10/42 vm.66. Universal Three vm. 61
Valvoja: automies560
Tiedoissasi on aukkoja, -en asu Kopsassa. Ja toisekseen... aurauslenkki pyörähtää maalikylillä päin, Mikonkari on sitten vielä lähempänä arviotani, kymppi pois, mutta luulen ettei tuo 16.5km ole oikein... Tiesitkö että jos lingottavan alueen vierellä kulkee tie, ja siihen lentää lunta lingolla...sen voi käydä vetämässä puhtaaksi... saattaa tosin muutama minutti mennä. Moottorin kierroksilla voi vaikuttaa lumen lentämisen pituuteen... läpällä voi ohjata... Tämä keskustelu sai ikäviä sävyjä, tämmöinen vänkääminen ja oikeassa olemisen pakko tekee foorumista hiljaisen.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lingolla jossa hydrauliluukut on tosi helppo lingota myös ahtaassa paikassa, minullakin on muutama piha jossa joutuu linkoamaan ihan viereen penkalle.tommi kirjoitti:Tiedoissasi on aukkoja, -en asu Kopsassa. Ja toisekseen... aurauslenkki pyörähtää maalikylillä päin, Mikonkari on sitten vielä lähempänä arviotani, kymppi pois, mutta luulen ettei tuo 16.5km ole oikein... Tiesitkö että jos lingottavan alueen vierellä kulkee tie, ja siihen lentää lunta lingolla...sen voi käydä vetämässä puhtaaksi... saattaa tosin muutama minutti mennä. Moottorin kierroksilla voi vaikuttaa lumen lentämisen pituuteen... läpällä voi ohjata... Tämä keskustelu sai ikäviä sävyjä, tämmöinen vänkääminen ja oikeassa olemisen pakko tekee foorumista hiljaisen.
Älkääkä vängätkö
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Joopa joo. Tiedoissani on aukkoja, aikoinaan vajaat 10v:tta sitten asuit vielä Kopsassa, tästä syystä oletin että asuisit vieläkin.tommi kirjoitti:Tiedoissasi on aukkoja, -en asu Kopsassa. Ja toisekseen... aurauslenkki pyörähtää maalikylillä päin, Mikonkari on sitten vielä lähempänä arviotani, kymppi pois, mutta luulen ettei tuo 16.5km ole oikein... Tiesitkö että jos lingottavan alueen vierellä kulkee tie, ja siihen lentää lunta lingolla...sen voi käydä vetämässä puhtaaksi... saattaa tosin muutama minutti mennä. Moottorin kierroksilla voi vaikuttaa lumen lentämisen pituuteen... läpällä voi ohjata... Tämä keskustelu sai ikäviä sävyjä, tämmöinen vänkääminen ja oikeassa olemisen pakko tekee foorumista hiljaisen.
Tuosta vänkäämisestä voisin syytää myös sinua.
Vaikka kuinka yritätte vängätä lingon hyvyydestä lumitöihin, itse en tule koskaa laitamaa linkoa, pärjää hyvin tuolla takakuormaajallaki.
Jokatapauksessa Veteraanimaja asiakaatkin kiittävät hyvin tehdyistä lumitöistä, ja mikä tärkeintä, myös työnantajakin on tyytyväinen tekemiini lumitöihin kuin myös muihinkin talonmiehen töiden tekoon.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Raataja kirjoitti:Tällaisessa kulutetun ajan ja ajettujen kilometrien mittaamistarkkuudessa jäävät jo Jarno ja Api kakkoseksi, vaikka Team Ahman äijätkin ovat tarkkoja, varsin pitkälle...
Tästä on pakko tykätä! Team Ahma tässä tuli itsellekin mieleen. Pakko kai näissä traktorihommissa(kin) on vähän lapsellinen olla. Ei tämän kuolemanvakavaa tule olla.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tämähän on helppa kuin heinäntekoRaataja kirjoitti:Tällaisessa kulutetun ajan ja ajettujen kilometrien mittaamistarkkuudessa jäävät jo Jarno ja Api kakkoseksi, vaikka Team Ahman äijätkin ovat tarkkoja, varsin pitkälle...
