 1,5 kg kylmänä kun tuossa 58:ssa näytti 3,5 kg , 61:sestä ei lähtenyt oikeasta paikasta liitin auki niin siintä en voinut mitata
Kaiken tämän lisäksi 61:stä meni takarengas
Onko kellään kuvaa minkäläinen on tuo alkuperäinen sakkakuppi / vedenerottaja pyrkimys olis laittaa alkuperäistä
Jarrutkin löytyi, ei edellinen omistaja ollut säätänyt ja polin meni pohjaan eikä topannut ollenkaa Nyt uskaltaa lähteä nesteen TI halliin katsomaan minkalaiset maalit löytyy p...an alta
Mittailin myös öljynpaineet mittarilla joka näyttää paineet tarkemmin kuin tuo nuffi oma mittari, eikä hyvältä näyttänyt 1,5 kg kylmänä kun tuossa 58:ssa näytti 3,5 kg , 61:sestä ei lähtenyt oikeasta paikasta liitin auki niin siintä en voinut mitata
Kaiken tämän lisäksi 61:stä meni takarengas
Onko kellään kuvaa minkäläinen on tuo alkuperäinen sakkakuppi / vedenerottaja pyrkimys olis laittaa alkuperäistä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nyt on nuffi pesty, liuotinaineella ja 60 asteisella vedellä saa ihmeitä aikaan.
http://kuvablogi.com/nayta/1858133/
Täysillä kierroksilla pakoputkenpäästä kuuluva röpöttävän äänen aiheuttajakin paljastui, kun otin kannen irti.
http://kuvablogi.com/nayta/1858213/
Huomenna lähtee kansi ammattikoululle remppaan.
Ei tullut vielä syynättyä sylintereitten seinämiä tarkemmin, ei ainakaan näyttäs kovin kuluneelta.
Laakerit menee varmaan vaihtoon , koska öljynpaineet olivat 1,5 kiloa ? Mitä mieltä olette ?
http://kuvablogi.com/nayta/1858133/
Täysillä kierroksilla pakoputkenpäästä kuuluva röpöttävän äänen aiheuttajakin paljastui, kun otin kannen irti.
http://kuvablogi.com/nayta/1858213/
Huomenna lähtee kansi ammattikoululle remppaan.
Ei tullut vielä syynättyä sylintereitten seinämiä tarkemmin, ei ainakaan näyttäs kovin kuluneelta.
Laakerit menee varmaan vaihtoon , koska öljynpaineet olivat 1,5 kiloa ? Mitä mieltä olette ?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !