Leyland 2100

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Ostinpa ukko leukun...lavetilta alas laskiessa huomasin että kytkin ei toimi ollenkaan....vaihde päällä rykästiin käyntiin...kone pyöri hyvn ei savuttanut..moottorin pultit tehtaan jäljiltä siniset.Syöttöpumpussa kaikki sinetit paikallaan.

Tormuuttelin kotio pari kilometriä,ohjaus veteli sinne tänne,hyvä kun tiellä pysyi....pihassa huomasin että ohjausnivelet kaikki tohjona.

Peruuttaessa kuului takaa jumalaton pamaus....siinä meni pakki :evil:

Ulosottoa kokeiltaessa kumpikaan puoli ei pelannut...seuraavana päivänä purkaessa huomattiin että kaikki ulosoton rattaat oli "majava" syönyt ja laakereiden rungot pohjalla tuhannen paskana.

Joo,jätettiin kesälle pientä remppaa...mm.hytin irrotus edessä...

PS.onko kellään tiedossa halpaa kutosleukkus varaosiksi. :?: :wink:

PS.Kyllä tästä vielä kunnon lelu tulee... 8)
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5158
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

Sua sitten onnisti :mrgreen:
No, tuskimpa uutta olitkaan ostamassa
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Niin,no hinta ja kunto vastas toisiaan,joten..vähän ylimääräistä kuiteskin...myyjä oli ihan reilu,olis purkanu kaupan heti...
:shock:

tämmöstä sattuu tekevälle... :!:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Moni kakku päältä kaunis vai miten sanoitkaan kolmoseni kohdalla :?

No sitä sattuu, onneksi on ammattilaisen käsissä joten lellulle on tulossa elämänsä parhaimmat vuodet, jahka nuffiko saa sille varaosa kaverin :D
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
automies560
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Otan osaa..
Niin jäiköhän tuo koeajo tekemättä :?:

Noh jos oli halpa ja vähän epäkuranttikin niin mitäpäs siinä sitten muutakuin kunnostamaan vaan :)
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Kuten sanoin,hinta/laatu kohtas....koeajua kerkes sen kolme ja puol kilsaa ajaa....jäi edes kutosen soundi mieleen....pakin hajoaminen oli tietty täys sattuma siihen syssyyn ja ulosotosta ei tienny myyjäkään...

Sitä vaan odottaa aina liikaa,kun ei edes kuvia nähnyt koneesta,kun ostin..mutta kuten rölli sanoi "Aina ei voi voittaa,ei edes joka kerta". :)

Elakepäiville vaan lisää töitä tiedossa :wink:
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Juu kateushan se iskee kun toinen vain uusia kerää :)

Olisihan se "kutosleukku, petojen sukua" kiva tuossa kumpulan tilankin pihalla 8)

Mutta, tallissa on KOLME vahvaa ÄNNÄÄ: Nuhvi, Nuhvi ja Nemo :lol:, sekä toki tuo vanha valmet raasu, joka kovimmat työt saa vielä näillä näkymin tehdä.

Tämä tuli mieleen valtran mainoksesta 90 luvun puolelta, jossa luki: Tallissa kolme vahvaa V:tä: Valtra, valmet ja Viesker.

Laitappa Nuffiko kuvia hienosta ostoksestasi :wink:

Ps. eihän sulla eläkepäivät oo taida vielä kotvaseenkaan... Lellu lie ajossa jo ensikesän näyttelyissä :?: :shock:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

Missä lienee se Leyland 2100 joka paloi Väli-Mikkolassa? Olisikko jäänyt kenen haltuun. Pitää kysyä jos Jarmo vaikka tietäisi asiasta enemmän. :?:
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Väli-Mikkolassa???Missä semmonen on?Perä osat kiinnostaa,jos löytyy...
aspeha
Nuhvitietäjä
Viestit: 296
Liittynyt: 19 Touko 2007, 21:19
Paikkakunta: Padasjoki
Viesti:

Tämä tuli mieleen valtran mainoksesta 90 luvun puolelta, jossa luki: Tallissa kolme vahvaa V:tä: Valtra, valmet ja Viesker.............


hehee...tuli mielee et virossa yks jalostusori jonka nimi on kans Valmet
:P :lol: :roll: :wink: :mrgreen:
Dexta -58, Zetor 6340 -95 , Komatsu 120-3 -87, MB 817 -89,Scania BF 86 S-80,Sisu sm300 8x2 -83, Suburban -95, Africa twin -88, SJM GP2 -93, Agados dona 3500 -06.
Leukkumies
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1126
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
NLCF r.y jäsen Nro: 023
Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa

Onnittelut (siis ihan vilpittömät). Mukava huomata että todelliselle nuffield-harrastajalle kelpaa myös lelulantti. Kuten tiedetään, aina ei näin ole, mitä olen omassa tuttavapiirissänikin parista nuhvin omistajasta (eivät ilm. foorumilaisia) huomannut. Kun puhe kääntyy nuhvista leukkuun, siitäkös halveksuva naurunremakka syntyy. Kummallakaan ei ole koskaan ollut leyland-merkkistä traktoria, ja kumpikin on pykälää-paria nuorempaa ikäluokkaa siitä mikä on tosissaan nuhveilla esim. savotoilla töitä tehnyt.

No, kerrohan vähän lisää tuoreesta hankinnasta, esim. vuosimalli, toimiiko tuntimittari (paljonko tunteja), minkälaisesta käytöstä ym.? Ilmeisesti on kymppivaihteinen. Tästähän tulisi varmasti mielenkiintoinen tarina tuonne projektiosioon.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla :D[/quote]
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Kiitos,onnittelut lämmitti mukavasti.. :)

Tuhansia tunteja leukuilla(384,272,472) ajaneena voin sanoa,että kova kone...turhaan niitä mollataan.

Kuvia laitettu masterille.. :arrow:

Kone tuli etelästä,vm-77,tunteja 4-5 tuhatta,edel.omistaja ostanut vuonna -79,joten olen kolmas.Peräkärry ajossa rengeillä,vaihtolavoja tai jotain...ohjekirja ja varaosakuvasto tuli kaupan päälle.Perässä Hysterin trukista tehty nostin.Viimoset 15 vuotta on joka kevät nostettu apulantalavoja,ei muuta.Kytkin rupesi pelittämään säätämisen jälkeen..
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2590
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

Laita sinne konerekisteriin myös,niin tulee leukku sinnekin... :P
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7384
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

nuffiko kirjoitti:Laita sinne konerekisteriin myös,niin tulee leukku sinnekin... :P
Selvä, ilmoitatko valmistenumeron?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin