major
Valvoja: automies560
-
jokke
- Melkoinen nuhvisti
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Vastahan tuon itse vaihdoin, mutta eipä siinä mitään ihmeempää ole.
Imupuolella on verkosta tehty sylinterimäinen imusiivilä. Sen pesin ja laitoin takaisin paikoilleen. Öljypumppu kannattanee vaihtaa. Riittääpähän varmasti tuotto ja on tasaisempi paine. Näin ainakin itse tein. Öljypumpun ostin Lempäälästä Farmi-Laitteesta. Hintaa oli 130 euroa.
Imupuolella on verkosta tehty sylinterimäinen imusiivilä. Sen pesin ja laitoin takaisin paikoilleen. Öljypumppu kannattanee vaihtaa. Riittääpähän varmasti tuotto ja on tasaisempi paine. Näin ainakin itse tein. Öljypumpun ostin Lempäälästä Farmi-Laitteesta. Hintaa oli 130 euroa.
tuntuu äkkinäiseltä, kun ei ole mitään tiivisteitä, että se siitä vuskaa.jokke kirjoitti:Vastahan tuon itse vaihdoin, mutta eipä siinä mitään ihmeempää ole.
Mikä on sen pultin tarkoitus, mikä pumpun yläpuolella lohkossa . pultin kun ottaa pois, niin siitä näkee öljykanavaan pumpun ollessa poissa, mulla siinä on tavallinen pultti, kuuluisiko siinä olla varoventtiili. tai onko siinä sellaista ja missä se mahdollisesti sijaitsee.
-
ahven
- Mr. Lordi Nuffield
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
olen tuossa mapen ohella seurannu keskusteluu masinistien sivulla niin on sielläkin kone miehii joille pitäs ostoo hamekangas ja laettoo kylille kerjuulle kun panttoovat tietoo josta toisille vois olla hyötyy eivät alan miehet tiijä missä majorin moottorin ylipainevaro sijahtoo vai onko puheessa perree että majori on jo uutena niin horo että ei moisella laitteella ole käyttöö kuten nuhvissa 
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
jokke
- Melkoinen nuhvisti
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
Samaa pulttia itekkin ihmettelin. Öljypumppua kun irrottelin luulin, että se pirulainen on lukittu sillä pultilla jotenkin lohkoon kiinni. Pultin pois otettuani totesin, että ei se siihen millään tavalla vaikuta. Itse ajattelin, että voisko tuo olla paikka mihin vois laittaa esim. painemittarin kiinni tilapäisesti mittausta varten. Pumpun rungossa oli ainakin joku varoventtiili. Olisko vielä jossakin muualla, enpä tuota tiedä.mape kirjoitti:tuntuu äkkinäiseltä, kun ei ole mitään tiivisteitä, että se siitä vuskaa.jokke kirjoitti:Vastahan tuon itse vaihdoin, mutta eipä siinä mitään ihmeempää ole.
Mikä on sen pultin tarkoitus, mikä pumpun yläpuolella lohkossa . pultin kun ottaa pois, niin siitä näkee öljykanavaan pumpun ollessa poissa, mulla siinä on tavallinen pultti, kuuluisiko siinä olla varoventtiili. tai onko siinä sellaista ja missä se mahdollisesti sijaitsee.
laitoin kompuran mittarin lohkoon suoraan. se näytti reilua 2 kiloa. Eli oma mittari näytti liian vähän. Eikös 2 kiloa riitä majorin öljynpaineeksi.
Maisteri osaa varmasti laskea paljonko se tekee LBS: nä
-
jokke
- Melkoinen nuhvisti
Minulla tosiaan laakeriremontin jälkeen oli paineet heti käynnistyksen jälkeen 2,5-3 kg/cm². Siitä lämmettyään laski noin 2,2 kg/cm².mape kirjoitti:laitoin kompuran mittarin lohkoon suoraan. se näytti reilua 2 kiloa. Eli oma mittari näytti liian vähän. Eikös 2 kiloa riitä majorin öljynpaineeksi.
Paineet oli kutakuinkin samat tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
Minullakin oli ulkoinen mittari. Paineenalennus venttiili on tosiaan pumpussa, joten eipä sitä kovin helposti pysty säätelemään.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
majorista olemassa sellainenkin malli
jossa pumpussa ei ole varoa vaan se on jakopäässä
kotelon sisällä
2 kiloa on noin 28,5 lbs
jossa pumpussa ei ole varoa vaan se on jakopäässä
kotelon sisällä
2 kiloa on noin 28,5 lbs
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um