Nuhviklupin vuosikokous on 24.3.2018 klo 12.00 Hankoniementie. Hanko Lappohjassa. Mietin lähtiskö yhden kokouksen takia tuonne käymään. Matka 683,84 km. Ajoaika 9 h 10 min. Tuossa vain yksi esimerkki.
Veteraanimajalle ole ajanut lumitöitten takia tähän mennessä 84 reissua, joten jokseenkin tasan tarkaan tiedä paljonko minuuteja menee yhdensuuntsiseen matkaan.
Ilkukaa vain Raataja ja tommi ihan vapaasti, kaikki on sallitua.
Kuten tuossa kun lumityö kuvan laitoin, kirjoitin. "Koitetaanpas vähä herätellä henkiin tätäkin foorumia", näyttäs että vähäksi aikaa ainakin onnistuin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Lumityöt keskusteluttaa monesti kovastikki ja ite olen ihmetelly että miten joku voi tehä muutenki lumityöt kun lingolla ja nimenomaan etelän ihmiset kehuu että perälevy on paras,itelläki 300 hydraulivama ja kokeilin sitäki mutta ei sillä kyllä saa kun vähäset lumet vaan pois,nousee se valli niin joutuin ja tie kapenee.Sittemmin yksiki etelänmies kävi täällä ja huomasi kyllä miksi linko on lumityöväline näillämain kun kevät alko olla ja reipas metri lunta.,nytki alkaa olla metri sillä alueella missä ite linkoilen,että sijaintiki vaikuttaa ja hydeluukut on oltava jos pihoja ajelee,toki etukuormaaja lisänä itellä molemmissa koneissa joilla yleensä rakennusten pihat putsataan.Matkoista,näilläseutuilla on traktorilla tehtävät päiväsiirtymät helposti sen 200 km jos vähänki pitäjällä joutuu seilaamaan.
Viimeksi muokannut V-M, 18 Maalis 2018, 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Viimevuonna kokous oli Oulussa, ja itellä tuli matkaa 584km sivu, joka Roosan kans päiväreissuna ajettiin, eli aamusella ajoissa liikkeelle ja saman vuorokauden puolella oltiin vielä takaisinkin.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Linko on kyl parempi täälläki omast mielest, tie on taas ihan sula et jos lunta tulee vielä niin lanalla saa vetää taas ja yks tuossa lähellä haluaa et lingolla pitää vetää tienpätkä + piha, eipä noita koneita kauaa vaihda kun rajottimiakaan tarvi käännellä mihikäänV-M kirjoitti:Lumityöt keskusteluttaa monesti kovastikki ja ite olen ihmetelly että miten joku voi tehä muutenki lumityöt kun lingolla ja nimenomaan etelän ihmiset kehuu että perälevy on paras,itelläki 300 hydraulivama ja kokeilin sitäki mutta ei sillä kyllä saa kun vähäset lumet vaan pois,nousee se valli niin joutuin ja tie kapenee.Sittemmin yksiki etelänmies kävi täällä ja huomasi kyllä miksi linko on lumityöväline näillämain kun kevät alko olla ja reipas metri lunta.,nytki alkaa olla metri sillä alueella missä ite linkoilen,että sijaintiki vaikuttaa ja hydeluukut on oltava jos pihoja ajelee,toki etukuormaaja lisänä itellä molemmissa koneissa joilla yleensä rakennusten pihat putsataan.Matkoista,näilläseutuilla on traktorilla tehtävät päiväsiirtymät helposti sen 200 km jos vähänki pitäjällä joutuu seilaamaan.
-fiigumies-
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Linko toimii pakkasella, ja levy sitten nuoskalla.
Levyn kanssa teettää enemmän töitä kun lumet tuupittava välillä penkasta läpi, lingolla ne on kerrasta pois tieltä.
