Olisiko kenelläkään myynnissä kyseistä pumppua.
Lisätietoja voi kysellä joko puhelimitse tai sähköpostilla.
Puh: 0505741365
E-Mail: ilkka.willstrom@pp.inet.fi
Nuffield Syöttöpumppu dm4 sims
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
Tarvitkos ehjää vai varaosiksi
Mulla on pumppu mutta kunto on arvoitus, oli puretussa romussa kiinni
Mulla on pumppu mutta kunto on arvoitus, oli puretussa romussa kiinni
Mukana kuin peräpukama!
-
nuhvelenttien isä
- Mini -nuhvisti
- Viesti:
Täälläkin olisi ehkä pientä tarvetta pumpun varaosille. Muuan vuosi takaperin nuorimmainen nuhvelentti oli tuomassa konetta metsästä pois ja nuhvi hyyty välille. Pumpun säätötanko oli jumissa joten pumppu kotiin ja palasiksi. Ykkösen elementistä oli hajonnut säätöprikka ja muruset olivat lukinneet säätäjätangon. Paikallisessa dieselkorjaamossa ei tietenkään ollut sopivanvahvuista säätöprikkaa. Lähin oli kympin verran 0.1 mm paksumpi ja jouduin hiomaan sen sopivaksi. Samalla vaihdettiin pumpun akselin laakerit. Pumppuun kannattaa välillä lurauttaa tilkka voiteluöljyä, jonka pitäisi jatkaa laakereiden ikää. Nuhvi on sen jälkeen pelannut moitteettomasti, mutta aina saisi olla yksi pumppu varalle. Jos pumppu on jumissa, niin se ei ole välttämättä romu. Elementit tarttuvat pitemmässä (vuosia) kestävässä säilytyksessä jumiin. Useassa tapauksessa ne irtoavat hetken liotuksen jälkeen ja mäntien vivut rupeavat liikkumaan. Pumppu on kuitenkin purettava ja pitää olla ehdottoman tarkka, ettei sekoita osia keskenään. Nuhvin pumppuja olen joutunut korjaamaan yhden, mutta vanhoissa majoreissa samaa vikaa on ollut useammassakin.

Rahat käytetään hulluuden edistämiseen.