Joku aura keulalle vois olla hyvä, vaatii vaan melkein nelikkorattorin sitten...
Levyn kanssa teettää enemmän töitä kun lumet tuupittava välillä penkasta läpi, lingolla ne on kerrasta pois tieltä.
Joku aura keulalle vois olla hyvä, vaatii vaan melkein nelikkorattorin sitten...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Huki tuntuu nielevän nuoskankin, pari kertaa on lautannut eteen tänä talvena, että on pitänyt peruuttaa. Toisella kerralla lumen alla oli vesijää. Linko on hyvä kun on nopea, isokin piha menee kerta-ajolla, kun ei tule valleja, ja isoon linkoon menee paljon lunta sisään jos vetelee ahtaista paikoista väljemmälle puhallettavaksi. Lumikasoja ei kerry, eikä aurausvalleja. Polannekin lähtee aika hyvin pois tuommoisella tonnin painavalla lingolla. Suunnanvaihtaja on hyvä, lentää helpommin oikealle puolelle. Väljillä taipaleilla kannattaa pitää molemmat luukut auki, ottaa voimaa vähemmän. Alueauramiehet moittii että polttoainetta menee paljon. Varmaan menee enemmän, mutta taitaa alle kympin jäädä tunnissa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Naapuri ei auraa millään muulla kun lingolla, -80 luvun eskolla, ensimmäiset lumetkin, se on kuulemma tekniikka laji et lentää nuoskatkinnuhvi63 kirjoitti:Linko toimii pakkasella, ja levy sitten nuoskalla.
Levyn kanssa teettää enemmän töitä kun lumet tuupittava välillä penkasta läpi, lingolla ne on kerrasta pois tieltä.
Joku aura keulalle vois olla hyvä, vaatii vaan melkein nelikkorattorin sitten...
-fiigumies-
kyllähän se linko on ehoton peli kun teitä aukasee,mutta takakauha ja perälevy sopii mainiosti pihojen aukaisuun.Täällä syrjäteillä nykyään aukaisee traktori nuo tiet ja siinä on etu-ja takalevy tekemässä työt.Hyvin tiet pysyy auki.Onhan nuo koneet tietysti julmetun suuria hups..enhän puhunut itseäni pussiin
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Mää väitän taas et pihan aukasussakin pakkas kelillä on linko parempi kun kauha tai lana, lingolla ite vedän tohon tielle ja sit linko päälle, pihalla ei pysty pyörittään, mut ei jää niitä lumikasoja pihaan..
-fiigumies-
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jatketaanpas nyt alkuperäisellä aiheella.
Vetoaisan pallonivel muljahti pois paikaltaa, onneksi tuli Maurilta hankittua noita uusia pidikeitä palloa varten. Jätin simmilevyn pois välistä, tulipa tiukka sovitus pallolle, mutta eiköhän tuo ajan saatossa hieman väljenekin.
Soleniidin tilasin eile. Ei auttanut vaikka puhdistin käpälät rasvasta, ja viilailinkin hieman. Hieman jäi käpälät keskeltä kuopalle, johtuneeko tuo sitten siintä.
On se vain jännä homma, vajaaan minuutin lämitin solenoidia kuumailmapuhaltimella niin heti napsahti käyntiin
Vetoaisan pallonivel muljahti pois paikaltaa, onneksi tuli Maurilta hankittua noita uusia pidikeitä palloa varten. Jätin simmilevyn pois välistä, tulipa tiukka sovitus pallolle, mutta eiköhän tuo ajan saatossa hieman väljenekin.
Soleniidin tilasin eile. Ei auttanut vaikka puhdistin käpälät rasvasta, ja viilailinkin hieman. Hieman jäi käpälät keskeltä kuopalle, johtuneeko tuo sitten siintä.
On se vain jännä homma, vajaaan minuutin lämitin solenoidia kuumailmapuhaltimella niin heti napsahti käyntiin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !